Hearts of Iron IV’te Baltık Odak Ağacı 1/2 ve Polonya Ağacına Eklemeler

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Baltık devletlerinin odak ağaçlarının ilk kısmı ve Polonya odak ağacında yapılan değişiklikler tanıtılıyor.

Herkese merhabalar, Barbarossa güncellemesi için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlükte önümüzdeki eklentideki bir değil, iki değil tam üç odak ağacını tanıtıyor olacağım: Letonya, Litvanya ve Estonya.

Baltic_States_Map.png

İkinci Dünya Savaşı öncesi dönemde Baltık Devletleri oldukça zor bir durumda bulunuyordu. Rus ve Alman hakimiyetinden daha yeni çıkmışlardı ve sadece 20 yıl kadar önce bu iki emperyalist gücün savaş alanı olmuşlardı. 30’lu yıllarda bu üç devlet de Alman ve Sovyet istilasından çekindikleri için otoriter hükümetler kurmuşlardı. Oyuncu olarak böyle bir konumda başarılı olmak istiyorsanız bazı sıradışı hamleler yapmanız gerekecek.

Baltık Devletleri, tıpkı Çin devletleri gibi birbirleriyle bazı ortak odaklara sahipler, bunların dışında kendilerine has odakları mevcut. Bu hafta sizlere ortak odak ağaçlarını tanıtacağım, sanayi odakları ve komünizm odakları.

Baltic_Total_Focuses.png

Sanayi odaklarıyla başlayalım. Baltık Devletleri ekonomik olarak birbirlerine benziyordu, hepsi sanayide ve orduda kullanmak üzere ekipman ediniminde dışarıdan gelen yatırıma muhtaçtı. Bu sebeple Baltık Devletleri demokratik ülkelere güvenerek ekonomilerinin ihtiyaç duyduğu kaynakları sağlamalarını umabilir veya Mihver’e yakın hareket ederek onlardan destek bekleyebilir.

Baltic_Industry_Branch.png

Baltık Devletlerinin karşılaştığı zorlukların bir sebebi uzun süre Sovyetler ve Almanya tarafından işgal altında tutulmalarıydı. Dolayısıyla sanayide oldukça geri kalmışlardı. Bu sebeple Baltık Devletleri başkentlerine işçi çekerek tekrardan silahlanabilir ve araştırma alanında ilerlemeler katedebilir.

Attract_Workers.png

Son olarak, Baltık Devletleri sanayilerini modernize ederek kendi kendilerine yetebilir duruma gelerek yabancı devletlere duydukları ihtiyacı azaltabilir. Ham madde üretimini arttırabilirler, Estonya ve Letonya bunu harita üzerindeki kaynaklar üzerinden gerçekleştiriyor.

Öte yandan Litvanya diğerlerinden farklı olarak tarım odaklı bir ülkeydi ve bu sebeple oyuna “Tarım Ülkesi” etkisiyle başlıyor. Bu etkiyi sanayi ağacı üzerinden çok daha güçlü hale getirebiliyorsunuz.

Natural_Resources.png

Baltık Devletleri Sovyetlere karşı ciddi bir mücadele vermişti, bu sebeple komünizmin gördüğü destek bir hayli az. Mevcut hükümeti devirip Komünist bir rejim kurmak isteyen Baltık Devletlerinin bunu savaş yoluyla yapması gerekecek.

Estonia_civil_war.png

Bu noktada Sovyet müdahalesine güvenebilir veya ülkedeki alt tabaka ile olan ilişkileri güçlendirerek bir yandan komünizmi kurarken bir yandan da bağımsızlığınızı güvence altına alabilirsiniz.

Restore_Workers_Republic.png

Devrim tamamlanıp komünizme geçtikten sonra Litvanya-Belarus SSC’sini kurabileceksiniz. Eğer Sovyetlerden yana bir tavır takındıysanız, SSCB savaş veya Molotov-Ribbentrop aracılığıyla kazandığı topraklarda Belarus’un yarısını size verecek.

Lithuania_Belarus_Soviets.png

Eğer bağımsızsanız, Belarus’u daha düşmancıl yollarla edinmeniz gerek. İspanya İç Savaşındaki garnizon sistemi gibi Belarus topraklarının size geçmesi için bir propaganda yapmanız gerekecek. Zaman dolduğunda Belarus serbest bırakılıp bir iç savaşa girecek, kazanan taraf Baltık Devletine veya SSCB’ye katılacak.

Latvia_Belarus_decisions.png

Baltık Devletleri aynı zamanda propaganda savaşıyla komşularını da komünizme geçirmeye çalışabilecek. Hangi yolu seçerseniz seçin, Birleşmiş Baltık Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti’ni kurabileceksiniz.

Baltic_Socialist_Republic.png

Ardından yeni kazandığınız güçle İskandinavya ve Polonya’ya karşı gelebilir, Baltık Denizi’nin tamamına komünizmi yayabilirsiniz.

Baltic_Warpath.png

Baltık Devletlerinden bu haftalık bu kadar, önümüzdeki hafta her birinin sahip olduğu özel siyasi odakları tanıtıyor olacağız.

Şimdi gelin, tanıtmamızın ardından Polonya odak ağacında yaptığımız değişikliklerden bahsedelim. İlk olarak yeni ikonları göstermek istiyorum, daha fazlası da var ancak hepsini paylaşmak istemedim.

Poland_focus_icons.png

Polonya’nın harita dışı reaktöre sahip olmasını ve sürgündeyken 1 nükleer silaha erişebilmesini planlıyorduk. Bunun amacı nükleer projelerini yansıtmaktı, ancak oynanış mantığı açısından hoş olmadığını düşündük, sizlerden gelen yorumlarla birlikte harita dışı reaktörü kaldırarak bu odağı sanayi kısmına ekledik.

Poland_atomic_bomb.png

Monarşist Polonya için Karl Albrecht von Habsburg’u bir seçenek olarak ekledik. Habsburgların Çekoslovakya üzerindeki hak iddiasını da barındıran kendisine has bazı odaklara sahip.

Karl_Albrecht_I.png

Habsburg_Path.png

Çekoslovakya’da hak iddia etmek Commonwealth kısmındaki Litvanya ile aynı sistemi kullanıyor, bu iki devletin birleşmesiyle birlikte Batı Slavlarını tek çatı altında toplamış oluyorsunuz ve bu yeni ülke kendisini Alman topraklarındaki Slavların koruyucusu ilan edebiliyor.

West_Slavia.png

Karl Albrecht Polonya Ordusunda aldığı görevle tanınıyordu. Kral olduğunda da bu profili yansıtarak Asker-Kral olabilecek, çeşitli kişilik özellikleri kazanıp mareşal olarak orduda görev alabilecek.

Soldier_King.png

Macaristan’ın Polonya’nın düşmanlarının tarafında yer almasıyla, Karl Albrecht Horthy’i makamından ayrılmaya zorlayabilir ve Otto von Habsburg’u ülkenin başına geçirerek Macaristan’ın da Habsburg odaklarında ilerlemesini sağlayabilir.

Demand_Habsburg_Rule.png

Galiçya-Lodomerya Habsburgların Polonya üzerindeki hakimiyetini sembolize ediyordu. Bu sebeple Karl Albrecht Galiçya Meclisini tekrardan toplayarak Royal Sejm etkisine sahip olabilir, bu esnada başkenti Krakow’a taşıyabilir. Bu durum başkentin Polonya ile Çekoslovakya’nın orta noktasında, etrafı savunulabilir tepelik arazilerle kaplı bir bölgeye taşınması anlamına gelse de, Krakow’un Alman sınırına çok yakın bir konumda yer aldığını unutmamak gerekir.

Diet_of_Galicia.png

Bu noktada monark seçmenin nasıl işlediğini de anlatmam gerektiğini düşünüyorum. 5 Kasım Yasasının tamamlanmasıyla birlikte Kral adayları ortaya çıkacak, her ne kadar naiplik konseyinin Pavel Bermondt-Avalov gibi kişilere bizzat ulaşması daha mantıklı olsa da, Pavel kesinlikle kendini kral adayı görebilecek kişilikte bir isim.

Cossack_King_Event.png

Bahsetmek istediğim son husus, Polonya odak ağacı çok geniş olduğu için test esnasında sürekli ekranı kaydırmanın can sıkıcı hale gelebildiğini fark ettik, bu sebeple siyasi odaklardan birini seçtiğinizde Polonya ağacı otomatik olarak küçülüyor.

Tree_compacting.png

Bu haftalık bizden bu kadar, önümüzdeki hafta Baltık Devletlerinin özel odaklarını tanıtacağız, şimdilik sizlere küçük bir ipucu bırakıyorum:

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV