Hearts of Iron IV’da Savaş Değişiklikleri ve Yeni Zorluk Seviyeleri

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta podcat savaş sistemindeki değişiklikleri ve yeni zorluk seviyelerini tanıtıyor.

Herkese merhabalar, geçtiğimiz hafta sizlere son yeni odak ağacını tanıtmıştık, bu günlükle birlikte tekrardan oyundaki değişikliklerden ve yeni mekaniklerden bahsetmeye başlayacağız. Bugün sizlere oyunun savaş sisteminde yaptığımız değişikliklerden bahsetmek ve elimizdeki bazı verileri paylaşmak istiyorum.

Savaş Değişiklikleri

Waking the Tiger’ı planlarken oyunun savaş sistemiyle ilgili birçok sorunu çözmemiz gerektiğini biliyorduk. Oyunda 3 yönlü savaşlar yapılması mümkün değildi ve mevcut sistem bu şekilde savaşlar oluşmasını olabildiğince engellemeye çalışıyor, bunu başaramadığında ise ortaya felaket buglu bir tablo ortaya çıkıyordu. Savaşlarda müttefik devletlerin zoraki bir biçimde savaşa dahil edilmesi veya bazı devletlerin savaştan zorla çıkarılması gibi hem multiplayerda hem de singleplayerda oyuncular için can sıkıcı olabilecek olaylar yaşanabiliyordu. Tüm bunların sebebi savaş sisteminin kodlanış biçimiyle alakalıydı.

Yaptığımız değişiklikler sonrasında birbiriyle savaşta olan her iki ülke, kendi arasında bir savaşa sahip oluyor. Oyuncu olarak savaşlara olan bakış açınızda herhangi bir değişiklik olması için bir sebep yok. Bu değişiklik büyük oranda bizim için oldukça efor gerektiren bir değişiklikti ancak yaptığımız bu değişikliklerle çözülen hataları ele aldığımızda rahatlıkla “değdi” diyebiliyorum. Bu değişiklikler aynı zamanda oyun içerisinde oyunculara daha fazla bir özgürlük tanırken, özellikle eventler ve focuslarla savaş çıkartmaya meraklı modlar için de oldukça faydalı olacak.

Oyunda ilk olarak farkedeceğiniz değişiklik artık savaş birleşmelerinin daha temiz bir şekilde gerçekleşmesi. Savaş skoru, kayıplar vb. istatistikler artık daha doğru bir biçimde daha büyük savaşın bir parçası haline geliyor. Artık aynı zamanda üç yönlü (veya daha fazla) savaşa girişebiliyorsunuz dolayısıyla oyunda Mihver vs Komintern vs Müttefikler vs Japonlar şeklinde savaşlar yaşanabiliyor.

Aynı zamanda savaş arayüzünde bazı değişikliklerimiz söz konusu:

NZW3rQ.jpg

  • Artık savaş arayüzünde küçük devletleri, silah bırakmış devletleri veya savaşa çağırılmamış devletleri filtreleyebiliyorsunuz.
  • Arayüzde savaşa çağırılabilecek ancak çağırılmamış devletler maviyle gösteriliyor, örneğin yukarıda Sovyetlerin İspanya’yı savaşa çağırmadığını görebilirsiniz.
  • Paktlar tek bir kategori altında görüntülenebiliyor ve daha kolay istatistiki karşılaştırma yapılabiliyor.
  • Bu arayüz üzerinden spesifik bir savaşsı seçebildiğiniz gibi tüm ittifak ve düşman güçleri bir araya toplayan bir “özet” sayfası da içeriyor. Bu arayüz aynı zamanda sizin ekran çözünürlüğünüze göre büyüyüp küçülüyor dolayısıyla geniş çözünürlüğe sahipseniz büyük kompleks savaşları daha iyi analiz edebiliyorsunuz.

az0j27.jpg

Yeni arayüzde beğendiğim noktalardan birisi farenizi kayıpların üstüne getirdiğinizde hangi ülkeye karşı ne kadar asker kayıp verildiğini görebiliyor oluşunuz.

YgJMrA.jpg

Zorluk Ayarları

Oyunda gittikçe daha isabetli ve faydalı veriler toplamaya başlıyoruz ve bu verilerden şaşırtıcı veya ilginç olabileceğini düşündüklerimi paylaşmayı seviyorum. Görünüşe göre oyuncuların %40’ı en düşük zorluk seviyesinde oynuyor. Açıkçası bu oranın daha düşük olmasını beklerdik.

8YQkDA.jpg

Oyuncuların oyun saatinin yükselmesiyle birlikte bir nebze Recruit zorluktan çıktığını görüyoruz. 50 saatten az oynamı oyuncuların %60’ı Recruit zorluğunda oynarken, 200+ saat oynayanların %28’i halen Recruit’te oynamaya devam ediyor. Oyuna yeni başlayanların sadece %1.4’ü Veteran seçerken, 200+ saat sonrası bu oran %3.5’e çıkıyor. Oyuncuların büyük bir kısmı Regular zorluğu tercih ediyor. Regular zorluk seviyesinde herhangi bir zorluk veya kolaylık yaratan avantaj veya dezavantaj olmadığı için oyuncular tarafından tercih edildiğini düşünüyorum. Benim tasarım felsefem direkt savaş bonusları sağlamaktan kaçınmak üzerine, bunun yerine oyuncuların daha optimal olmayan bir şekilde oynamasını tolere edebilecek bonuslar sağlamak örneğin daha hızlı araştırma, üretim hattında değişiklikler veya hammadde eksikliğinden ötürü daha düşük derecede kayıplar gibi. Aynı zamanda sadece oyuncuların etkileniyor olması, oyunda hangi ülkelerin karşınızda hangi ülkelerin yanınızda olacağını bilemediğinizden dolayı daha isabetli oluyor, örneğin HoI3’te belli ülkelerde aslında daha zor seçenek oyunda daha kolay bir oynanış sunabiliyordu çünkü bu zor seçenekte oyuncunun müttefiği olan devletler de güçleniyordu.

Peki bu hususta ne yapıyoruz? Oyuna 2 yeni zorluk seviyesi ekledik. Artık Recruit öncesi zorluk seviyesi olarak Civilian ve Veteran sonrası olarak Elite zorluk seviyesi bulunuyor.

76PoAl.png

Aynı zamanda custom zorluk seviyeleri üzerinde herhangi bir çalışmamız olmadı ancak gelecekte bu husus üzerinde de veri toplamaya çalışacağız. Her zaman oyunu daha ilginç hale getirmesi için custom zorluğu öneriyorum mesela Almanlarla oynarken karşınızda daha güçlü Sovyetler istiyorsanız bunu bu yolla yapmanız mümkün.

Bu haftalık bu kadar, Çarşamba günleri 16.00 CET’te Paradoxplaza twitch kanalından yaptığımız World War Wednesday yayınlarını kaçırmayın.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV