Hearts of Iron IV günlüklerinde bu hafta genel anlamda yakıt sistemine değiniliyor.
Herkese merhaba! Man the Guns üzerinde bir süredir çalışıyoruz ve günlüklere tekrar başlamaya karar verdik.
Haberi olmayanlar için şu an Man the Guns eklentisi üzerinde çalışıyoruz. Bu eklentinin ana teması deniz savaşları olacak ve 1.6 “Ironclad” bedava yamasıyla birlikte gelecek. Daha çıkış tarihi belli değil, belli olunca haber veririz.
Şimdi ise motorlarınızı çalıştırmaya başlayın çünkü yakıt hakkında konuşacağız.
İlk başta yakıtın araç üretiminde üretim masrafına dahil ettiğimiz bir şey olmasına karar vermiştik. Bunun iki ana sebebi vardı, oyunu daha basitleştirerek oyunun daha kolay öğrenebilmesini sağladı ve HoI3’teki yakıt stoklamayla ilgili sorunları çözdü (bunun hakkında birazdan konuşacağız). Bu sebeplerim iyi sebepler olduğunu ve kararımızın doğru olduğunu düşünüyoruz ama özellikle deniz savaşları konusunda yakıt için endişelenmemek hiçbir zaman doğru gelmemişti, sonuçta Japon savaş planları tarihsel olarak yakıta bağlıydı. Bu sorun ve oyuncularımızın biraz daha fazla karmaşıklığı kaldırabileceklerini düşünmemiz, yakıt konusuna değinmeden bir deniz savaşları eklentisi yapamayacağımızı kesinleştirdi.
(Hiçbir sayı kesin değil vs.)Kara
Yakıt, tümenlerinizde tanklar, kamyonlar ve motorlu diğer ekipmanlar tarafından kullanılır. Savaşırken ve hareket ederken, yerinde durmaya ve stratejik konuşlanmaya göre daha fazla yakıt harcarlar. Hatta şu an için son ikisi hiç yakıt tüketmiyor ama bu değişebilir. Tümenler yanında bir miktar yakıt taşır (erzak gibi), yani etrafları çevrildiğinde bir süre daha yakıt kullanabilirler. İkmal durumu kötü olan tümen daha yavaş yakıt alacağı için normal sıklıkta hareket edip saldıramayabilirsiniz. Yakıtın bitmesi yakıta bağlı taburları olumsuz olarak etkiler ve yakıt miktarına bağlı olarak hızları büyük ölçüde düşebilir.
Hava
Aktif hava birlikleriniz yakıt tüketir. Tükettiği miktar uçağın türüne ve görevlerine göre değişir. Interception (önleme) görevine sahip uçaklar daha az yakıt harcar çünkü sadece askerlere saldıran veya bombardıman yapan düşman uçakları bulunduğunda kalkarlar. Ayrıca hava ikmalinde olan taşıma uçakları etrafı çevrilmiş askerlere yakıt da verebilecek. Yakıtı az olan hava birliklerinin verimlilikleri oldukça azalacak.
Deniz
Birçok aktif büyük savaş (capital) gemisine sahip olmak Man the Guns’da dikkat etmeniz gereken bir şey, bu devasa yaratıkları yakıt stoğunuza fazla yaklaştırmayın. Bahsettiğimiz sorunu çözmek ve donanmaları daha gerçekçi yapmak için birçok şey değiştirdik, daha sonraki günlüklerde bu değişikliklerden bahsedeceğiz. Buradaki temel nokta, büyük filolar kullanmak pahalıdır, bu yüzden bunları en iyi şekilde kullanmak ve toplam yakıtınızın ne kadarını ayıracağınız konusunda kararlar vermelisiniz. Hazır bahsetmişken, ekipmanlar gibi önce kimin yakıt kullanabileceğini belirleyebiliyorsunuz ve bu dengeyi bulmanıza yardımcı olacak birkaç kontrol daha ekledik. Yakıtı azalan bir filo hem daha güçsüz olur hem de operasyon mesafesi azalır.
Üretim
Yakıt kullanılmayan petrolden üretilir ve eskiden petrole ihtiyaç duyan ekipmanlar artık buna ihtiyaç duymayacak. Şu anda bunun ve bazı şeylerin yerine bakır eklemeyi düşünüyorum ama iyi mi kötü mü olacak göreceğiz, sizi haberdar ederiz. Neyse, eğer yakıtınız azsa bu durumu farklı yollarla düzeltebilirsiniz:
- Petrol zengini bölgeler işgal edin.
- Kendi ülkenizde petrolün bol olduğu bölgelerin altyapısını (infrastructure) geliştirin.
- Ticaretle petrol ithal edin.
- Sentetik rafineriler inşa edin.
- Yakıt için lend lease yapın.
- Düşman stoklarını ele geçirin.
- Daha gelişmiş petrolden yakıt dönüşümü teknolojilerini araştırın.
- Sahip olduğunuz her birim petrol teknoloji seviyenize göre yakıta dönüştürülür. Bu yakıt daha sonra ordularınızın kullanması için stoklanır.
- Düşman teslim olduğunda aynı ekipman stokları gibi yakıt stoğunuda ele geçirebileceğiniz için bu şekilde de yakıt elde edebilirsiniz.
Stoklama
Yakıtı stoklamak mümkün, hatta savaş sırasında düzenli yakıt üretebileceğinizden emin değilseniz gerekli. Stoklayabileceğiniz toplam miktar eyaletlerinize, bunların altyapısına, ekonomi yasanıza ve Yakıt Siloları inşa edip etmediğinize göre değişecek. Bu yeni bina stok büyüklüğünüzün büyük miktarını belirleyecek.Ayrıca Yakıt Siloları bombardımanlardan zarar görebilir (yakıt kaybına bile yol açabilir) ve inşası için inşaat yeri (building slot) gerekir.
HoI3’tede stoklanabilir yakıt vardı ve büyük bir sorundu. Yeni başlayan biri olarak ne kadar stoklamanız gerektiğini bilmiyordunuz, tecrübeli bir oyuncuyken de yakıt konusunda hiç endişe etmeyeceğiniz kadar büyük bir stok oluşturmak çok kolaydı. HoI4’te sanayinizi geliştirmek ve stoğunuzu arttırmak arasında seçim yapmanız gerekiyor çünkü sivil fabrikalarınızı fabrika inşa etmek yerine petrol ticareti için kullanabilirsiniz. Amacımız, yakıtı her zaman göz önünde bulundurmanız ve eğer çok temkinli oynarsanız daha az sanayiye sahip olmanız.
Yakıt yamayla birlikte bedava olacak ama buna bağlı bazı özellikler paralı eklentide yer alacak.
Yakıt üzerinde hala çalışıyoruz o yüzden burada bitiriyorum. Umarım size ne yaptığımız ve ne planladığımız hakkında biraz fikir vermiştir. Bazı şeyler değişebilir, değişirse sizlere günlükler yoluyla söylerim. Olağandışı bir şey değil, sadece normalde yakıt gibi uzun süreli denge ve değişiklik gerektiren şeyleri hazır oluncaya kadar saklı tutmayı tercih ediyorum. Ancak yakıt ileride konuşacağımız birçok şeye bağlı, bu yüzden sizi biraz bilgilendirmek istedim.
Şimdi ise oldukça farklı bir şey
Yeni Avrupa Genel Bilgi Korunması Yönetmelikleri (GDPR) konusunda birçok siteden mail aldığınızı tahmin ediyorum. Bu sırada Brüksel’den bir avukat bizi ziyarete geldi ve oyunlarımızda takip etmemiz gereken çok sayıda yönetmelik sıraladı. Yasalara uygun olması için HoI4’e birkaç şey ekledik. En önemlisi, gizlilik politikasını oyuna ekleyip kolayca bulunabilmesini sağladık.
Hukuki metinleri okumak uzun sürer ve sıkıcıdır. Kısaca, yaptığımız şeyler pek de değişmedi. Okumak istiyorsanız buradan okuyabilirsiniz.
Bahsetmek istediğim şey oyunculardan bilgi toplamanın bizim için inanılmaz yararlı olduğu. Telemetri olmadan tahminlere ve sesi çok çıkan azınlıklara güvenmek zorunda kalırdık. Mesala, hangi ülkelerin ulusal fikirlerini geliştirmemiz konusunda telemetriye bakıyoruz. Odaklardaki farklı seçeneklerin ne kadar tercih edildiğini görebiliyoruz. Multiplayerda sorunlar çıktığında grafiklerden görebiliyoruz. Tüm bunlar ve forumları dikkatlice okumak bizi yönlendiriyor, bu yüzden teşekkürler.
Bu arada GDPR hakkındaki küçük yama ile birlikte Çin ile ilgili bir sorunu da düzelttik. Çin’deki iç savaşlar sırasında kazananın işgal altındaki Çin topraklarını da almasını düzelttik. Japonya ile oynarken çok sinir bozucu olabiliyordu çünkü işgal ettiğiniz tüm topraklar gidiyor ve askerlerinizi ikmal edemiyordunuz. Bazı büyük modlarda görülen oyunun kapanmasına yol açan bir sorunu da düzelttik. Bu yama yakın zamanda çıkacak.
Gelecek hafta ekibimiz ve ben yaz tatilinde olacağız ama Bratyn, Britanya ile ilgili yaptığı ilginç şeyler hakkında konuşacak.