Hearts of Iron IV’de Modlama Geliştirmeleri

b6e28333e4c73f74a77dea261851981b.jpg

Merhabalar, bugünkü geliştirici günlüğünün konusu modlama. Hearts of Iron IV’de modcular için çok sayıda geliştirmelerde bulunuldu, gelin birlikte inceleyelim.

Günlüğe başlamadan önce Hearts of Iron IV’ü tasarlarken bu zamana kadar yaptığımız en rahat modlanabilir olmasını hedeflediğimizi belirtelim. Bir oyunun rahat modlanabilir olması demek oyun içerisinde hardcodelanmış unsurların az olması anlamına geliyor, örneğin HOI3’te çok sayıda hardcodelanmış unsur bulunuyordu ve birçok şey oyuncular tarafından değiştirilemiyordu. HOI4’te tüm bunlar softcode olarak bulunuyor, oyunda aynı zamanda bizlerin de kullandığı bir modlama bölümü mevcut. Oyun aynı zamanda sizlere yaptığınız mod çalışmasında bulunan hataları çok daha iyi bir şekilde sunacak.

Modlama Araçları
Oyun modlamak artık hiç olmadığı kadar kolay.
Launcherda bulunan mod aracını kullanarak oyunu daha hiç açmadan oyun için yeni bir mod dosyası oluşturabileceksiniz.

Image

Ardından oyunu debug modda çalıştırıp modcu modunu aktif hale getirerek oyunu oyun içerisinde modifiye edebileceksiniz.
Örneğin oyundaki Nudger ile harita üzerinde değişiklikler yapabiliyorsunuz.

Image

Image

Örneğin yukarıdaki resimlerde Ostergotland bölgesi oluşturdum, bu bölgeyi oluştururken Smaland’dan bazı bölgeleri çıkarttım.
Nudger aracı yaptığım değişiklikleri denetleyip sadece birkaç klik ile yeni bir mod olarak kaydediyor.

Bu dosyaları istediğiniz zaman açıp değişiklik yapabiliyorsunuz, eğer oyun içerisindeki imkanlarınızı yetersiz bulursanız veya öbür türlüsü size daha kolay geliyorsa her an bu dosyalara kodlar girerek değişiklikler yapabilirsiniz. Oyun içerisindeki birçok dosya Nudger ile açılabiliyor, dolayısıyla bir değişiklik yapacağınız zaman dakikalarca bir not defteri dosyasının nerede olduğunu aramanıza gerek kalmıyor.

Image

Oyuna eklenen bir diğer özellik “Hata Avcısı Köpek”, sağ altta beliren sadık uyarıcınız oyununuzda kodlardan kaynaklı bir hata meydana geldiğinde sizi uyarıyor, üstüne basarak bu hataların sebeplerini daha iyi inceleyebiliyorsunuz ve düzeltmelerde bulunuyorsunuz.

Image

Modunuzun yeterli bir seviyeye ulaştığını düşündüğünüzde yine bu mod panelinden tek bir tıkla modunuzu Steam Workshop’a yükleyip diğer HOI4 oyuncuları ile paylaşabiliyorsunuz.

Image

Oyuna tekrardan yükleme özelliği de eklendi. Bu demek oluyor ki oyunu açıp kapamanıza gerek kalmadan oyunun arayüzünün tekrardan yüklenmesini sağlayabiliyorsunuz. Hatta çoğu zaman bunu sizin yapmanıza da gerek kalmıyor, oyun bir dosyada değişiklik yapıldığında bunu algılayıp tekrardan yüklüyor. Örneğin oyun içerisindeki odak ağaçları da onlarda bir değişiklik yaptığınızda oyunu kapatmanıza gerek kalmadan kendisini yenileyebiliyor.

Kodlama Geliştirmeleri
Oyunda konsola “trigger_docs” yazarak oyun içerisindeki bütün triggerları ve bunların etkilerini ufak bir tanım metniyle inceleyebiliyorsunuz. Böylelikle oyunda ne etkiye sahip olması için hangi triggeri nasıl kullanmanız gerektiğini buradan net bir şekilde anlayabiliyorsunuz. Bu özelliğin özellikle yeni modcular ve modlamaya hevesli ancak karmaşık gözüktüğü için bulaşmayan kişiler için yararlı olacağını düşünüyoruz. Bu triggerlarda bir hata yaptığınız vakit tabi ki Hata Avcısı Köpek size uyarı veriyor.

Aynı zamanda oyunun kodlarının oyuncular için daha basitleştirilmesi konusunda özen gösteriyoruz, Hearts of Iron IV’de sadece Hearts of Iron oyunlarından değil Paradox’un diğer oyunlarından da tecrübe ettiğimiz geliştirmeleri kullandık. Eklenen bir diğer özellik ile artık ülkeleri çok daha büyük kapsamda kodlarla belirtebiliyorsunuz, örneğin oyun içerisinde bir event mevcut ve bu eventte Almanya ile komşu olup onla paktta bulunan ülkelere ayrı ve Almanya ile komşu olup onla paktta bulunmayan ülkelere ayrı bir event seçeneği göstermek istiyorsanız şu şekile kolaylıkla bunu kodlayabiliyorsunuz.

Kod:
any_neighbor_country = {
tag = GER
}

NOT =  { is_in_faction_with = GER }

Bunu aynı zamanda scripted trigger ile de yazabilirsiniz.

Kod:
is_neighbor_not_in_german_faction = {
any_neighbor_country = {
tag = GER
}

NOT =  { is_in_faction_with = GER }
}

Bu şekilde yazabilmenin çok sayıda avantajı var, bu avantajlardan ilki çok yerde kod kopyalama ihtiyacını ortadan kaldırması, ikincisi ise daha basit bir kod olması dolayısıyla bir değişiklik yapmanız gerektiği zaman bu değişikliği diğer dosyalarla karıştırmadan çok daha rahat bir şekilde yapabiliyor oluşunuz.

Oyunun kodlamasında yapılan bir diğer geliştirme ile artık belli eventlerin belli hedefler için farklı sonuçlara ve etkilere sahip olmasını sağlayabiliyorsunuz, bu yöntem özellikle Crusader Kings II de çok sık kullanılan ve çok büyük faydalar sağlayan bir yöntem.

Yapayzeka
HOI3’teki yapayzeka .lua kodlarıyla işliyordu, HOI4’te .lua kodlarını bıraktık. Bu kararı almamızda .lua kodlarına şirkette hakim olan kişilerin az olması ve genel olarak düşük performans göstermesi bulunuyor. Yapayzekayı da büyük oranda modlayabiliyorsunuz, yapayzeka için ayrı bir geliştirici günlüğü bulunacak o günlükte daha ayrıntılı bilgi alabileceksiniz.

Haftaya oyun içerisindeki 2 boyutlu grafiklerden ve HOI4’ün arayüzünden bahsedeceğiz.

Forumda tartışın.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV