Hizalanın askerler!
51. GG hoş geldiniz, bu hafta (genellikle) müzik ve ses dizaynı hakkında konuşacağız.
Müzik:
Merhaba, benim adım Andreas “Jazzhole” Waldetoft, Paradox’da müzik bestecisiyim.
Şimdiye kadar bir kaç HoI (HoI2 veHoI3) oyununda çalıştığım için 2. Dünya savaşı müzikleri hakkında bu defa fazla araştırma yapmama gerek yoktu.
Yinede Hearts of Iron oyunu kalbine çok yakın, çünkü ilk başarımı bu oyunla sağladım.
HoI2 yapılırken müziği Fred Wester üstlendi (O dönem çok fazla personelimiz olmadığı için müzik üstlendiği birkaç görevden biriydi). O dönem üniversitede okumama ve birkaç kısa filim ile bir kaç orkestra görevi hariç tecrübem olmamasına rağmen Fred beni HoI2’ye dahil edecek kadar nazikti. Stellaris’i yapana kadar kalan dönem benim için hep harihiydi.
Bahsettiğin gibi elimizde önceki oyunlardan kalan bir müzik zemini vardı. Bu temel üstünden çalışarak eski oyunlardaki bir kaç tema müziğini yenileyerek orjinal oyun hissini koyumaya çalıştım. Sadece daha büyük ve daha iyi, umarım.
Ben orkestra bestecisiyim, bu yüzden ilk isteğim HoI4 için daha büyük bir orkestraya beste yapabilmek idi.
Aslında komik bir hikaye, beste yapmak için Brandenburg State Orchestra’sına gittiğimde ki, bir Alman orkestrasıdır. EU4 temasında da aynı orkestrayı kullanmıştık. Müzik salonuna geldiğimde orkestra şefi bana, müziğin ne için yapılacağını müzisyenlere söylemememi teklif etti. Sanırım ” Savaştan bahsetmemek” hatala Almanya’nın bazı bölgelerinde geçerli. Biz Mihver, Müttefik ve Komitern ilhamlı müzikler yapacaktık ki bence orkestra ne olup bittiğinden haberdar olacaktı. Bence çok güzel bir iş çıkardılar.
Bu video Mihver müziklerinden bir tanesinden örnek. Uyarıyorum, HoI4 için ana tema değil.
Ve orkestrayı ben yönetmiyorumi bu dahi Bernt Ruf. Bense herşeyi daha iyi duyabilmek için stüdyodan dinliyorum ve böylece istemediğim birşey olduğunda şef ve orkestraya bunun ne olduğunu söyleyebileyim.
Kromatik keman sesi benim, ilerleyen Alman panzerlerinin palet hissini oluşturmam içindi. Bunu soundtrack’da bek çok kez, Mihver devletleri için kullandım. Tenör ve arka bas trambonlarda bu kromatik ses geçişi için kemanlara referans oluyor. O dönemin Alman müzisyenleri gibi orkestra etmeye çalıştım.
Ses Dizaynı:
Merhaba arkadaşlar! Eğer beni tanımıyorsanız ben Metal King nam-ı diğer ses yönetmeni. Ses/Müzik dizaynı üstüne çalışıyorsanız her türlü proje ile içli dışlı olmanız normal.
Bu GG için sizinle “Sahne Arkası” birleç resim göstermek ve çok memnun olduğum HoI4 ses efeklerinden bahsetmek istiyorum.
Pervaneler ve Uçaklar:
HoI4 için çalışmaya başladığımda uçaklar için düzgün bir ses efektine ihtiyacımız vardı. İyi bir kaynak için o dönemin uçak seslerini araştırıyorken, takımın daha iyi “hissedebileceği” bir pervane sesi istedim.
Sonra “makina odasındaki” bu güzeli keşfettim. Bilinen ismi ile model “FD-40KI” veya benim deyişimle “Metalcraft-666”.
Fanların arkasına yerleştirdiğim mikrofonla yaptığım kayıt o kadar iyiydi ki, bunu oyunda kullandım! O dönemin uçak sesleri ile karıştırdığımda, kaydım çok iyi bir ses efektine dönüştü.
GUI:
Eski ofisten temiz bir daktilo buldum. GUI’de kullanmak için bu daktilo ile biraz kayıt yaptım. Gördüğünüz gibi mikrofonları değişik açılara koyarak çeşitli kayıtlar yaptım. Sizinde resimde gördüğünüz gibi en iyi ses mikrofonu daktilonun arkasına yerleştirdiğimde oluştu.
“Foley”: (Ses efeklerinin oyuna eklenmesi)
Televizyon ve filimler için eski bir foley artisti olduğum için, haritada yürüyen askerlerimizi daha “canlı” göstermek için bazı eklemeler yaptım. Yürüyen askerden ağır bot, silah ve ekipman sesleri çıksın istedim. Henüz müthiş ses kayır odamıza kavuşmadan önce, vhs kaset, karbort, kağıt, kıyafet ve diğer ıvır zıvırla yaptığım zeminde, kot ceketine doldurduğum “metalik” ıvır zıvır ile toplantı odasında yürüdüm. İnsanlar başta neden bu “ıvır zıvır” ile yürüdüğümü anlayamadı…
Bu küçük bölümü yeni stüdyamuzdan bir resim ile bitireceğim. Olabilecek en iyi ses hissini yaşamanız için burada epeyce vakit geçirdim.
Bu hafta için, bu kadar!
Son Yorumlar