Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta podcat iklim uyumluluğu mekaniğini ve özel kuvvetlerde yapılan değişiklikleri tanıtıyor.
Herkese merhabalar, Hearts of Iron IV için yazılmış bir başka geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün sizlere uzun zamandır bahsetmek istediğim yeni bir mekanikten bahsedeceğim: iklime uyum sağlama.
İklime Uyum Sağlamak
Birimleri alışık olmadıkları iklimdeki cephelere göndermek oyunda irdelemek istediğimiz hususlardan birisiydi, oyun içerisinde 2 tür uyum sayacı mevcut bunlardan birisi sıcak iklime uyum sağlamak diğeri ise soğuk iklime uyum sağlamak. Bir birim eşzamanlı olarak hem sıcak iklime hem de soğuk iklime uyum sağlamış olamıyor, dolayısıyla çölde savaşan birimlerinizi oradan alıp Rus kışına götürürseniz bu iklim değişikliğini sindirebilmeleri fazladan zaman alacak. Bir birim yeterli seviyede iklim uyumluluğu edindiğinde o birimin haritadaki görünüşünün değiştiğini farkedeceksiniz. Aşağıda gördüğünüz ekran görünütlerinde solda iklime uyum kazanmamış birimleri, sağda ise iklime uyum kazanmış birimleri görebiliyorsunuz:
Afrikadan bir örnek:
Birçok ülkede bunu 3 boyutlu model üzerindeki üniformanın desenini değiştirerek yapıyoruz, ancak bazı durumlarda – örneğin birim tropik tarzda şort giyiyorsa – bunu yapmamız mümkün olmuyor dolayısıyla daha uygun üniformalarla değiştiriyoruz (çizim ekibinin şort giyen birimlerin dizlerini maviye boyama fikri ne yazık ki kabul görmedi) bu yeni desenler DLC ile ekleniyor ancak ana mekanik 1.5 Cornflakes yamasının bir parçası. Birim listesinde birimlerinizin iklim uyum yüzdesini ve bunun efektlerini görebiliyorsunuz:
Tam uyum seviyesine sahip olunduğunda birimleriniz kötü hava koşullarından %50 daha az etkilenecek, bunu dengelemek için hava şartlarının birimlere olan etkisini arttıracağız.
Bu uyum yüzdesini edinmenizi kolaylaştıran bazı etkenler var, eğer komutanınız Adaptable veya Winter Expert özelliklerine sahipse birimleriniz daha hızlı uyum yüzdesi edinecek. Aynı zamanda bu durumu etkileyen bazı teknolojiler var (bundan ileride sözedeceğiz)
Özel Kuvvetler
Bu zamana kadar mesele özel kuvvetlere gelince (denizciler, dağcılar, paraşütçüler) genellikle çeşitli denge problemleriyle karşılaştık. Bu birimler normal piyadelerden daha iyi oldukları için örneğin bir yerden sonra oyuncular birimlerinde sıradan piyadeler yerine dağ birimlerine yer veriyordu.
Özel kuvvetlerin gerçek anlamda “özel” olması için artık genel ordu büyüklüğünüzle doğru orantılı bir limitlemeye sahibiz:
Ne kadar özel kuvvet birimine sahip olabileceğinizin sayısını daha rahat görmeniz için tümen tasarım ve üretim arayüzüne de bu bilgileri ekledik:
Bu değişikliklerle aynı doğrultuda Özel Kuvvetlerin rolünü biraz arttırmak istedik, bunu sağlamak adına eklenen 6 yeni piyade teknolojisi bu elit birimlerde çeşitli geliştirmelerde bulunuyor.
Özel kuvvetler sıradan askerlerin üstesinden gelemeyeceği şartlarda hayatta kalmak üzere bir eğitimden geçip bunu sağlamak üzere özel ekipmanlara sahip oluyor, bu yeni teknolojilerden birincisi özel kuvvet birimlerinin iklim uyumluluğu yüzdesinin daha hızlı artmasını sağlıyor, ardından izleyebileceğiniz iki yol var bu yollardan birincisi özel kuvvet birimlerinizin daha sıkı bir eğitimden geçmesini, daha yetenekli, güçlü ve erzak yokluğuna karşı dayanıklı olmalarını sağlarken diğer yol özel kuvvet birimlerinizin sayıca daha fazla olmasını sağlıyor ancak bunun karşılığında bu birimler daha yavaş hareket ediyor. Nihayetinde bu birimler yine de en zorlu şartlar altında savaşırken tercih etmeniz gereken birimler.
Haftaya sizlere Çin savaş lordlarından bahsedeceğiz, görüşmek üzere!