Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta çıkış yapan 1.9.1 yamasından ve yol haritasından bahsediliyor.
Merhaba millet! Paskalya gelmeden tüm hata düzenlemelere erişebilmeniz için 1.9.1 yamasını çıkarttık. Şu anda çoklu oyuncu modundaki senkronizasyon hataları üzerinde duruyoruz. Bu hatalar epey inatçı çıktıklarından 1.9.1’den sonra gelecek 1.9.2 yamasına saklayacağız. 1.9.1 demişken bu yama yaptığımız yüzlerce hata giderimiyle en büyük yamalarımızdan biri oldu. Hataları bildiren ve açık beta sürecinde teste katılan herkese teşekkür ediyoruz.
Her güncelleme süreci tamamladığında yaptığımız gibi bugün de yol haritamızdan bahsedeceğim. Hem listemizdeki madde sayısı arttı hem de La Resistance ile listedeki bazı maddelerin üzeri çizildi.
1.9.1 Yaması
Bu haftaki güncellememizde bir takım denge düzenlemeleri ve hata giderimlerinde bulunduk. Yapay zekâyla ilgili çeşitli sorunları çözdükten ve denge düzenlemelerini yaptıktan sonra Japonya ve Almanya’nın yine fazla iyi savaştığını gördük. Bu yüzden, işgal edilen bölgelerdeki direniş etkilerini arttırdık ve Çin ve Sovyetler Birliği’ne fabrikalar verdik. Ayrıyeten, Sovyetler Birliği’nin hava kuvvetlerine takviyede bulunarak Almanya’nın hava kuvvetleriyle başa çıkabilmesini amaçladık. Böylelikle savaşın kazanılma tarihi yine ötelenmiş olacak ve Sovyetler Birliği ile Almanya’nın Avrupa’daki zaferleri daha ortalama bir seviyeye gerilemiş olacak.
Yamanın şu anda hazır olduğunu düşündüğümüzden Paskalya öncesinde oynayabileceksiniz.
Beş Yıllık Kalkınma Planı
Dediğim gibi geçen sefer de bunu yapmıştık. Bu yüzden beş yıllık bir kalkınma planı görmeyeceksiniz. Yine de sizinle gelecekte neler beklemeniz gerektiğini ve şu ana dek neler gördüğünüzü paylaşmak istiyorum. Aşağıdaki liste daha önce de paylaşıldı, üzerine eklemeler yapıldı ve işi biten maddelerin (bunların bazılarına geri dönebiliriz elbette) üzeri çizildi.
Fazlasıyla net olmak gerekirse bu, kapsamlı bir liste olmamakla birlikte kesinlikle yapılacak şeyleri de barındırmıyor. Şu ana kadar yapmadıysak kesinlikle yapacağımıza söz veremeyiz. Önceliklerimiz değişebiliyor. Bunu paylaşmamızdaki amaç sizlere ne yapmak istediğimizi göstermek. Ayrıca, aşağıdaki liste öncelik sırasına ya da herhangi bir sıraya göre yazılmadı.
Feldmareşallerin generallere emir vermesini sağlayan bir komuta zinciri sistemi.Çeşitli isimlendirmeler aracılığıyla oyunun derinliğinin arttırılması (1. Piyade Tümeni gibi şeylerin kaldırılması).Başlangıçtaki her ülkenin tarihi liderlerinin özel portrelere sahip olması.Oyuncuların kolayca dinamik kararlar almasını sağlayan bir yöntemin (eventler ve ulusal odaklar arası bir şey) eklenmesi.Ulusal Birliğin oyun boyunca önemli hale getirilmesi.Savaşların birleşme biçiminin vs. düzenlenmesi.Stokunuzdan eski ekipmanları çıkarabilme.Altyapıyı geliştirerek kaynakların geliştirebilme.Oyunculara deniz muharebeleri ve filoların davranışları üzerinde daha fazla kontrol verme.Geliştirilmiş deniz savaşlarına yer verme.Denizaltı savaşlarındaki dengeyi ve mekanikleri geliştirme.Yakıtı oyuna doğru bir şekilde yansıtma.Oyunculara kurallar üzerinde daha fazla kontrol verme. HoI çok farklı şekillerde oynanıyor ve rekabetçi multiplayer ile singleplayer’daki kurallar birbirine uymuyor.Daha sağlam ve geniş bir harita modu sistemi ekleme. Multiplayerda oyuncuları gösteren bir harita modu da iyi olur.Casuslar ve casusluk.Sadece savaşlara bağlı olmayan bir işgal sistemi. Ayrıca kaynaklara erişimin sadece core olup olmadığına göre belirlenmemesi.- Cepheleri daha dengeli bir hale getirme.
- Oyuncunun daha fazla dahil olduğu bir lojistik sistem (şu anda sadece işler çok kötüyse ilgileniyorsunuz).
- Yapay zekâya rastgele ve tarihi odak seçenekleri dışında uzun süreli amaçlarında ve stratejilerinde rehberlik edebilecek bir sistem. Bu ayrıca oyunculara görünür olacak.
- Barış konferanslarını geliştirme.
- Ana ülkelerin ulusal odak ağaçlarına alternatif tarih yolları ve daha fazla seçenek ekleme (
Almanya, İtalya,A.B.D.,Birleşik Krallık, Sovyetler Birliği,Fransa,Japonya, Polonya).- Wunderwaffen projeleri.
- Alt ideolojiler ve hükümet türleri arasında daha çok farklılık.
- Daha çok ulusal odak ağacı (En ilginç olanlar arasında:
Çin, Güney Amerika, İskandinavya,İspanya, Türkiye, İran, Yunanistan).- Savaşlarda savunmayı daha zevkli hale getirme.
- Özellikle savaş sonrasında olmak üzere daimî ordunuzun büyüklüğünü kısıtlayan mekanikler.
- Tümen tasarımlarının aynı olmasından kurtulmak ve tarihi olmayan, oyunun açıklarından faydalanan tasarımların en aza indirilmesi için doktrinlerin tümen tasarımlara daha çok etki etmesi.
- Arayüz geliştirmeleri. Örneğin taslaklar listesinde oldukça gerekli.
- Daha ilginç seçimler ortaya çıkarmak için bakanların ve ideaların değişmesi.
- İyileştirilmiş hava durumu mekanikleri.
- Stratejik ve taktiksel yapay zekâ iyileştirmeleri.
Kalın olanları bu güncellemeyle ekledik. Üstü çizilenlerse tamamlandı.
Bunların bazılarının küçük bazılarınınsa devasa olduğunu fark edeceksiniz. Şu anda bu listedeki şeyler hakkında detaylı konuşamam. Bu özellikleri eklediğimizde geliştirici günlüklerinde tanıtacağız.
Artık Hearts of Iron IV oynamak istediğiniz arkadaşlarınızı toplayıp Daniel’ın TSİ 15:00’de başlayacak olan eğitim yayınına katılabilirsiniz.
Haftaya görüşmek üzere!