Hearts of Iron IV’da 1.5.2 Yaması ve Yol Haritası

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.5.2 yama notları paylaşılmış ve oyunun gelecek yol haritasından bahsedilmiş.
Herkese merhabalar, bugün 1.5.2 yamasını fiilen çıkartmış bulunuyoruz ancak bunun yanında bir de geliştirici günlüğü yayınlayarak sizlere hem bu yamadan bahsetmek hem de önümüzdeki yol haritasına dair bilgiler sunmak istiyorum.

1-5-2-cornflakes-forumthread-png.357039
Cornflakes 1.5.2 yaması nihayet betadan çıktı, bu yamanın yama notlarına ulaşmak için tıklayın.

Eğer bu yamada neler değiştiğine dair ekstra bilgi sahibi olmak istiyorsanız yayımladığımız son birkaç günlüğü okumanızı öneririm.

Ne yapıyoruz?

Artık önümüzdeki eklenti ve Ironclad adını verdiğimiz 1.6 yaması üzerinde çalışma vakti. Bu raddede herhangi bir ayrıntı veya ipucu vermemiz mümkün değil, ancak yamanın isminden bazı anlamlar çıkartmakta serbestsiniz (Madagaskar odak ağacı mı?) Aşağıda sizlere önümüzdeki yol haritasında yaptığımız güncellemeleri sunacağım.

5 Yıl Planı

Bunu daha önce paylaştığım gibi bu yazdıklarım esasen ‘5 yıl içerisinde yapılacaklar’ planı değil, kabaca gelecekten ne gibi beklentileriniz olabilir bunlardan bahsedeceğiz. Aşağıdaki listeyi Waking the Tiger ve 1.5 yaması üzerinde çalışmaya başlarken hazırlamıştık, üstünü çizdiğimiz şeyler artık oyunun bir parçası.

Tekrar hatırlatmak isterim ki aşağıdaki liste herhangi bir netlik veya kesinlik içermez. Burada yazılmış hiçbir şeyin oyuna ekleneceğinin garantisi yoktur, öncelikler değişebilir. Bu bir bakıma “yapmak istediğimiz” şeyler, aynı zamanda bu listede maddelerin sıralanışı herhangi bir düzene tabi değildir.

  • Oyunda isimlendirme bazlı flavor ve immersion’u arttıracak güçlendrmeler.
  • Emir komuta mekaniğiyle mareşallerin generallerce yönetilen ordulardan oluşan ordu gruplarına atanması.
  • Oyuncuların dinamik karar alabilmeleri, event ve ulusal odakların arasında bir seviyede mekanik.
  • Ulusal Birlik mekaniğinin sadece yenilirken değil, oyunun genelinde etkili bir mekanikle yer değişmesi.
  • Savaş mekaniklerinde, özellikle savaşların birleşimi hususlarında değişiklikler.
  • Ekipman stoğunuzdaki eski ekipmanları temizleyebilme.
  • Altyapı geliştirerek daha fazla kaynağa erişebilme.
  • Oyunculara deniz savaşlarında daha fazla kontrol hakkı sağlama ve gemilerin muharebelerdeki davranışlarında geliştirmeler.
  • Oyuncunun daha fazla dahil olduğu bir lojistik sistemi.
  • Geliştirilmiş deniz muharebe arayüzü.
  • Denizaltılarına yönelik denge değişiklikleri.
  • Yapayzeka için oyuncular tarafından görülebilir uzun vadeli hedefler ve stratejiler.
  • Casusluk.
  • Barış konferanslarında geliştirmeler.
  • Tüm ulusal odaklarını alternatif tarih vb. seçeneklerle güncelleme (Almanya, İtalya, ABD, İngiltere, Sovyetler, Fransa, Japonya, Polonya)
  • Wunderwaffen projeleri.
  • Yakıtın oyunda daha iyi bir şekilde temsil edilmesi.
  • Alt ideolojiler arasında daha büyük farklar ve yönetim biçimleri.
  • Daha fazla ulusal odak (Özellikle: Çin, Güney Amerika, İskandinavya, İspanya, Türkiye, İran, Yunanistan)
  • Sadece savaşlara bağlı olmayan işgal sistemi ve toprağın core olup olmamasının bazı şeylere erişimde keskin fark yaratmaması.
  • Defansif savaşları daha eğlenceli hale getirmek.
  • Kalıcı ordunuzun büyüklüğünü kısıtlayacak mekanikler oluşturmak.
  • Doktrinlerin tümen tasarımını daha çok etkilemesini sağlamak.

Aynı zamanda yeni olarak:

  • Oyunculara ayarlar üzerinde daha çok kontrol sunmak, HoI4 çok farklı şekillerde oynanabiliyor ve mp oynanışıyla sp oynanışı genellikle çatışıyor.
  • Arayüzde çekip bırakma yönteminin daha fazla kullanılması.
  • Daha gelişmiş bir harita modları sistemi, multiplayer için oyuncu harita modu vs.

Yukarıda bahsedilen şeylerden bazılarının kısa ve basit şeyler, bazılarının ise devasa olduğunu farkedebilirsiniz. Bu konularda çok fazla bilgi veremiyorum ancak zaman bulduğumuz zaman eğilmek istediğimiz şeyler bunlar.

Şimdi önümüzdeki eklentiye ve 1.6 Ironclad yamasına odaklanmış durumdayız, dolayısıyla geliştirici günlüklerinin aralarındaki süreler uzayacak, PDXCON’un yapılacağı zamanlarda sizlere çalışmaların nasıl gittiğine bilgiler vereceğime dair söz verebilirim.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV