Bugünkü geliştirici günlüğünün konusu Hearts of Iron IV’ün Kalite Kontrol ekibi.
Yazı Kalite Kontrol ekibindeki iki kişiden biri olan Distantaziq tarafından yazılmış.
Merhabalar, bugünkü günlükte Hearts of Iron IV’de Kalite Kontrol’ün nasıl işlediğinden bahsedeceğiz. Nickim Distantazig ve Hearts of Iron IV ekibindeki kalite kontrol kısmında çalışan iki kişiden biriyim. Ekipteki diğer arkadaş hasta olduğu için günlükte yer alamadı, onun yerine Almanya’nın İngilizcesini Germany’den çıkarıp Yermany haline getiren ve WWW serilerini takip ediyorsanız büyük ihtimalle tanıdığınız Da9L bulunuyor.
Bir oyunun kalite kontrol ekibinde olmak herhangi bir yazılımın kalite kontrol ekibinde olmakla benzer, sadece biraz daha yaratıcı unsurlarla karşılaşıyorsunuz. Eğer bu işi “bütün gün oyun oynayabilmek” olarak görmek askerliğe gitmeyi ” eğlenceli bir safari turu ” olarak görmekle aynı seviyede.
Paradox Geliştirici Stüdyolarında kalite kontrol ekibi 2 sınıftan oluşur birincisi asıl ekip, geliştiricilerle birlikte olan kişiler ve genel kalite kontrol ekibi. Bu ikinci ekip farklı oyunlarla aynı anda ilgilenebildiği için daha gevşek yapıdalar.
Geliştiricilerle birlikte olan kalite kontrol ekibi oyundaki denge değişikliklerini ilk olarak test ederken oyunu tam anlamıyla oynayıp daha geniş analizler yapabiliyor, bizim kaçırdığımız şeyleri farkedebiliyor.
Geliştiricilerle birlikte olan kalite kontrol ekibinin oyunda usta olması gerekiyor, daha önce de bahsettiğim gibi oyundaki ilk değişiklik bize geliyor ve bu değişikliklerdeki problemleri sezebilmek için belli bir oyun bilgisine ihtiyacınız var. Bu değişikliklerle ilgili problemler illa ki teknik anlamda olmak zorunda değil, yeni bir mekaniğin eğlenceli olmaması vb. durumlarda da proje şefiyle konuşacak kişiler kalite kontrol ekibidir.
Ekipteki kişiler olarak farklı alanlara yoğunlaşabiliyoruz, örneğin Da9L özellikle yapayzeka hususunda etkili. Kalite kontrol ekibi olarak sorumlu olduğumuz iş JIRA’da rapor edilen bugları denetlemek ve takip etmek ve projeye dair sürekli bir şekilde geliştiricilere geridönüşte bulunmak. Oyuna dair bir şeyin daha iyi olduğunu düşündüğümüzde bunun neden öyle olabileceğini iyi bir şekilde ifade etmek.
Oyunun versiyonunu destabilize eden unsurları, yapayzekayı kötü etkileyen mekanikleri vb. hususları denetlemeyi risk denetimi olarak isimlendiriyoruz. Eğer her şey mükemmel bir şekilde yapılmışsa o hafta yapabileceğimiz hiçbir rapor olmayabiliyor, ancak bunun çok sık gerçekleşmediğini söylemek mümkün.
Aynı zamanda JIRA’daki raporları denetleyip o raporlarda ifade edilen bugları son sürümde deneyerek o bug’ın hala varolup olmadığını denetliyoruz, eğer bug giderilmişse raporu kapatıyoruz.
Her hafta HoI4 ekibiyle birlikte multiplayer mekaniklerinin doğru çalıştığından emin olmak için multiplayer etkinlikleri yapıyoruz. Bu zamana kadar büyük bir problemle karşılaşmadık. Multiplayerdaki koşullar farklı senaryolar altında farklı şeylerin farkedilmesini sağlıyor, bir kalite kontrol çalışanı için en kötü durum oyunu her açışında aynı şeyleri kontrol etmektir.
Tahmin edebileceğiniz gibi HoI4 gibi büyük bir oyunda çalışırken günlerimiz bugları takip edip önemli olarak derecelendirilmiş bugların hiçbirinin çıkışta bulunmamasından emin olmak üzerine geçiyor.
Örneğin bir keresinde Sovyetlerde darbe denemesi iç savaş ile sonuçlanmıştı ve iç savaşın iki tarafı da birbirine nükleer bomba atarak ülkeyi yaşanamaz bir hale getirmişti. Söylememize gerek yoktur sanırım o olaydan sonra yapayzeka nükleer konusunda biraz daha eli sıkı davranıyor.
Aynı zamanda oyunu test eden betalarımıza oyunu oynayıp herkes için daha eğlenceli bir hale gelmesi bakımından yaptıkları katkılar dolayısıyla teşekkürü borç biliriz.
Günlüğü HoI4’ün geliştiriliş süresinde karşılaştığımız ilginç bugların görselleriyle kapatmak isterim.
Sınırlar yenilenmeyi bırakınca :
Kimin gemiye ihtiyacı var ki :
Son Yorumlar