Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta podcat oyuna yeni eklenen komuta zinciri mekaniğini tanıtıyor.
Herkese merhabalar, normal geliştirici günlüklerine tekrardan başlamış bulunmaktayız. Bu ve bundan sonraki günlüklerde 1.5 Cornflakes yamasında ve bu yamanın yanı sıra yamayla eş zamanlı olarak çıkacak eklentide olan şeyleri sizlere tanıtacağız. Odaklandığımız ana hususlardan birisi “oyuncuların askerleriyle, generalleriyle ve birlikleriyle daha fazla ilgilenmesini sağlamak” oldu, eklentiler genellikle 1 ila 3 arası ana odak noktasına sahip oluyor. Sizlere hakkında bilgi vereceğimiz ilk mekanik oyuna yeni eklenecek olan komuta zinciri mekaniği.
Hearts of Iron III’te oyuncuların Sovyetlerle oynarken saatlerce komuta zincirini ayarlamak zorunad kalması vb sebeplerden ötürü Hearts of Iron IV’u tasarlarken oyuncuları daha az yoracak bir sistem oluşturmak istedik, bu sistemde kara mareşalleriyle generaller arasındaki fark yönetebilecekleri birlik sayısından ve sahip oldukları farklı özellik setlerinden ibaretti. Zaman içerisinde bu sistemin 2. Dünya Savaşı’na has bu askeri hissiyatı haddinden fazla zayıflattığı kanısına vardık ve işleri nasıl tekrardan ilgi çekici hale getirebiliriz diye düşünmeye başladık.
1.5 ile birlikte yaptığımız değişiklikler sonrasında artık mareşaller ordu gruplarını yönetiyor, bu ordu gruplarında belli sayıda birlikler generaller tarafından kontrol ediliyor. Tıpkı daha önce olduğu gibi bu birlikler çeşitli hareket alanlarında yer alıyorlar, bu hareket alanları oyuncular için birliklerin daha esnek bir şekilde kontrol edilebilmesini sağlıyor. Bu şekilde bakıldığında şu anki sistemimiz Hareket Alanı -> Ordu Grupları -> Ordular -> Birlikler şeklinde. Generallerin kaç birliği etkili bir şekilde yönetebileceği hususunda halen sınırlamalar olsa da, artık mareşaller de ne kadar büyüklükteki orduyu etkili bir şekilde yönetebileceği hususunda benzer kısıtlamaya sahip.
Bu hususta size tüm bu sistemin halen yapım aşamasında olduğunu, resimlerde gördüğünüz bazı şeylerin ileride değişebileceğini hatırlatmak isterim. Dolayısıyla bu günlükte gördüğünüz şey tamamlanmış bir mekanikten ziyade henüz yapım aşamasındaki bir fikir. Burada gördüğünüz her sayı ileride değişebilir, aynı zamanda aşağıdaki resimde üstteki kısmı bu sebeple kapattım.
Birimlerinizi kontrol etme hususunda bu yeni sistem savaş planlaması mekaniğinde de bazı değişiklikler yapıyor. Dilerseniz bir ordu grubundaki her ordu için ayrı bir plan kurabilir, isterseniz ordu grubunuzun tamamının izleyeceği tek bir merkez plan oluşturabilirsiniz. Aynı zamanda daha karışık bir yol izleyip ilk olarak ordulara bir plan verip, bu planın tamamlanması sonrasında orduların ordu grubunun planını izlemesini sağlayabilirsiniz. Bu hususlarda da halen yapım aşamasındayız.
Resimlerde anlatması biraz zor olan hususlardan biri, oyunda yeni ordu gruplarını kullanarak cephe oluşturma işlemini basitleştirmek için çaba sarfediyoruz. Bu değişikliklerle özellikle temel seviyede sistemleri kurmak daha kolay olacak, ekstradan bir komuta zinciri olsa da bir ton ekstra tıklamaya ihtiyaç kalmayacak.
Keskin gözlü arkadaşlar bu ekranda generaller için yetenek seviyesinin artık yazmadığını farkedebilir, yetenek seviyesi yerini farklı alanlarda farklı yetenek seviyelerine bıraktı. Atak, defans, planlama ve lojistik olmak üzere 4 yeni alanda generaller farklı yetenek seviyelerine sahip olabiliyor. Atak ve defansın neyi ima ettiğini az çok anlamışsınızdır, planlama kısmı planlama hızını arttırıyor, lojistik ise ordunuzun erzak ihtiyacını azaltıyor. Mareşallerin özellikleri bu general yetenekleriyle birlikte ordunuzda daha az bir şekilde etkili oluyor, dolayısıyla en etkili bir şekilde oyun oynamak için komuta zincirini kullanmanız gerekecek.
Komuta zinciri oyuna bedava yamayla birlikte eklenecek, bu mekaniğe bağlı bazı DLC mekaniklerimiz de mevcut ve bu mekaniklerden gelecekteki geliştirici günlüklerinde sizlere bahsedeceğiz. Aynı zamanda gelecekteki günlüklerde komuta zinciri mekaniğinin muharebeleri nasıl etkilediğinin de üstünden geçeceğiz.
Haftaya sizlere national unity sisteminden bahsedeceğiz.