Hearts of Iron IV’da 1.5.2 Yaması #2 ve Mod Araçları

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu haftanın konusu 1.5.2 yaması ve yeni eklenen mod araçları.

Herkese merhaba, Cornflakes ve Waking the Tiger çıkış sonrası destek hakkındaki bir Herkese merhaba, Cornflakes ve Waking the Tiger çıkış sonrası destek hakkındaki bir başka günlüğe daha hoşgeldiniz!

1.5.2 Yaması

Yamayı bir süredir beta olarak kullanabiliyordunuz ve bu süre içinde birkaç kere güncellendi. Bunların hepsinin daha yamaya dahil olmadığını ama beta güncellendiğinde ekleneceğini hatırlatmak isterim.

Hava Dengeleri ve Değişiklikleri

Çoğunlukla multiplayer oyuncularından gelen geri bildirime göre hava savaşları için birkaç değişikliğe gitmeye karar verdik.

  • Görevdeki uçaklar etkili olma seviyelerini artık zamanla arttıracaklardır. Stratejik bombardıman uçakları diğer küçük uçaklara göre bu konuda daha yavaştır. Bu değişiklik, oyuncuların, bombardıman uçaklarının yakalanmamaları için görev alanlarını değiştirdikleri taktiği engellemek için yapılmıştır. Multiplayerda bu taktik adeta bir ping-pong oyununa dönmekte ve inanılmaz boyutta micro gerektirmekteydi. Ayrıca bölgenin değişmesinden sonra bir alışma zamanı olması daha mantıklıydı.

upload_2018-3-28_15-28-28.png

  • Bölük hava savunmaları (Anti Air) artık AA’nın uçakları düşürme yeteneğine bağlı olarak bölüğün hava destek saldırılarından aldığı hasarı düşürmektedir. Bu, bölük hava savunmalarını doğrudan saldırılara karşı da daha etkin hale getirmelidir:

upload_2018-3-28_14-14-28.png

  • Artık yakın hava desteğinden (close air support) alınan bonus daha fazladır ancak düşmanın saf hava üstünlüğünden aldığı olumsuz etkiler de düşürülmüştür. Düşmanın hava üstünlüğü sonucu gelen hız azalması da hızı çok fazla düşürdüğü için biraz yumuşatılmıştır. Bunların sadece avcı uçağı üretme taktiğini sonlandırıp yakın hava desteği uçaklarına yardımcı olacağını umuyoruz.
  • Ayrıca stratejik bombardıman uçakları, işlevlerinin tamamen belli olması için artık sadece 0.01 hava üstünlüğü vermektedir.
  • Radar ağacındaki son 3 teknoloji artık sabit AA’nın (hava savunması) vurma olasılığını, yeni açılan AA ekipmanı verdiği hasarı, arasındaki teknolojiler de AA’nın olduğu bölgelerdeki binaların korunma değerlerini arttıracaktır. Bunların, bu teknolojileri daha çekici yapacağını ve oyun sonunda bombardıman uçaklarına karşı yardım edeceğini umuyoruz.

Atom Bombaları ve Teslim Olma

Atom bombalarıyla ilgili birkaç şeyi değiştirdik. Artık daha güvenilir bir şekilde çalışmalılar ve hedefe göre savaş desteğini düşürmeliler. Hedef seçimi biraz daha esnek hale geldi, eskiden belirli bir VP (zafer noktası) şehrini hedef almanız gerekiyorken artık eyaletleri hedef almak da yeterlidir. Ek olarak bir ülkenin teslim olma limiti savaş desteği azken (%50 altı) düşecektir. 0’dan -%30’a kadar inmektedir. Yani nükleer silahlar ülkelerin teslim olma olasılığını arttırırken o noktadan sonra başka olumsuz etkileri de olacaktır.

Mançukuo

Mançukuo’nun odak ağacındaki özgür olma yolunun çok fazla bonus içerdiğini hissettik ve bu yüzden değiştirdik. Bu odaklardan gelen fabrikaları kaldırdık. Onun yerine demiryollarını ele geçirdikten sonra 4 tane sivil fabrika inşa edebiliyorsunuz. Haydut sorununu da onları askere alarak çözebiliyorsunuz ama bu da milliyetçiliği arttıran odağa gelene kadar haydutlara katlanmanız anlamına geliyor. Odak ağacının Mançu dalında ise piyade ekipmanını çok ucuz ama bir o kadar da güvensiz yapan yeraltı silah fabrikaları kurabiliyorsunuz. 5 insan (people) dalında ise Mançu sancaklarını kaldırıp top desteğine sahip büyük bölükler elde edebiliyorsunuz. Son olarak, İç İşleri Konsül’ünden (General Affairs Council) kurtulduktan sonra komuta gücü harcayarak Japon silah stoklarını ele geçirebilirsiniz, bu da size silah, Japonlara ise size karşı savaşırken aldıkları bir olumsuz etki vermektedir.

upload_2018-3-28_14-18-20.png

Oyunu açmanın hızlanması

Kimse öylesine beklemek istemez, özellikle de bir gün içinde defalarca oyunu açmak zorunda kalan geliştiriciler. Artık oyunun açılması sırasında bazı bellekleme işlemleri ile oyunu ilk kez açtıktan sonraki açma işlemleri daha kısa sürecektir.

Diğer şeyler

Yama bitmeden önce ekleyeceğimiz birkaç şey daha var. Örneğin Mefo banknotları şu an dengelenmektedir.

Modcular için çok güzel bir şeyimiz daha vardır ama bunu @shultays gösterecek:

Herkese merhaba, ben shultays. HoI4 ekibinde programcı olarak çalışıyorum. Bugün yeni yamamıza eklediğimiz birkaç güzel özellikleri ve araçları tanıtacağım.

Programlanabilir GUI (grafik kullanıcı arayüzü)

Bu özelliği sadece modcular için geliştirdik. Bu yeni araç modcuların kendi GUI’larını yaratmalarına (veya kendi GUI’larını varolanlara eklemelerine) ve bu GUI unsurlarına kendi script/trigglerlarını eklemelerine izin verecek. Artık oyunda neyi modlayabileceğinizi gösteren birkaç gif aşağıda yer almaktadır.

1.gif
2.gif
3.gif
4.gif
5.gif

Giflerde yer alan her şey oyuna modlanmıştır. Bu örnek modun eklediği birkaç şey:

-Fuhrer Mana, Almanya için yeni bir kaynak
-Fuhrer manasını bir kaynak olarak kullanan bir büyü sistemi
-Kendi ülkenizi etkileyen büyüleri Fuhrer mana kaynağına tıklayarak kullanabilirsiniz
-Düşman ülkelerini etkileyen büyüleri onlara tıklayarak kullanabilirsiniz
-Kendi eyaletlerinizi etkileyen büyüleri onlara tıklayarak kullanabilirsiniz
-Fuhrer mana üretiminizi arttıran ve var olan odak sisteminden bağımsız olan bir sahte odak sistemi.
-Fuhrer mana harcayarak araştırmalarınızı hızlandırmak
-Fuhrer manayı kullanabilen basit bir yapay zeka

Bu modu denemek istiyorsanız linke tıklayarak Steam Workshop’tan indirebilirsiniz. Ayrıca küçük bir hile ekledim, Fuhrer mana kaynağına sağ tıklamak bedava Fuhrer manası vermektedir.

Programlanabilir (scripted) GUI kullanarak yapabileceğiniz birkaç şey:

-Belli bir trigger doğru olduğunda gözüken GUI’lar (örneğin ilk gifte oyuncu yeni bir GUI açmak için kaynağa tıklıyor) ve/veya oyuncu bir ülkeyi/eyaleti seçtiğinde (ikinci ve üçüncü giflerde görülebilir)
-Bunlar ilk baştan var olan GUI’a bağlı olan GUI’lar değildir (ilk üç gifteki gibi) ama bunları var olan GUI’lara ekleyebilirsiniz (beşinci gif ulusal odak ağacına ekli bir scripted GUI göstermektedir)
-Scripted GUI’lardaki tuşlara farklı etkiler eklemek, yani oyuncu bunlara tıkladığında/sağ tıkladığında. Oyuncu ctrl/alt/shift’i tutarken sol ve sağ tıklamaya da farklı etkiler ayarlanabilir
-Tuşlara onları devre dışı bırakan triggerlar eklemek (örneğin mananız yoksa büyü kullanamazsınız)
-Tuşlara/simgelere/yazılara onları belli zamanlarda görünür/görünmez yapan triggerlar eklemek (araştırmayı iptal et sadece araştırmayı etkinleştirdiğinizde görülebilir)
-Yazılar, araç ipuçları, tuş yazıları için scripted lokalizasyon kullanabilirsiniz. -Araç ipuçlarında etkilerin bilgilerini de gösterebilirsiniz.
-Bir zaman aralığında sizin filtrelediğiniz hedefler üzerine scripted GUI’ları kullanmayı değerlendiren puana dayalı bir yapay zeka sistemi (hedefi olan scripted GUI’lar, “meteor swarm” büyü GUI’ı gibi). Bu sistem ayrıca verdiğiniz puana göre sıralayıp tuşlara basmaktadır.
-Bunlar multiplayerda da kullanılabilir!

Tekrar yüklenebilir veritabanları (reloadable databases)

Bu özellik her zaman vardı ama modcular için kullanması zordu. Oyunun gelişim versiyonumuzda çoğu veritabanı (common, gui files, yml files’ın içindeki klasörler vs.) tekrar yüklenebilir ve değiştirdiğinizde otomatik olarak tekrar yüklenir. 1.5.2 sonrasında bu özelliği aşağıdaki komutu kullanarak sizler de açabilirsiniz.

-debug

Bundan sonra oyun dosyaları değiştirdiğinizde onların bağlı olduğu veritabanını otomatik olarak tekrar yükleyecektir. Tüm tekrar yüklenebilenler:

– events
– decisions
– traits
– ai_strategy
– ai_strategy_plans
– on_actions
– scripted_effects
– scripted_triggers
– scripted_localisation
– scripted_guis
– defines
– some gui files
– yml files

Bazılarında birkaç kısıtlama vardır, yani herhangi bir sorunla karşılaştığınızda oyunu kapatıp tekrar açmanızı öneririm. Bu listeyi genişletmek için uğraşıyoruz.

Bir nedenden dolayı bu özelliği kapatıp geri kalan -debug özelliklerini tutmak isterseniz, başlangıç ayarlarına -nofilewatcher ekleyebilirsiniz.

Benden bugünlük bu kadar. Mod forumlarında daha aktif olup daha fazla rehber yazmaya çalışacağım. Orada görüşmek üzere!

Hazır mod konusundayken bağımlılıklar hakkında konuşmamız gerekiyor. Bazen modunuzun diğer modlara bağımlı olmasını ve belirli bir yükleme sırası gerektirmesini isteyebilirsiniz. Modlar genellikle isim sırasına göre yüklenir (yani listedeki son mod diğerlerinin üzerine yazar). Ama bazı şeyler bunu etkilyebilir ve belli bir yükleme sırası istiyor ve bağımlı modların olduğunu göstermek istiyorsanız bunların .mod dosyasında “dependencies” altında tam adıyla belirtilmesi gerekmektedir. Bunu tam olarak açıklamadığımız için birkaç hata raporu aldık. Wiki sayfası güncellendi ama nasıl yapmanız gerektiği aşağıda da yazmaktadır.

name=”testmodB”
path=”mod/testmodb/”

# this guarantees we load testmodA first before our testmodB is loaded
dependencies= {
“testmodA”
}
supported_version=”1.5.2″

Gelecek hafta görüşmek üzere!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV