Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Askeri Teşkilat arayüzü tanıtılıyor.
Herkese merhabalar, ben Arheo. Bu yazdığım ilk Hearts of Iron günlüğü olacak ve bu günlükte sizlere No Step Back ve beraberinde çıkacak olan Barbarossa güncellemesiyle birlikte oyuna eklenen çeşitli özelliklerin yer aldığı Askeri Teşkilat (Officer Corps) arayüzünden bahsedeceğim.
Bir süredir silahlı kuvvetlerin farklı kollarını daha kolay bir şekilde özelleştirebilmeniz ve üst komuta, generaller, askeriye odaklı spiriter ve doktrinler gibi birçok unsuru birbirine daha net bir şekilde bağlayabilmek istiyorduk. Bu amaç doğrultusunda attığımız ilk adım Subaylara kendilerine has mekanikler eklemek ve özel, ulusal bir arayüz oluşturmak oldu.
Ekranın üstünde gördüğünüz boş danışman portreleri Üst Komuta ve Askeri Teorisyenleri görüntüleyebileceğiniz yer, onun altındaki portreler farklı kuvvet gruplarının komutanlarına ait.
Arayüz değişikliğinin yanı sıra, askeri danışmanlarda da birtakım değişikliklerimiz söz konusu. Eskiden sadece teorisyenler günlük tecrübe kazancı sağlarken, artık tüm üst komuta ve kuvvet gruplarının komutanları da alanları doğrultusunda tecrübe kazanımı sağlıyor.
Danışman seviyesi (örneğin Expert) hem sahip oldukları etkinin gücünü, hem de kazandığınız günlük tecrübeyi etkiliyor.
Aynı zamanda tecrübe kazanımını dizginlemek adına siyasi/komuta gücünü bölmek gibi, komuta gücünde bazı değişiklikler test ediyoruz.
Danışmanlarda, spiritlerde ve komutan sistemlerinde çok sayıda değişikliklerimiz var. Eskiden bir hükümetinizde bir karakterin varlığına bağlı bir spirit oluşturmak istediğimizde, tamamen farklı biri aynı isimle sanki o kişiymiş gibi danışmanlık yapıyordu. Bu durum komutanlar ve danışmanlar için de geçerliydi, aynı kişi gibi gözüküyorlardı fakat değillerdi. Artık ‘karakter’ sistemine sahibiz, bu sayede hem içerik tasarımcılarımız hem de modcular daha kolay bir şekilde çalışabiliyor ve birazdan sizlere bahsedeceğim tarzda mekanikler oluşturabiliyoruz.
Danışman Terfisi
Askeri Teşkilatta yapılan değişiklikler doğrultusunda, aktif güçlerinizi denetleyen ve hükümetinizdeki farklı askeri makamı yöneten Generalleri ve Mareşalleri birbirine daha iyi bir şekilde bağlamak istedik.
No Step Back ile birlikte Generaller, Amiraller ve Mareşaller komutanlığın yanı sıra danışman olarak da görev alabiliyorlar. Hangi türde danışman olacakları ‘terfi ettiğiniz’ komutanın yetenek seviyesine ve özelliklerine bağlı (herkes masa başı işten hazzetmeyebilir), aşağıda yeni arayüzü inceleyebilirsiniz.
Burada Ernst-Eberhard Hell, Mühendis özelliğine ve 5. seviye yeteneğe sahip olduğu için Siper Uzmanı olarak danışman yapılırken görülüyor.
Tecrübe
Tecrübe kazanımı barış döneminden (güçlü danışmanlar ve birim talimi) savaş dönemine daha kademeli bir şekilde artacak şekilde dengelendi. Muharebe ve savaşlardan kazanılan tecrübe miktarı azaltıldı. Genel olarak tecrübe kazanımı eski sürümlere nazaran daha yüksek olacak, bunun iki sebebi var birincisi tank tasarlayıcısı, ikincisi tecrübe harcayabileceğiniz yeni özellikler.
Daha önceki geliştirici günlüklerinde bazı oyuncular doktrinlerin teknoloji ağacından kaldırıldığını fark etmişti. Artık bunlara yeni Askeri Teşkilat arayüzünden erişiliyor. Doktrinler artık kuvvet grupları tecrübesiyle açılıyor, bu tecrübe puanı odak ağaçlarıyla ve mevcut olaylarla değişebiliyor.
NSB sahipleri kuvvet grubu tecrübeleriyle bazı yeni unsurlara erişebilecek, bunlardan bazılarını bu günlüğün ilk ekran görüntüsünde görebilirsiniz. Tam olarak ne olduklarını ve oynanışınızı nasıl etkileyeceğini önümüzdeki haftalarda kaleme alacağımız bir geliştirici günlüğünde sizlere bahsediyor olacağız.