Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu haftanın konusu 1.5.2 yaması ve telemetri.
Herkese merhaba! Bugün çıkış sonrası destek hakkında konuşmaya devam edeceğiz ve oyuncuların nasıl oynadıkları hakkında telemetri sistemimizden aldığımız birkaç ilginç veriyi sizlerle paylaşacağız.
1.5.2 Yaması
Yama üzerinde çalışmaya devam ediyoruz ve beta yaması bugün tekrar güncellenecek. Yamanın çıkışı için Pazartesi gününü hedefliyoruz ama tabii ki de testlere bağlı olarak değişebilir.
Aldığımız geri bildirimler doğrultusunda MEFO banknotları biraz daha dengelendi. Artık aktif edilmesi daha ucuz, -%5 consumer goods veriyor ve rafineri inşaatını hızlandırıyor.
Küçük, ilginç bir şey daha ekledik. Artık bölüklerinizin 3D modellerini değiştirebilmek mümkün (taslak ekranında ikonları değiştirdiğiniz gibi). Ayrıca yeni ekipman açan teknolojilerde de bunların 3D modellerini teknoloji ağacında görmek de mümkündür. Düşmanlarınızı kandırmamanız için multiplayerda bu ikon seçimi gibi çalışır.
Zorluk Ayarları
1.5 Cornflakes ile 2 zorluk seviyesi daha eklemiştik ve bunun seçilen seviyeler üzerindeki etkisine biraz göz gezdirdik.
Eski zorluk seviyelerini ikiye böldükleri için yeni Sivil ve Elit zorluklarının ne kadar gerekli olduğunu görebiliyoruz. Normal (Regular) zorluk seviyesini kullananların sayısı biraz düştü ve en düşük 2 seviye daha da arttı, ama bu geçici olabilir çünkü büyük eklentilerin çıkışında birçok yeni oyuncu da oynamaya başlamaktadır. Hazır bahsetmişken, Sivil veya Acemi (Recruit) zorlukta oynuyorsanız neden oynadığınızı yorumlarda yazın çünkü bu merak ettiğimiz şeylerden biri.
Multiplayer Telemetrileri
İnsanların HoI4 multiplayerde nasıl oynadıklarını görmeyi uzun zamandır bekliyorduk, bu yüzden 1.5 ile görebildiğimiz yeni verilere bakmak istedik.
Bundan önce 2 oyunculu co-op oyunların en popüler olan olduğunu düşünüyordum ve yukarıdaki grafik de bunu kanıtlayarak 2 oyunculu MP’lerin çoğunluğu oluşturduklarını gösteriyor. Yukarıda gördüklerinize ek olarak, 5-9 oyuncu arası oyunlar multiplayer maçlarının %1.3’ünü, 9 oyuncu üstü oyunlar ise %0.8’ini oluşturuyor.
İnsanların tam olarak nasıl oynadıklarını çözmek ise daha zor. Maalesef şu an için oyuncular arasında savaş çıkıp çıkmadığını görmenin bir yolu yok, o yüzden “Free for All” (Herkes Tek) kategorisinin büyük bir kısmının co-op olduğunu ama oyuncuların farklı paktlarda olduğunu düşünüyoruz. Birleşik Krallık ve Sovyet oyuncuları vs Almanya gibi.
Kategorilerin anlamı:
- Free for all – Herkes tek (kimse bir paktta beraber değil)
- Co-Op – Herkes bir paktta ve yapay zekaya karşı
- Team Competitive – Farklı paktlardan oluşan takımlar
- Mixed – Birlikte çalışan ve tek başına giden karışık
Co-op’un baya popüler olduğunu ama aynı zamanda oyuncuların oynarken kategoriler arasında geçiş yaptıklarını da görüyoruz. Daha detaylı baktığımızda ortalama oyuncu sayısının en az co-op’ta, beklediğimiz gibi en fazla da Mixed’de olduğunu görüyoruz.
Bu tür verilerin inanılmaz boyutlarda yardımı oluyor ama çoğu zaman daha iyi anlamak için yeni yamalar çıktığında bunları tekrarlamamız ve birkaç kategori daha eklememiz gerekmekte.
Gelecek hafta görüşmek üzere. Eğer yamayla işimiz bittiyse gelecekteki yol haritası üzerinde konuşacağız.