Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Dan Lind oyunun hava muharebe sisteminde yapılan değişiklikleri tanıtıyor.
Herkese merhabalar, Hearts of Iron IV için çıkacak olan Death or Dishonor eklentisi ve beraberindeki 1.4 Oak yamasına dair yazılan bu günlükte sizlere oyunda yamayla birlikte yapılacak olan hava muharebe değişikliklerinden bahsedeceğim. Geçtiğimiz haftasonu PDXCON’a katılmış olanlarınız bu yeni hava muharebe sistemine dair bir şeyler öğrenmiş olabilir ancak bu günlük detaylı bir şekilde nelerin, neden değiştiğini açıklayacak.
Eski Sistemin Sıkıntıları
Oyunun hava muharebesi yönüne baktığımızda iki büyük sıkıntı görüyoruz, bunlardan birincisi şeffaflık üzerine diğeri ise kontrol. Şu anki sistem size sadece çok uzun zaman aralığında bir bilgi sağlıyordu ve anlık olarak ne gerçekleştiğini tam olarak ifade edemiyor, mevcut durumu geliştirmek için neler yapabileceğinize dair size ipuçları sunmakta yetersiz kalıyordu. Aynı zamanda teker teker uçakları seçip organize edip çok sayıda hava üssü penceresi kullanarak tüm bu işleri yapmak sıkıcı ve yorucu olabiliyordu.
Peki bunları giderebilmek adına ne yaptık? Aşağıdaki ekran görüntüsünde yaptığımız birçok değişikliği görebilirsiniz.
İlk olarak çalışacağından emin olduğumuz bir değişiklik yapmak istedik, artık uçaklar birimlere daha benzer şekilde hareket ediyor. Haritada onları tıpkı birimler gibi görüntüleyebiliyorsunuz, farklı üsler arası hareket ettirebiliyor, tıpkı birimlerinize verebildiğiniz gibi görevler verebiliyorsunuz. Bunun yanı sıra yeni hava muharebesi arayüzü yukarıda bahsettiğimiz birçok problemin üstesinden geliyor.
Uçak Arayüzü
Aynı zamanda uçakların görüntülenebildiği arayüzde de geliştirmelerde bulunduk, hava üssü penceresi artık yok. Onun yerine artık herhangi bir hava üssüne tıkladığınızda solda bu pencereyle karşılaşacaksınız, tıpkı herhangi bir birime tıkladığınızda kara birimlerinin listelenmesi gibi. Aynı zamanda bu yeni arayüzde farklı havaüslerinde bulunan farklı uçaklara aynı emri aynı anda vermeniz daha kolay.
Bu listede aynı zamanda uçak birliklerine dair bunların güçleri, türleri, görevleri gibi çeşitli bilgileri de tek bakışta görebiliyorsunuz.
Bu birlikleri bir başka hava üssüne göndermek bunlara tıklayıp ardından hava üssüne sağ tıklayarak kolaylıkla gerçekleştirilebiliyor. Uçakların tam olarak nerede olduğunu, yolun ne kadarını tamamladığını da görebiliyorsunuz.
Hava Görevleri
Hava birliklerinizin listesinin üstünde görev paneli bulunuyor. Herhangi bir birliğe görev vermek için görevler ikonuna tıklayıp bu görevin nerede gerçekleştirileceğini haritada sağ tıkla belirlemeniz yeterli.
Daha önceden de olduğu gibi bu hava birlikleri sadece gerçekleştirilebilecekleri görevleri yerine getiriyor, bu demek oluyor ki bir hava birliğinde farklı türde uçaklar varsa hem hava üstünlüğünü sağlamayı hem de bombardımanı seçebiliyorsunuz, bunu seçtiğinizde o birlikteki fighterlar hava üstünlüğü görevini yerine getirirken, aynı birlikteki bombardıman uçakları bombardıman görevini yerine getiriyor.
İlk görselde farketmiş olabileceğiniz bir diğer şey ise, artık hava haritamodunda kullanılan farklı sembollere sahip olduğumuz. Bu sembollerden hangi tarafın hava desteği aldığını, renk renk durumun nasıl gittiğini görebiliyorsunuz. Birimlerin üstünde + sembollü yeşil bir uçak varsa hava desteği alıyorlar demek.
Hava Muharebe Penceresi
Farketmiş olabileceğiniz üzere, hava birliklerini seçmeniz otomatik olarak hava bölgesi penceresinin açılmasına sebebiyet vermiyor. Çünkü yaptığımız değişikliklerle bu pencereyi yeni hava muharebe penceresi haline getirdik.
Bu yeni pencerede son çıkış ve son gün olmak üzere 2 farklı klasmanda bilgi alabiliyorsunuz. Pencerenin üst kısmı eski hava bölgesi penceresini andıran bilgilerle dolu, aşağıda ise yeni hava muharebe arayüzünü görüyorsunuz.
Buradaki bilgiler hava üstünlüğü görevlerince farklı olarak sergileniyor, bu kısımda fighterlarla düşman fighterları savaşıyor. Diğer, daha alt kısımda kalan kısımda ise bombardıman veya yol kesme görevlerine dair bilgiler bulunuyor. Bilgileri farklı görevlere göre filtreleyebiliyorsunuz veya düşman görevleriyle kendi görevlerinizi farklı farklı inceleyebiliyorsunuz.
Yukarıda 2 yeni ikon farkedebilirsiniz, bu ikonlar hava tespiti ile alakalı. Çok önemli bir değer olduğu için tooltiplerden görülmesi yerine daha görünebilir bir yere koymak istedik. Bu hususla ilgili çok sayıda denge değişikliklerimiz de oldu ancak her şey yapım aşamasında olduğu için rakamlara çok aldanmanız önerilmez.
Son olarak disruption değeri mevcut, disruption çeşitli sebeplerden yerine getirilememiş görevleri ifade ediyor, örneğin fighterlar tarafından önleri kesildiyse veya fazla hasar aldılarsa burada sayılıyor.
Radar
İlk ekran görüntüsünde yeşil daireler farketmiş olabilirsiniz, artık radar menzilleri daha açık bir şekilde görülüyor. Bunun için isterseniz bunu görüntülemeyi ayrıca açıp kapatabilir, isterseniz mouse’ınızı herhangi bir radarın üstüne getirerek görebilirsiniz.
Yeni harita ikonlarını merak ediyorsanız aşağıdaki gibi.
Bir oyunu geliştirirken çoğu zaman, süreniz tükendiğinde ilk başta planladığınız şeylerin yarısını gerçekleştirebildiğinizi görüyorsunuz. Dolayısıyla bunu da oyunun hava sistemindeki geliştirmelerin sadece küçük bir kısmı olarak görebilirsiniz. Gelecekte bu konuya tekrar eğileceğiz, ancak şu ana kadar başardıklarımızdan oldukça mutlu olduğumuzu söylemek mümkün.
Haftaya sizlere Yugoslavya’dan bahsedeceğiz.