Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta oyuna No Step Back eklentisiyle birlikte eklenen çeşitli özellikler tanıtılıyor.
Herkese merhabalar, bu geliştirici günlüğünde oyuna No Step Back eklentisiyle birlikte eklenecek bazı ufak özellikleri tanıtacağız. Önümüzdeki hafta geliştirici günlüğü olmayacak, bir sonraki hafta yeni içeriklerle tekrar karşınızda olacağız.
Toprak Yakma
Alman istilası esnasında Sovyetlerin sıkça kullandığı taktiklerden birisi toprak yakmaydı. No Step Back eklentisiyle Command Power harcayarak demiryollarını devredışı bırakıp taktiksel geri çekilmede bulunabileceksiniz.
(Tüm görseller yapım aşamasında)
Eyalet kademesinde yapılan bu eylemin sonucunda eyaletteki demiryolları tam hasarlı hale gelip, onarılmamak üzere işaretleniyorlar.
Beklemede olan onarımlar daha farklı bir ikonla gösteriliyorlar ve üzerinde herhangi bir çalışma yapılmıyor. Bunları teker teker açmak yerine, yine eyalet kademesinde toprak yakma emrini geri alabiliyorsunuz. Bunu yaptığınız vakit demiryolları onarılmaya başlıyor.
Toprak Yakma oldukça basit bir mekanik olmasına karşın, istilacı güçler üzerinde önemli etkilere sahip. Ele geçirilen demiryollarında bulunan dönüştürme süresinin yanı sıra, hasar alan demiryollarının düşman güçlerinin ikmalini sağlaması için onarılması gerekiyor. Bu etkiyi fabrikalar üzerinde de kullanmayı düşünsek de, denge açısından düşündüğümüzden daha etkili olabileceğine kanaat getirdik ve öyle bir özellik eklemedik.
Taktik Tercihi
Geçtiğimiz günlüklerden birinde bu özellikten bahsetmiştik fakat hem topluluktan hem de geliştirici ekibinden gelen yorumlar doğrultusunda çalışma şeklinde bazı değişikliklerde bulunduk.
Eskiden sadece ülke bazında bir taktik tercihinde bulunuyordunuz ve bu eyleminiz, muharebelerde bu taktiğin seçilme ihtimalini arttırıyordu. Artık bununla eş zamanlı olarak generalleriniz ve mareşalleriniz de kişisel taktik tercihlerine sahip olabiliyorlar.
5. seviyeye ulaştıklarında generalleriniz için taktik tercihinde bulunabileceksiniz. Bu durum savaş doktrinlerinin spesifik olarak mevzubahis generalin komutası altındaki birimlere olan etkisini yansıtıyor.
Ülke bazında taktik tercihini kaldırmıyoruz, bunun yerine ulusal -> mareşal -> general olmak üzere ek değişkenler oluşturuyoruz. Evet, dilerseniz 3’ü için de aynı taktiği seçebiliyorsunuz ancak bu durum esneklik sıkıntısı yaşamanızı ve kolay bir şekilde taktiğinize karşı avantaj sağlanmasını beraberinde getirebilir. Bu yönde bir değişiklik yapmamızın temel sebeplerinden birisi de buydu.
Bu özelliğin taş-kağıt-makas şeklinde çalışmasını istemiyoruz. Generallerin farklı savaş stillerini yansıtmak adına, bu tercihin karakterler için kalıcı olmasında karar kıldık.
Stratejik Yeniden İntikal
Stratejik yeniden intikal özelliği artık daha gerçekçi bir şekilde demiryollarını kullanıyor. Bunu mevcut pathfinder üzerinde farklı ayarlamalar yaparak gerçekleştiriyoruz, böylelikle benzer faktörler devreye girdiğinde makul rotaların oluştuğunu göreceksiniz.
Burada yolu uzatmamak adına rotanın bir kısmının trenle, geri kalanının ise otobüsle olduğunu görüyorsunuz.
Kimi zaman “makul bir rota” tabiri tartışmaya açık olabiliyor. Bu durumlarda genellikle güzel görünen yol ile mantıklı yolun aynı yol olmadığını fark edebilirsiniz.
Bugünlük bizden bu kadar, önümüzdeki hafta günlük paylaşmayacağız. 29’unda görüşmek üzere.
bu güncellemeler oyuna ne zaman eklenecek?