Hearts of Iron IV’te 1.11 “Barbarossa” Yaması

hoi4_banner.jpg
Hearts of Iron IV’te 1.11 Barbarossa yamasının yama notları paylaşıldı.

No Step Back Genişleme Paketi

  • Sovyetler Birliği için yeni odak ağacı
  • Litvanya için yeni odak ağacı
  • Estonya için yeni odak ağacı
  • Letonya için yeni odak ağacı
  • Polonya için yeni odak ağacı
  • 60’tan fazla özel model içeren Tank Tasarlayıcısı sistemi
  • Uçaklar için trenleri ve ikmal ağlarını hedef alan Lojistik Saldırı görevi
  • İngiltere, Amerika, Sovyetler, Almanya, İtalya, Japonya ve Fransa için tren modelleri
  • Demiryolu topçu birlikleri
  • Herkes için geçerli demiryolu topçu birliği modeli
  • Amerika, Sovyetler, Fransa, Japonya, Almanya ve İngiltere için özel demiryolu topçu birliği modeli
  • 60’tan fazla yeni Üst Komuta özelliği
  • Yeni Toprak Yakma etkileşimi
  • Estonya, Letonya ve Litvanya için özel birim modelleri ve seslendirme
  • Tercih edilen taktik sistemi
  • Generalleri danışman yapabilme özelliği

Yeni İçerikler

  • Altyapı ve diğer destek binaları artık müttefiklerinizin topraklarında inşa edilebiliyor
  • Tarihsel Odaklar seçeneğini kapatmak artık YZ’nin belli seçenekler seçtikten sonra o yönde ağırlığa sahip olmasını sağlıyor. Eskiden tamamen rastgele seçimler yapıyordu.
  • Polonya için tarihi odak ağacı ve ulusal içerik yenilemeleri ve eklemeleri
  • Sovyetler Birliği için tarihi odak ağacı ve ulusal içerik yenilemeleri ve eklemeleri
  • Sovyetler Birliği için Trotsky odak ağacı yenilemeleri ve eklemeleri
  • Orduların etrafı sarılıp imha edildiğine dair görsel bir ipucu eklendi
  • İkmal ve Lojistik sistemi tamamen yenilendi
  • İkmal Merkezi binası eklendi
  • Demiryolu binası eklendi
  • Temel tren modeli ve tren araştırması eklendi
  • Askerî Teşkilat’a rahatça erişebileceğiniz yeni bir arayüz eklendi
  • Tecrübe üretimi tamamen yenilendi, artık erken oyunda tecrübenin neredeyse tamamı danışmanlar aracılığıyla kazanılacak
  • Doktrinler artık Askerî Teşkilat arayüzünden erişilebiliyor ve tecrübe ile açılıyor
  • Demiryolu ve İkmal Merkezi odaklı savunma seçeneği eklendi
  • Yeni karakter sistemi eklendi

Denge Değişiklikleri

  • Etrafı sarılmış birliklerin tipi artık değiştirilemez
  • Hava durumu artık savunan ve saldıran taraf için farklı etkilere sahip
  • Altyapı çamur oluşma şansını düşürüyor
  • Kar artık savunanların siper kazma hızını arttırıyor, saldıranlarınsa azaltıyor
  • Kar fırtınası artık saldıranların hızını yavaşlatıyor
  • Yüksek Reliability çatışma sonu kaybedilen ekipmanı geri veriyor
  • Aynı toprağa fazladan asker koyma eksisi %2’den %1.5’e düştü
  • 1940 uçak gemisi artık eski modelden daha az alüminyum istemiyor
  • Uygulanabilecek yerlerde ülke liderleri ve danışman özelliklerine demiryolu inşaat hızı eklendi
  • Danışman ve kumandan bonusları artık birliklerin içindeki birim oranlarına göre bonus sağlayacak. Yani artık birlikler %30 piyade %70 topçu bonusu alabilecek.
  • Tahmini Plan Başarı Şansı artık eksik birlikleri de katarak hesaplanıyor. Bu genel olarak YZ’nin plan uygulama ihtimalini etkileyecek.
  • 1938, 1939 ya da 1940’a kadar savaş sebebi üretilmesini engelleyen oyun kuralları eklendi
  • Koordinasyon eklendi, birden fazla birliğe karşı alpha strike hasarını arttırıyor
  • Çin Halk Cumhuriyeti için Communist Infiltration kararının süresi kısaldı. Çin ile aynı ittifaktaysanız ve ittifak lideri değilse komünist isyanı başarısız olmayacak.
  • Mareşalleri yükseltmek artık 40 Command Power istiyor, ordu yöneten Mareşaller artık kazanılan tecrübenin %25’i yerine %30’unu kazanıyor, kumandanlara özellik vermek artık 10 Command Power değil 15 Command Power istiyor.
  • Muharebe genişliği artık toprak tipine göre değişiklik gösteriyor
  • Orman toprakları artık 84 genişliğe ve 42 destek genişliğine sahip
  • Vahşi Orman toprakları artık 84 genişliğe ve 42 destek genişliğine sahip
  • Bataklık toprakları artık 78 genişliğe ve 26 destek genişliğine sahip
  • Şehir toprakları artık 96 genişliğe ve 32 destek genişliğine sahip
  • Dağ toprakları artık 75 genişliğe ve 25 destek genişliğine sahip
  • Çöl toprakları artık 90 genişliğe ve 45 destek genişliğine sahip
  • Ova toprakları artık 90 genişliğe ve 45 destek genişliğine sahip
  • Motorize ve Mekanize birlikler için araç gereksinimi düşürüldü
  • Piyade ve motorize birliklerin ikmal kullanımı düşürüldü
  • SPG ve Topçu birliklerinin ikmal kullanımı arttırıldı
  • Tank birliklerinin ikmal kullanımı biraz arttırıldı
  • Motorize ekipmana 10 breakthrough eklendi
  • Tüm mekanize ekipmanının breakthrough’u yükseltildi
  • Taban teknoloji maliyeti 85’den 100’e yükseltildi
  • Interservice rivalry kararının maliyeti 50pp’den 30pp’ye düşürüldü
  • Japon YZ’sinin 1939 öncesi çoğu interservice rivalry kararını alması engellendi
  • Japonya’nın “Steel for Guns” interservice rivalry kararını alma şansı arttırıldı
  • Düşük ikmalden gelen çatışma etkileri tekrar dengelendi. Savunan tarafın saldırırken aldığı eksi arttırıldı
  • Düşük ikmalden gelen çatışma etkileri düşüşü arttırıldı
  • Amerika artık düşük miktarda Kroma sahip
  • Anti Hava Tankları artık %50 Soft Attack artışı almıyor
  • Birden fazla ekipman ihtiyacı olan birliklerdeki Reliability artık daha doğru şekilde hesaplanıyor
  • Reliability artık birliklerdeki organizasyon kazanımını etkiliyor
  • Düşük reliability artık hava durumunun organizasyon üzerindeki etkisini arttırıyor
  • Türkiye artık Sovyetleri dost edinmeye çalışıyor, müttefiklere katılmadan önce iki odak daha tamamlamasını sağlıyor
  • Askeri fabrika üretimi yaklaşık %5 arttırıldı. Bunun sebebi yeni eklenen ikmal gereksinimleri (trenler, araçlar vs.)
  • Çin’in başlangıçta ulusal etkilerden aldığı çatışma eksileri azaltıldı
  • Supply Grace artık düz saat hesabından ziyade hafif bir yumuşama olacak şekilde değiştirildi (genel olarak bir nerf)
  • Birliklerin çatışma sırasında hangi birlikleri hedef aldığı büyük oranda değiştirildi. Hedef alma artık potansiyel hasar ve çatışma konumu üzerinden hesaplanacak.
  • Yeni “Koordinasyon” değeri eklendi. Bu değer birlik birden fazla birimle karşılaştığındaki hasar ayrımını etkiliyor.
  • Eyalet nüfusu (insangücü) artık eyalet ikmalinde taban olarak kullanılıyor.
  • Rudolf Hess’e yeni bir özellik eklendi
  • Düşük miktardaki ekipman tipleri artık birlik az hasar aldıysa kaybedilmesi imkansız olmayacak. (artık düz bir yuvarlama hesabı yerine şansa göre hesaplanıyor)
  • Makedonya’da Bulgar İşgali’ni hazırlamak Yugoslavya’yı Makedonya’yı teslim etmeye daha meyilli kılacak, tarihsel ve faşist yollar izlendiği zamanlar hariç.
  • Lend lease aracılığıyla kazanılan tecrübe azaltıldı
  • Temel Command power artışı artık sabit, eskiden azami miktarın belli bir yüzdesi olarak hesaplanıyordu. Askeri ataşeden kazanılan tecrübe de %20’den %15’e düşürüldü.
  • Ücretsiz Tamir artık ulusal ve tekrarlanabilir odaklar aracılığıyla kazanılmıyor
  • Anti Tank silahları ve Motorize/Mekanize birliklerin hardness değeri yükseltildi
  • Tank Destroyer muharebe genişliği 3’e yükseltildi
  • Tüm Anti Tank silahlarının delici özelliği biraz yükseltildi
  • SPAA muharebe genişliği artık 2
  • Askeri danışmanların artık Specialist, Expert ya da Genius olmalarına bağlı oranlanan bir PP maliyeti var
  • Askeri danışmanların artık Specialist, Expert ya da Genius olmalarına bağlı tersten oranlı bir Command Power rezervasyonu var
  • Tüm Askeri danışmanlar artık Specialist, Expert ya da Genius olmalarına bağlı oranlanan branş tecrübesi veriyor
  • GİZLİ ayı artık GİZLİ bir GİZLİ GİZLİ

İstikrar & Performans

  • Gönüllü birlik gönderme arayüzünde masaüstüne çökme sorunu düzeltildi
  • Ulusal odak arayüzünde bazı odakların çok fazla gereksinimi ya da maliyetli ihtiyaçları olması durumunda performans kaybı yaşanması düzeltildi
  • Ayarlanmış ai_strategies’in performansa daha az etki etmesi için değişiklik yapıldı
  • İspanyolların “Ignite Anarchist Uprising” kararı için optimizasyon yapıldı
  • Konsol komutu reloadtechnologies’den sonra menüye dönüldüğünde masaüstüne çökme sorunu düzeltildi
  • Bir ülkeden başka bir ülkeye gemiler aktarılırken (bkz: iç savaş başlangıcı) gemileri hareket ettirirken masaüstüne çökme sorunu düzeltildi
  • Bir ülke yardımcı hükûmet aracılığıyla kapitüle olduktan sonra menüye dönüp yeni bir oyuna girdiğinde yaşanan senkronizasyon sorunu düzeltildi
  • Frame smoothing açık halde karar arayüzü açıkken bir kararın süresi dolduğunda yaşanan masaüstüne çökme sorunu düzeltildi
  • Hareket ettirilen bir gemi iç savaş sırasında isyancı tarafa verilirken yaşanan masaüstüne çökme sorunu düzeltildi
  • Oyun baştan açılmadığı zaman konvoylar ile alakalı yaşanabilen bir senkronizasyon sorunu düzeltildi

Bunların yanı sıra çeşitli veritabanı, arayüz, modlama ve yapay zeka geliştirmeleri.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV