Hearts of Iron IV’te Askerî Teşkilat Arayüzü ve Yapay Zekâ


Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta askerî teşkilat mekaniğinden ve yapay zekada yapılan geliştirmelerden bahsediliyor.

Herkese merhabalar,

Spesifik sistemlerden ve mekaniklerden bahsederken kolaylıkla ayrıntılar içerisinde boğulabiliyoruz, bu sebeple bu haftadan başlamak üzere bu zamana kadar tanıttığımız bir mekaniğin üstünden tekrar geçecek, ilk tanıtmamızdan bu yana yaptığımız değişikliklerden bahsedeceğim.

Bununla beraber, bu hafta No Step Back ile birlikte yapay zekada yaptığımız bazı iyileştirmelerden de bahsediyor olacağım. Eğer bu daha çok ilginizi çekiyorsa, günlüğün son kısmına atlayabilirsiniz.

İlk olarak Askerî Teşkilat Arayüzünden bahsedelim.

0.png

Gördüğünüz üzere şube müdürleri, teorisyenler ve üst komuta da kendisine bu yeni arayüzde yer buldu. Kolaylık olması açısından daha önce de olduğu gibi ülke arayüzünde onları görebilecek ve atamalar yapabileceksiniz. Bu değişiklikler yaptığımız testler sonucu ortaya çıkan, oyuncuların davranış beklentileri neticesinde karar verilen değişiklikler ve birbirine benzer unsurları bir yerde toplamak her zaman daha isabetli.

Danışman atama şekliniz biraz değişecek. Bu arayüzü tasarlarken, teorisyen dışındaki tüm danışmanların sahip olduğu kademelere (uzman, bilirkişi, dahi) daha fazla önem verdik. Yüksek kademelerin daha az etkilediği komuta puanı kısıtlamasının yanı sıra (sahip olunabilecek maksimum komuta puanında düşüş), siyasi güç maliyetleri de yüksek kademe danışmana sahip olduğunuzda artış gösteriyor.

Şube danışmanları artık günlük tecrübe kazanımı sağlıyorlar, bu da askerî kadrolarınızı iyi şekillendirmenizin, savaş öncesi hazırlık döneminde büyük öneme sahip olacağı anlamına geliyor. Ek olarak doktrinler artık tecrübe ile açılıyorlar.

1.png

No Step Back eklentisine sahip olanlar, tecrübe karşılığında birlikleri için Askerî Spiritler aktifleştirebilecek.

2.png

Geliştirme esnasında bazı noktalarda az ama öz yaklaşımın daha doğru olduğunu gördük, bu sebeple kategorilerdeki Spirit seçeneğini 6 ile kısıtladık. Her kategori Akademi, Askerî Hizmet ve Komuta üzerinden ayrı temalara sahip.

Buradaki tercihlere ayrı bir nüans katmak için, kategorideki bazı seçeneklerin koşulsal bir şekilde açılabilmesini sağladık. Örneğin ideoloji, doktrin seçeneği ve nadiren de olsa oynadığınız ülke, bu kısımda yeni seçeneklerle karşılaşmanızı sağlayacak.

Güçlü bir askerî teşkilata sahip olmanızı sağlayacak en önemli noktalardan birisi, güvendiğiniz komutanlara danışman rolü verebilmeniz. Muharebe esnasında kazanılan komutanlık özellikleri karakterlerin çeşitli danışmanlık rolleri üstlenebilmesini sağlayabilir.

3.png

Danışmanlık rolüne sahip karakterler, komutanlık seviyeleri yükseldikçe danışmanlık kademesinde de ilerleme katediyorlar. Tecrübeli bir mareşal, danışmanlık kariyeri boyunca uzmandan dahiye dönüşebiliyor.

Son olarak, oyuna taktik tercihinde öncelik sistemi ekliyoruz. Bu şekilde ülke bazında, mareşal ve komutan bazında taktik tercihinde bulunabiliyorsunuz, bu da bulundukları muharebede mevzubahis taktiğin seçilme ihtimalini etkiliyor. Ülke bazında belirlediğiniz taktiği belli bir maliyetle değiştirebiliyorsunuz fakat komutanlarınızın ve mareşallerinizin taktik tercihi onların doktrinsel yaklaşımını yansıtıyorlar ve değiştirilemiyorlar.

Elbette askerî teşkilat arayüzüyle ilişkili yeni bildirimler, daha iyi kaynak bilgi çubukları ve bu bilgilerin bir kısmının istihbarat kısmında görüntülenmesi gibi ek iyileştirmelerimiz de var.

Yapay Zeka

La Resistance’ın geliştirilişi esnasında, modcuların ve diğer kullanıcıların imgui üzerinden çeşitli verilere erişebilmesi için yeni araçlar oluşturmaya başlamıştık. No Step Back esnasında bu araçlarda önemli geliştirmelerde bulunduk. Bu araçları gelecekteki yapay zeka geliştirmeleri için kullanmak, yapay zeka davranışında değişiklikleri daha kolay bir şekilde gerçekleştirebilmek için kullanmayı hedefliyoruz.

4.png

Bu alanda yaptığımız çalışmaları bir bakıma geleceğe dair bir yatırım şeklinde düşünebilirsiniz. Bunun yanı sıra yapay zekanın başta birlikler olmak üzere birçok alandaki hesaplamalarını daha doğru bir şekilde yapmasını sağlayacak değişikliklerimiz mevcut.

Konu yapay zeka olduğunda spesifik konuşmak pek kolay olmasa da, önümüzdeki güncellemede geliştirmeyi hedeflediğimiz alanlar şu şekilde:

Özel Tümen Kullanımı

Yapay zeka artık ihtiyaç duyduğu alanlarda zırhlı birliklere ve özel kuvvetlere daha çok önem veriyor. Bu durum alakasız yerlerde daha az zırhlı birliğe rastlayacağınız, dağcıları dağ olan yerlerde göreceğiniz anlamına geliyor.

5.png

Birim Öncelik Paylaşımı

Yeni ikmal sistemiyle birlikte, yapay zekanın birim konuşlandırma hesaplaması tamamen baştan ele alındı. Bu durum yapay zekanın önemli noktaları (limanlar ve kıyılar) savunmaya daha fazla birlik göndereceği, cephelerdeki ikmal durumunu daha çok umursayacağı ve kendi topraklarında savunmayı andıran hatlar çizebileceği anlamına geliyor.

6.png

Yapay zekanın cephedeki birim dağılımında ikmali göz önünde bulundurduğunu görebilirsiniz. Kimi durumlarda makul ikmal kapasitesi yapay zeka tarafından aşılabilir, savunma hattında çok daha güçlü bir rakibe karşı savaşmak veya yapay zekanın savaşı hızlı bir şekilde sona erdirme isteği bu duruma sebep olabilen şeylerden birkaçı.

7.png

Deniz Çıkartmaları

Yapay zekanın çıkartma mantığında geliştirmelerde bulunduk. Artık daha nadir fakat daha geniş çaplı çıkartmalar göreceksiniz. Yapay zeka kıyıdaki zayıf noktalardan daha iyi bir şekilde faydalanabilecek ve cephelere destek olmak için çıkartmalar yapabilecek. Bu noktada yaptığımız geliştirmeler bir yerden sonra korkutucu bir hal almıştı, bu sebeple birkaç tık düşürdük.

Karşılama (Counter)

Şablonlar arasında değişiklik yapmanın veya özel bir şablona geçmenin tam olarak ne zaman yapılması gerektiğini belirlemek pek kolay olmasa da, yapay zekanın Tank Destroyerları gibi özel tümenler kullanımındaki mantığında iyileştirmelerde bulunduk. Bu durum yapay zekanın ona gönderdiğiniz birimlere daha fazla reaksiyon vereceği anlamına geliyor.

Tampon Cephe

Birçok yapay zeka stratejisi artık tampon cepheler içeriyor. Bunlar yapay zekanın asker barındırdığı özel bölgeler şeklinde işliyor. Sıradan garnizonlardan farkı, bu cephelerin birim dağılımında yakınlardaki cephe veya istila emirlerinden birim ödünç alması şeklinde.

Örneğin aşağıdaki haritada Overlord Harekatı öncesinde ABD birliklerinin bulunduğu yerleri görüyorsunuz, İskenderiye ve Britanya’daki birlikler tampon cephe görevi görüyor, Avrupa’daki ikmal ağlarını destekliyor ve çok daha uzaklardan birlik taşınmasını önlüyor. Aşağıda (biraz anakronistik olsa da) Yunan bölgesindeki askerlerin İskenderiye’den ikmal aldığını görüyorsunuz, İskenderiye ise Akdeniz üzerinden ABD ana karasından ikmal alıyor.

8.png

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV