Hearts of Iron IV için 25. geliştirici günlüğüne hoşgeldiniz. Bu günlükte oyunu geliştirişimiz esnasında politika mekaniklerinde ne gibi değişiklikler yaşandığından bahsedeceğiz.
Politik Güç kavramında değişiklikler yapıldı, artık politik güç devletinizi yönetirken ve dışişlerinizi düzenlerken kullandığınız bir para birimi gibi. Politik güç ile diğer devletleri etkiniz altına alabilir, politik partileri destekleyebilir, yasaları değiştirebilir, hangi dizayn firmasının sizin ekipmanlarınızı üreteceğini seçebilir, askeri kadrolarda atama yapabilir, açtığınız savaşın haklılığını halkınıza kabul ettirebilirsiniz.
Normal şartlarda günde 2 PP (Political Power, Politik Güç) kazanılıyor, seçebileceğiniz her aktivite ise 1 harcıyor. Almanya örneğin bir diktatör olan Adolf Hitler’e sahip olduğu için PP kazanma gücü %50 daha yüksek.
Şimdi bu günlükte gördüğünüz arayüz ile 12. günlükte gördüğünüz arayüzü karşılaştırdığınızda göreceksiniz ki ulusal hedefler yerini ulusal odaklara bıraktı. İkincisi, artık ulusal özelliklerinizi görebiliyorsunuz, bu özellikler size has belli başlı avantajlar veya dezavantajlar sağlıyor ve duruma göre bu özelliklerle oyuna başlayabildiğiniz gibi ulusal odaklarla da ülkenize has yeni özellikler elde edebiliyorsunuz. Almanya Bitter Loser ile başlıyor, bu da onların faşizmden uzaklaşmasını bir hayli zorlaştıran bir özellik. Aynı zamanda General Staff’a sahipler bu da %5 organizasyon kabiliyeti ve %25 daha hızlı planlama getiriyor, bu esnada ise Fransa’da Victors of WW1 özelliği mevcut ki bu da onlara %75 daha pahalı doktrin araştırma dezavantajı ekliyor ve bu dezavantajdan kurtulabilmeniz için ulusal odaklarda bunu silen fikri açmanız lazım.
Arayüze faction bilgi ekranı da ekledik, buradan istemeniz halinde faction’unuzu yokedebiliyorsunuz.
Son olarak, en önemli değişiklik, eskiden Hükümeti Yönet (Manage Government) olan tek butonu 3 kategoriye ayırdık ve bu 3 kategorinin kendi içerisinde 6 farklı slotu mevcut, bunlardan birinde değişiklik yapmanız 150 PP’ye mal oluyor.
Hükümetinizin 3 yasa biçimi mevcut. Askerlik Yasaları, Ticaret Yasaları ve Ekonomi Yasaları. Daha önce de bahsettiğimiz gibi bu yasalarda değişiklik yapmak için belli şartların oturmuş olması gerekiyor, örneğin toplu silahlanma ve savaş ekonomisini aktif hale getirebilmek için tahmin edebileceğiniz gibi savaşıyor olmanız gerekiyor. Aynı zamanda politik danışmanlar için 3 slotunuz mevcut. Her ülkede 1 komünist, 1 devrimci, 1 faşist ve 1 demokratik yenilikçi danışman alma seçeneğiniz olacak ve kullandığınız danışmanlarınız ülkenizi bu yönde etkileyecek. Aynı zamanda bakanlar da oyunda oldukça etkili, örneğin Albert Speer’e görev verdiğinizde Sivil Sanayi’nin Askeri amaçlarla kullanılmak üzere dönüştürülme işlemini %25 daha hızlı yapabilirsiniz. Martin Borman’a bakanlık verirseniz bu sizin günlük kazandığınız PP değerini %10 oranında arttıracak. Oyunda sadece 3 farklı danışmana sahip olabileceksiniz dolayısıyla kabinenizi doğru kişilerden oluşturmakta fayda var. Yani siz siz olun sırf başörtülü diye birine bakanlık vermeyin.
Araştırma & Üretim kısmında 6 farklı üretici slotu bulunuyor. Bunların her biri bağlı oldukları teknolojide en az %10 araştırma bonusu sağlıyorlar. İlk slot tanklarınızı kimin üreteceği, büyük firmaların birçoğu size farklı tank seçenekleri sunacak, bazılarının zırhı daha iyi olacak, bazılarının hızı. Diğer slotlar Gemi Dizaynı, Uçak dizaynı, Materyal dizaynı, Endüstriyel dizayn ve son olarak Teorist. Teoristte roket mühendisi Von Braun’dan blitzkrieg teoristi Guderian’a kadar envai çeşit seçeneğiniz bulunacak.
Askeri sınıfın Ordu Komutanı, Donanma Komutanı ve bir de Hava Komutanı bulunuyor. Bunlar sizin ordunuza direkt olarak etkide bulunacaklar.
Bir sonraki günlükte deniz doktrinlerinden ve deniz teknolojilerinden bahsedeceğiz.