Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunda yapılan çeşitli değişiklikler tanıtılıyor.
Herkese merhabalar, bu geliştirici günlüğünde son haftalardaki Sovyet günlüklerinden farklı olarak daha genel içeriklerden bahsedecek, NSB ile oyuna eklenen çeşitli küçük yenilikleri tanıtacağız.
Hava 2.0
Yeni ikmal sistemiyle amaçladığımız şeylerden birisi havanın oynanışa olan etkisini arttırmaktı. Havaya stratejik bir değer katmak adına, sistemi yavaşlatarak potansiyel hava etkilerinin daha nadir gerçekleşmesini sağladık. Böylelikle oyuncular avantajlı veya dezavantajlı oldukları şartları görebiliyor ve genel çapta havanın nasıl olabileceğini önceden kestirebiliyor.
Buna ek olarak, zemin koşulları, iklim ve hava etkilerini yeni ikmal sistemiyle daha uyumlu hale getirdik, özellikle negatif etkilere sahip hususlar seferlerinizde daha etkili olacaklar:
- Organizasyon kazanımının yanı sıra, hava şartları hareketten kaynaklanan organizasyon kaybını ve bazı koşullarda ikmal harcamasını da etkiliyor.
- İklim yeni hava etkilerine sahip olmasa da, dünya genelinde iklimleri daha iyi yansıtmaya yönelik çalışmalar yaptık.
- Zemin koşulları da artık hareket eden tümenlerde organizasyon kaybına sebep olabiliyor. Bu durum doğu cephesi gibi çamurlu/soğuk şartlarda, birden fazla negatif etkinin bir araya gelmesiyle ilerleyişi iyice yavaşlatabiliyor.
Yeni Hava Etkileri (Çalışma Aşamasında)
- Yağmur: Org Kazanımı -%5, Hareket Halindeyken Org Kaybı +%5
- Fırtına: Org Kazanımı -%15, Hareket Halindeyken Org Kaybı +%10, İkmal Harcaması +%10
- Kar: Hareket Halindeyken Org Kaybı +%10
- Kar Fırtınası: Org Kazanımı -%10, Hareket Halindeyken Org Kaybı +%25, İkmal Harcaması +%15
- Kum Fırtınası: Org Kazanımı -%20, Hareket Halindeyken Org Kaybı +%25
Yeni Zemin Koşulları (Çalışma Aşamasında)
- Derin Kar: Yıpranma +%25, Tümen Hızı -%25, Tümen Atağı -%30, Hareket Halindeyken Org Kaybı +%25
- Kar: Tümen Hızı -%10, Tümen Atağı -%10, Hareket Halindeyken Org Kaybı +%10
- Çamur: Yıpranma +%70, Tümen Hızı -%50, Tümen Atağı -%40, Hareket Halindeyken Org Kaybı +%25
- Sel: Tümen Hızı -%50, Tümen Savunması +%50, Siper Kazma +%20, Hareket Halindeyken Org Kaybı +%25
Görsel olarak hava etkileri artık harita üzerinde daha rahat bir şekilde ayırt edilebiliyor. Bu şekilde değişen hava koşullarına daha kolay bir şekilde karşılık verebiliyorsunuz.
Ekipman Yönetimi
NSB ile birlikte tümen şabonlarındaki spesifik ekipman kullanımını ayarlayabileceksiniz. Böylelikle elit breakthrough tümenleriniz her zaman ihtiyaç duydukları her şeye sahip olurken, hat tümenleriniz daha düşük önceliğe sahip olabilecek.
Tümen tasarımcısı üzerinden bu özelliğe erişebiliyorsunuz, bu kısımda şu anda depoda bulunan tüm ekipmanları inceleyebiliyor, kategori bazlı olarak izin ayarı yapabiliyorsunuz.
Ekipman kullanımını manipüle edeceğiniz farklı yöntemler var, örneğin tümen şablonunda otomatik olarak yeni araştırılan ekipmanların kullanılabilmesini veya yabancı ekipmanlara öncelik verilmesini belirleyebiliyorsunuz.
Bu ayarlarda değişiklik yapmanın herhangi bir aleni maliyeti yok, ancak ayarlarda değişiklik yapmadan evvel mevcut üretim hatlarınıza dikkat etmelisiniz. Tümen yenileme bilgi çubuğu, daha önce olduğu gibi yaptığınız değişiklikleri ve bu değişikliklerden kaç tümenin etkileneceğini belirtecek. Son olarak bu ayarlar sadece takviye ve talim birliklerini etkiliyor, mevcut tümenleriniz sahip oldukları silahları kullanmaya devam ediyorlar.
Pakt İnşaatı
Dün ipucunu paylaştığımız üzere, oyuna pakt inşaat özelliği ekleniyor. Sıkça talep edilen özelliklerden biri olan bu özellik sayesinde paktınızda bulunan diğer devletlerin topraklarında inşaatlar yapabileceksiniz.
Vasal inşaatından farklı olarak, bu özellik tamamen sizin fabrikalarınızı kullanacak ve paktınızdaki devletin fabrikalarını etkilemeyecek, böylelikle favori müttefikiniz kendi yatırımlarını yapmaya devam edebilecek. Bu şekilde sadece Altyapı, Demiryolu, Hava Üssü ve Radar inşa edebileceksiniz, dilerseniz basit bir modlamayla daha fazla şeyi inşa edebilir hale gelebilirsiniz. İlk tasarımda pakttaki devletlerin topraklarında kale inşa edilebilmesini de mümkün bırakmıştık ancak ofiste yaptığımız multiplayerda bunun neden kötü bir fikir olduğunu net bir şekilde gördük.
Denge kaygısı neticesinde, teknolojiye bağlı inşaatlar (Radar) inşa eden ülkenin değil, inşa edilen ülkenin teknolojisine bağlı olacak.
Etrafı Sarılmış Birim İkonları
NSB ile birlikte bir ordunun kendini bulabileceği en sıkıntılı şartlardan biri için yeni bir gösterge ekledik. Etrafı sarılmış bir tümen yok edildiğinde, dikkatinizi oraya çekmeye yönelik kısa bir animasyon devreye giriyor. Bu animasyon etrafı saran taraf siz olduğunuzda da geçerli.
Şimdi sözü podcat’e bırakıyorum.
Devir Teslim
Herkese merhabalar, ben Dan. Artık Peter’i daha sık görmeye başlayacaksınız zira kendisi Hearts of Iron IV’ün yeni Oyun Direktörü oldu.
Yaklaşık 7 yıl evvel HoI4 üzerinde çalışmaya başladım, ondan öncesinde ise HoI3 üzerinde çalışmıştım. Hearts of Iron serisi her zaman kalbimde farklı bir yere sahip olacak ancak artık farklı bir şeyler denemenin vaktinin geldiğini düşünüyorum.
Gizli bir projede yer alacağım, bu projeye dair sadece 2 bilgi verebilirim birincisi çok heyecanlı olduğum, ikincisi bu projenin HoI5 olmadığı. Her ne kadar bir gün HoI5’i göreceğimizden emin olsam da, HoI4’ün hala yeni içerikler ve havalı mekanikler alabilecek bir oyun olduğunu düşünüyorum.
Zamanlama açısından da oldukça doğru bir noktadayım. 2016’da ana oyun çıktığında öngördüğüm son eklenti No Step Back’ti, şimdi İkinci Beş Yıllık Plana geçme vakti geldi. NSB ile birlikte ücretsiz güncellemeler ve eklentilerle oyunun tüm ana mekaniklerinin üzerinden geçmiş olacağız. Esas fikirlerim ve planlarımın gerçeğe dönüşmüş olmasıyla birlikte, taze kan ve yeni fikirlerin oyuna katkı sağlayacağı kanaatindeyim.
Elbette arada sırada beni görmeye devam edeceksiniz ancak Peter’in gemiyi doğru yere yönlendireceğine şüphem yok. No Step Back güzel bir eklenti olacak ve onu beğeneceğinize eminim.
Merhabalar ben Peter, böyle bir şans verildiği için çok gururluyum. Geçtiğimiz aylarda Dan ve ekibin geri kalanıyla dirsek teması halinde çalıştık ve HoI4’ü doğru yönde geliştireceğimizi düşünüyorum.
HoI4 ekibinden önce Imperator ekibinde yer alıyordum, onun öncesinde ise farklı PDS projelerinde içerik tasarımcısı rolündeydim. Ondan önce ise konumuzla fazlasıyla alakasız olmak üzere klasik müzik kariyerim vardı. Paradox’ta çalışmaya başlamadan evvel dahi tarihsel PDS oyunlarının yakın bir takipçisiydim ve Makedon imparatorluk tasarımını 20. yüzyıla taşımak için sabırsızlanıyorum.
NSB sonrası HoI4’ün geleceği için büyük planlarımız var. Oyun tasarımı yönünden Dan ile benzer fikirlere sahip olduğumuzu söyleyebilirim, dolayısıyla oyun direktörünün değişmiş olması bir anda HoI4’te lootbox, mana puanları veya radikal tasarım farklılıklarıyla karşılaşacağınız anlamına gelmiyor.
Peki ne anlama geliyor? İşte onu görmek için beklemeniz gerekecek. Yeni eklentiler ve içeriklerle karşılaşacağınız bir sır değil (geçtiğimiz PDXCON’u izleyebilirsiniz), dolayısıyla bu potansiyel yol haritasını kendi kişisel yaklaşımımla gerçeğe dönüştürmeye çalışacağız. Bu mükemmel oyunun geleceği, kişisel tecrübelerim veya daha farklı konularda sorularınızı yanıtlamaya çalışacağım fakat gelecek içeriklere dair spesifik soruları yanıtlandıramayacağımı hatırlatmak isterim.
Genellikle beni forumda veya diğer mecralarda aktif bir şekilde göreceksiniz. Yakın zamanda bu tutkulu toplulukla daha fazla etkileşim halinde olacağım.