Bugün Sovyetler Birliğine ve Komunizm ideolojisine bakacağız, zannediyorum ki size Sovyetler Birliğinin haritada nerede bulunduğunu göstermemiz gerekmiyor.
Sovyetler birliği tehlikeli bir Trotsky komplosuyla oyuna başlıyor, bu komplo Sovyetlerin ulusal birliğini %20 oranında azaltıyor. Aynı zamanda Sovyetler devrimin merkezi dolayısıyla komunizm dışındaki ideolojilerin etkisine %50 daha dayanıklı. Sonuç olarak komunistler ve dolayısıyla seçim yok, devlet kademelerindeki kadrolarda da kimin bulunacağı sizin seçiminize kalmış.
Sovyetler Birliği oyunun başlangıcındaki 1936 yılında 138 birime sahip, ancak bunlar çoğunlukta yaya birimler, bunların sadece birazı mekanize edilmiş haldeler ki onlar da hafif tanklar ve kamyonlar. Sovyet ordusu diğer ordulara nazaran ortalama bir ordu ancak doktrin ağaçlarının bir getirisi olarak ordularına takviye yapabilme şansları diğer ordulardan daha fazla.
Aşağıdaki görselden de anlayabileceğiniz gibi ziyadesiyle basitleştirdik, daha önceden görünemeyen birim özelliklerini görünebilir hale getirdik ve üzerine mouse’ı getirdiğinizde her özellik için açıklama mevcut.
Sovyetler Birliğinin odak ağacı oldukça ilginç öğeler barındırıyor, aşağıdaki görselde de görebileceğiniz gibi Sovyetlerin ilerleyebileceği 5 alan mevcut.
- Beş Yıllık Plan – Binalara, altyapıya ve endüstriye odaklanmış bir politika.
- Stalin Yapısı – Araştırma ve geliştirmeye odaklanmış bir politika.
- Faşist-Karşıtı Diplomasi – Sınırlarda ilerlemenizi sağlayıp nihayetinde faşistleri ezebilmenizi sağlayan politika.
- Kapitalist-Karşıtı Diplomasi – Daha çok donanma ve Akdeniz üzerinde ilerleyen bir politika.
- Büyük Temizlik – Oyunun başlangıcında zarar & oyunun sonunda yarar sağlayan bir politika.
Komunist ülkelerin hareketleri World Tension değerini daha az etkiliyor, komunistler savaş yoluyla devletlere kukla yöneticiler getirebiliyorlar, komunistler için diğer devletleri kukla haline getirmek daha ucuz.
Haftaya savaş mekaniklerinden bahsedeceğiz.