Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Dan Lind HoI4 için gelecek planlarından bahsediyor.
Herkese merhabalar, bu günlükte sizlere oyun için gelecek planlarımızdan bahsedeceğim.
Şu An
Yaz tatilinin bitmesi ve 1.4.2 yamasının çıkmasıyla birlikte ekip olarak artık önümüze bakmaya başladık. Bu hafta itibariyle önümüzdeki eklenti üzerinde çalışmaya başladık, bu eklenti ana eklentilerden birisi olacak. Çok sayıda kişi yeni ve daha büyük değişiklikler bekliyor, biz de bu kişilerin beklentilerine karşılık vereceğiz. Her zamanki gibi bu eklenti beraberinde bir bedava yamayla birlikte çıkacak, bu eklenti için çıkacak olan 1.5 yamasının kod adı Cornflakes.
Bu eklenti ve yamanın içeriği hakkında bilgi almak için bir süre daha beklemeniz gerekecek. Kolları yeni sıvadığımız için sizlere bazı şeyleri tanıtmadan önce bunları oluşturup test etmemiz, istediğimiz sonuçları alıp alamadığımızı görmemiz gerek. Bu da önümüzdeki 2 günlüğün (aksilik olmazsa) herhangi bir mekanik tanıtmak yerine daha farklı hususlara odaklanacağı anlamına geliyor. Şimdilik düşüncem ekipteki ve şirketteki diğer kişilere sözü verip oyunun geliştirilme sürecini onların gözünden görmenizi sağlamak.
5 Yıl Planı
Bu plan gerçekte 5 yıl sürmeyecek ancak sizlerle oyunda gelecekte yaptığımız değişiklikler ve eklemelerle neler başarmak istediğimizi paylaşmak istiyorum. Bazılarınız bunlarla ilgili bu yıl içerisinde PDXCON’da benimle konuşma fırsatı yakalamıştı.
Yanlış anlaşılmaları önlemek adına tekrar belirtmek istiyorum ki bu liste oyunda yapılacak şeylerin net ve tam listesi değildir, burada listelenmiş şeylerden bazıları yapılmayabilir, bazılarının yerine başka şeyler yapılabilir. Bu listenin oluşturulma amacı gelecekte ne yapmak istediğimizi size anlatmaktır. Liste herhangi bir önem sırasına göre sıralanmamıştır.
- Oyunda çeşitli isimlendirmeler aracılığıyla oyunun derinliğini arttırmak.
- Deniz savaşlarında ve gemilerin hamlelerinde oyuncu kontrolünü arttırmak.
- Field Marshalların generalleri yönetmesini sağlayacak emir zinciri mekaniği.
- Oyuncu etkisini arttıran lojistik sistemi. (şu anda lojistik sadece bazı şeyler kötüye gittiğinde umursanıyor)
- Geliştirilmiş, neyin neden kaynaklandığını daha iyi gösteren deniz savaş arayüzleri. (hava savaşlarındaki değişiklikler gibi)
- Denizaltılarıyla ilgili denge değişiklikleri, yeni mekanikler.
- Random ve tarihsel focus listeleri yerine AI için uzun vadeli plan ve strateji yapabilme yetisi.
- Başlangıçtaki her ülkenin tarihsel liderleri için özel portrelere sahip olması.
- Oyuncuların dinamik kararları hızlıca almasını sağlayan bir şeyler, eventlerle focuslar arası.
- Casuslar ve casusluk.
- National Unity’i oyunun genelinde etkili kılacak değişiklikler. (şu anda sadece yenilirken önem taşıyor)
- Barış konferanslarında değişiklikler.
- Ana ulusal odak ağaçlarında alternatif tarih yolları ve daha çok seçenek içeren güncellemeler yapmak.
- Wundderwaffen projeleri.
- Bir şekilde oyunda yakıtın olması gerektiği gibi yeralması.
- Ekipman deposundaki eski ekipmanlardan kurtulma mekaniği.
- Savaşların işleyişi ile ilgili özellikle savaşların birleşmesine yönelik değişiklikler.
- Alt ideolojiler ve yönetim biçimlerinde daha büyük farklar.
- Daha fazla ulusal odak ağacı (özellikle Çin, Güney Amerika ülkeleri, İskandinavya, İspanya, Türkiye, İran, Yunanistan)
- Savaşlara bağlı olmayan, core olup olmamasının bazı şeylere erişimde bu kadar kesin çizgiye sebep olmadığı işgal sistemi.
- Defansif savaşları daha eğlenceli hale getirmek.
- Özellikle savaş sonrası kalıcı ordu büyüklüğünü limitleyen mekanikler.
- Altyapı geliştirmeyle daha fazla kaynak elde edinimini sağlamak.
- Doktrinlerin bölük tasarımlarını daha fazla etkilemesini sağlamak.
Farkedeceğiniz üzere yukarıda listelenmiş bazı şeyler çok büyük, çok fazla çalışma gerektiren şeylerken bazıları çok basit. Bu hususlar üzerinde daha fazla detay vermem ne yazık ki mümkün değil, zaman içerisinde bunları oyuna ekledikçe geliştirici günlüklerinde çeşitli bilgiler alacaksınız. Şimdi tahminimce birisi çıkıp “ne yani yapayzekayı geliştirmek listede yok mu?” diyebilir, yapayzekayı geliştirmek hiçbir zaman tam olarak bitti diyip başka bir işe geçebileceğiniz bir iş değil, oyunu geliştirmeye devam ettiğimiz müddetçe yapayzekayı da güçlendirmeye devam edeceğiz.
Bu hafta Gamescom olması sebebiyle Paradox’un Twitch kanalında World War Wednesday yayını olmayacak, eğer kaçırdıysanız geçen haftaki oyunumuzu Youtube üzerinden izleyebilirsiniz: https://www.youtube.com/watch?v=qWKderH07lU