Hearts of Iron IV’de Amerika Birleşik Devletleri

Herkese selamlar, Hearts of Iron IV için bir başka geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. Bu hafta ekip olarak oyuna bir hayli odaklanmış durumdaydık, bildiğiniz gibi oyun beta sürümüne erişmek üzere. Bugün sizlere Amerika Birleşik Devletlerinden sözedeceğiz.

Amerika Birleşik Devletleri 1936 yılında dünyadaki en büyük devletlerden bir tanesi, Avrasya’nın dışında kalan tek büyük güç. Pasifikte sayısız küçük küçük adalara sahipler, Filipinler ise onların kukla yönetimi. Oyunun başlangıcında Amerikadaki her devlet Amerika Birleşik Devletlerinin garantörlüğü altında. Tahmin edeceğiniz gibi Amerika Birleşik Devletlerini oluşturan devletler 1’e 1 oyun içerisinde yansıtılamıyor, dolayısıyla küçük boyuttaki bazı devletleri birleştirmeyi uygun gördük.

Kaynaklara gelirsek eğer, Amerika Birleşik Devletleri bolluk içerisinde yaşıyor diyebiliriz. Petrol, Çelik, Volfram ve Aliminyumdan ihtiyaçlarından çok daha fazlasına sahipler, dolayısıyla bu fazlalığı oyunun erken döneminde ihraç etme yoluyla ciddi kâr elde edebilecekler. Kauçuk ve kromda kısmen eksikleri var ancak kromu Küba’dan, kauçuğu ise Brezilya’dan elde edebilecekler.

Amerika Birleşik Devletleri 2 ulusal özellik ile oyuna başlıyor.

  • Büyük Bunalım : günlük 1 power projection’a mal oluyor, 1940 seçimleriyle birlikte siliniyor.
  • Özgürlüğün Evi : yeni bir taraf (faction) oluşturma gücü veriyor, ancak başka bir ideolojiden birinin tarafına katılmasını engelliyor.
  • Amerika Birleşik Devletleri aynı zamanda başlangıçta silahsız millet ve kesin izolasyon kanunlarına sahip, eğer ki gücünü tüm dünyaya göstermek istiyorsa bu 2 kanunun bir şekilde değiştirilmesi gerekecek.

    Birleşik Devletler Ordusu başlangıçta o kadar da güçlü değil, 36 tümenle başlıyor ve bu rakamın yarısı basit birlikler.

    Donanması ise nispeten güçlü, 3 carrier, 15 savaş gemisi,15 heavy cruiser, 9 light cruiser, 115 destroy ve 77 denizaltına sahip. Ancak bu rakamlar donanma kapasitelerinin çok küçük bir parçasını kapsıyor, yani full militarize olmuş bir Birleşik Devletler Donanması çok daha güçlü olabiliyor.

    Hava kuvvetleri de çok büyük değil, 900’den biraz daha az uçağa sahipler ve henüz B17’lerin yapımına başlamadılar.

    Amerika Birleşik Devletlerinin odak ağacı sayısız farklı oynanış biçimi sunuyor.

  • Savaş Bağları – Güçlü bonuslar sağlıyor ancak bu güçlü bonuslar sadece başka bir büyük devletle savaştayken geçerli oluyor.
  • Savaş Propagandaları – ABD’nin savaşa gireceği devlete dezavantaj sağlayacak idealar barındırıyor.
  • Hava Savaşları Bölüğü – Hava kuvvetlerinin güçlendirilmesine odaklanıyor.
  • Donanma Bürosu – Deniz kuvvetlerinin güçlendirilmesine odaklanıyor.
  • Monroe Doktrinini Tekrardan Harekete Geçir – Tüm Amerika kıtasını ABD gibi demokrasiye dönüştürmeyi ve demokrasi yanlısı sivil savaşlar başlatabilmeyi sağlar.
  • Haftaya sizlerle 40 zırhlı birlikle Gobi çölünde savaşmanın neden faciayla sonuçlanacağından bahsedeceğiz.

    Yazar: Ali Alper Duman

    Yayın Direktörü @ Strategyturk

    Henüz yorumlanmamış.

    Yorumla

    STRATEGYTURK

    Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

    Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

    Son Yorumlar

    • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
    • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

    KATEGORİLER

    ARŞİV