Hearts of Iron IV’de 2 Boyutlu Grafikler ve Modlama

A7djVL.jpg

Bugünkü geliştirici günlüğünün konusu oyun içerisindeki 2 boyutlu grafikler. Günlük Mats Virtanen tarafından kaleme alınmış, birlikte inceleyelim.


Merhabalar bu hafta sizlere oyun içerisindeki 2 boyutlu grafiklerden bahsedeceğiz. Adım Mats Virtanen Paradoxplaza’da Sideburnout nickini kullanıyorum. Oyunun içerisindeki çok sayıda 2 boyutlu grafiği bizzat kendim hazırladım bu grafiklere oyunun kutusundan tutun da yükleme ekranlarına, arayüzdeki grafiklerden küçük ikonlara kadar çok sayıda grafiğin hazırlanışında görev aldım. Sadece oyun içerisindeki portrelerde az bir miktarda katkı sağladım diyebilirim.

Peki bu grafikler nasıl hazırlanıyor, öncelikle havaya girmeniz gerek. Arkada Glenn Miller açmak her zaman iyi bir başlangıçtır. Projenin başlangıcından itibaren çok sayıda 2. dünya savaşı ile ilgili belgesel, dizi ve film izledim ve diğer 2. dünya savaşı ile ilgili oyunları oynadım. 30-40ların müziğine her zaman ilgi duymuşumdur ve savaş posterlerini ilgi çekici bulurum dolayısıyla bütün bunlar benim için zorlama şeyler değillerdi.

Sanıyorum artık rahatlıkla bunun üzerinde konuşabiliriz, Hearts of Iron 3 erişebilirlik açısından biraz sıkıntılı bir oyundu. HOI4’te ilk olarak bu duruma değindik ve bu durumu çözerken özellikle EU4’ten edindiğimiz tecrübeleri kullandık. Oyun içerisinde artık tam ekran arayüzler bulunmuyor, onun yerine küçük pencerelerle muhatap oluyorsunuz böylelikle bir şeyi incelerken gözünüzün ucu haritada olabiliyor – ki bu durum özellikle multiplayerlar için gerçekten önemli bir husus.  EU4’teki gibi ikon ve fare o ikona getirildiğinde gözüken bir açıklama metninin daha uygun olacağını düşündük. Arayüzü basitleştirmeye ve oyuncunun daha az tıklama yapmasına yönelik çabamız oldu. Bu basitleştirmeyi yaparken bilgiyi daha çok haritaüzerinde göstermeyi, çeşitli durumların daha basit farkedilebilmesi için alarmlar oluşturmayı ön planda tuttuk. EU4’te yaşadığımız problemlerden bir tanesi ekran boyutu itibariyle yüksek çözünürlükteki kişiler için de uyumlu farklı arayüz parçaları oluşturmamızın gerektiğiydi. HOI4’te bu durumu tek bir arkaplan görselinin sürekli tekrarlanmasıyla çözdük.

HOI3’e nazaran bir diğer fark ise oyunun daha detaylı ve güzel görüntüsü. Ana pencereler daha karanlık bir yapıya sahip dolayısıyla bu karanlık pencerelerde bulunan ikonlar daha göz önünde bulunuyor. İkonlardan bahsederken istatistiki bilgi verelim, HOI4’te şuanda 1200’ü aşkın teknoloji, idea ve odak ikonu bulunuyor. 420’yi aşkın hükümdar portresi ve 1600’ü aşkın arayüz grafiği bulunuyor.

Image

Burada arayüzün ilk geliştirme aşamasındaki halini görebilirsiniz.

Image

Oyun içerisindeki tankların görünüşünü, ekipmanları, lider portrelerini gerçeğe uygun yapmaya çalışırken her türden kaynağı kullandık. Neyse ki İkinci Dünya Savaşı fazlasıyla belgesi tutulmuş bir savaş, savaşta kullanılan her türlü ekipmanın kullanılsa da kullanılmasa da blueprint’ine internet ortamında ulaşmak mümkün. Ancak bizim bu konuda çalışmamız normalden biraz daha uzun sürdü çünkü tarihte üretilmemiş tankların üretilmeleri halinde nasıl görüneceklerine de kafa yorduk.

Tasarım aşamasında çok sayıda problemle karşılaştık ancak detaya inersek günlük gereğinden fazla uzayabilir. Her neyse, karşınızda tanklar

Image

2D Modlama
Şimdi biraz daha işin teknik kısmına gelirsek projenin başından itibaren hedeflerimizden bir tanesi oyunun bu zamana kadar Paradox oyunlarında olmamış bir biçimde modlamaya açık bir oyun olmasıydı. Bu sebeple bazı araçlar oluşturduk ve bu araçlar oldukça faydalı oldu. Örneğin yeni gui-windowtype’ımız “containerWindowType” ile arkaplanı arkaplan ne kadar uzun olursa olsun doldurabiliyoruz veya istersek daha önceden belirlenmiş bir boyutta tutabiliyoruz. Bu yeni doldurma tekniğinde istersek piksel kullanabiliyor istersek % ile ekranın ne kadarını kaplaması gerektiğini belirtebiliyoruz. Bu pencerelere ikonlar ekleyebiliyor, penceler içerisinde küçük bölmeler oluşturabiliyorsunuz. Oyunun içerisinde hazır olarak bu pencerelerde kullanılabilecek desenler bulunuyor. Bunun yanı sıra çeşitli özelliklerin sıralanabileceği gridboxlar oluşturabiliyorsunuz, bu gridboxlarda kaç satır bilginin dikey mi yatay mı listeleneceğini belirleyebiliyorsunuz ve bu listeler belli bir sınırı aştıktan sonra otomatik olarak uzatma çubuğuna sahip olup hayatınızı kolaylaştırıyor.

Ülkelere has her ekipman o ülkenin tagında bulunuyor, örneğin GFX_USA_tactical_bomber_2_medium = GFX_countrytag_equimentname_medium” böylelikle sadece tag ekleyerek ekipmanınızın görselini olması gerektiği yere koyabiliyorsunuz. Liderlerde ise script dosyasına gidip değişiklik yapmanız gerekiyor.

Aynı zamanda ülkenin kullanacağı jenerik lider portrelerine yeni portreler ekleyebiliyorsunuz. Bu dosya tam olarak common/portraits/ dizininde yer alıyor. Oyun içerisinde herhangi bir grafiğin dosyasını saatlerce aramanıza gerek yok, artık shift+alt sağ klik ile o grafiğin bulunduğu dosyaya yönlendiriliyorsunuz. Oyun içerisinde yaptığınız değişiklikler otomatik olarak algılanıp oyuna yansıyor dolayısıyla eski oyunlarımızdaki gibi her değişiklik sonrasında oyunu kapatıp açmanıza gerek kalmıyor, bu konuda daha fazla yazabilirim ancak bunun yerine şu çirkin görselle durumu özetlemek isterim.

Burada 3 dakikada hazırlanmış diplo win modunu görüyorsunuz, fare ile gösterdiğim yerin boyutunu alıyor. Shift+alt sağ klik ile doğru dosyaya ulaşabiliyorum. Tek yaptığım şey pencerenin boyutunu değiştirmekti, penceredeki diğer bölmeler daha önceden belirlenmiş bir uzunluğa sahip olduğu için garip bir görünüm oldu. İsterseniz tamamen yeni bir görüntü oluşturup kullanabilirsiniz ancak oyunun size sunduğu seçeneklerin de yeterli olduğunu düşünüyorum.

Image

Oyuncuların oyunu modlayarak neler yapacağını merakla bekliyoruz.

Bu günlükte sizlere tam anlamıyla oyun bilgisi veremediğimiz için kusura bakmayın, bunu telafi etmek için sizlere 2 adet devasa arkaplan görseli sunuyoruz.
Image

Image
Doğrusunu söylemek gerekirse biraz sıkıntılı bir yoldu ancak yolun sonuna geldiğimizi düşünüyorum. Silahlarınızın kumlanmadığına emin olun, kumsalda görüşmek üzere.

Forumda tartışın.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV