Bu haftaki Hearts of Iron IV geliştirici günlüğünde oyuna yeni eklenen kozmetik taglar, yeni çizimlerden ve oynanış değişikliklerinden bahsediliyor.
Merhabalar, Paradox zirvesinde yer alan hayranlarımıza daha önce duyurduğumuz üzere, Together for Victory eklentisi 15 Aralık’ta çıkmış olacak. Bu geriye 2 geliştirici günlüğünün kaldığı anlamına geliyor ve bu sebeple özellikle bugün yazacağımız geliştirici günlüğü bir hayli uzun olacak. Bu günlükte aynı zamanda SteelVolt’un yazarlığında oyunun yapayzeka yönünü ele alan geliştirici günlüklerinin de startını vermiş olacağız.
Kozmetik Taglar
Kozmetik taglar özellikle mod yapımcılarının takdirini kazanacağın düşündüğümüz yeni bir araç. Her ne kadar full tag değişimi veya union tag mekaniği gibi olmasa da, yine de mod yapımcılarının işlerini rahatlatacak bir unsur.
Basitçe anlatmak gerekirse kozmetik taglar belli şartları yerine getirmiş ülkelerin farklı taglara sahip olmasını sağlıyor. Örneğin Malezya ve Endonezya devletleri oyuna Britanya ve Hollanda’nın entegre edilmiş kuklaları olarak başlıyorlar. Dolayısıyla onları gidip Malezya veya Endonezya olarak isimlendirmemiz makul değil, bunun yerine bu ülkelere “British Malaya” ve “Dutch East Indies” isimlerini vermemizi sağlayan kozmetik taglar ekledik. Bu kozmetik taglar aynı zamanda tarihsel olarak doğru bayraklara sahipler. Bu ülkeler Britanya ve Hollanda baskısı altından kurtulup bağımsızlıklarını kazandıklarında kendi taglarına yani Malezya ve Endonezya’ya geçiş yapıyorlar.
Kozmetik taglar aynı zamanda ülkenin liderlerinin ve hükümdarlarının hangi isim havuzundan isme sahip olacağını ve hangi portre grubundan portrelere sahip olacağını belirliyor. Örneğin Hindistan kozmetik bir taga sahip olduğunda Avrupalı isimlere ve portrelere sahip oluyor. Bunu gemi isimlerine de yansıtmak istiyoruz, ancak beklemediğimiz bir takım olayların gerçekleşmesi vesilesiyle bunu çıkış gününe kadar yetiştirmemiz pek mümkün görünmüyor.
Kozmetik taglarla birlikte enteresan şeyler ortaya çıkartabiliyoruz, bunlardan ilki yeni otonomi sistemiyle, ikincisi ise overlord sistemiyle, üçüncüsü ise hem otonomi hem de overlord sistemiyle bağlantılı olabiliyor. Daha açık anlatmak gerekirse bu ssitemle birlikte hangi ülkenin, hangi bir diğer ülke tarafından kukla haline getirildiğinde, hangi seviye otonomiye sahipken nasıl isimlendirileceğini ayarlayabiliyoruz. Örneğin Almanya Endonezya’yı kukla devlet haline getirirse, Endonezya’nın ismi ” German East Indies ” oluyor. Paradox zirvesinde elf gözlerine sahip bazı hayranlarımız bunun birkaç örneğini görmüştü.
Bu yeni özellikten nasıl yararlanacağımız gayet açık.
Bu özelliği ileride daha farklı mekaniklere de bağlayarak oyunun atmosferini geliştirmek üzere çalışmalar yapmayı planlıyoruz.
Aynı zamanda oyuna Manchukuo’yu da geri getirmeye karar verdik. Bu devlet Japonya yapayzekasının Çin’de işinin daha kolay olması için ortadan kaldırılmıştı ancak Manchukuo’nun Japonya’ya sebep olduğu zorlukları giderdik ve Manchukuo’yu geri getirdik. Manchukuo Japonya’nın entegre edilmiş kuklası olarak başlıyor ve henüz kendisine has bir odak ağacına sahip değil.
Birim Tasarımları
İngiliz Milletler Topluluğunu geiştirirken oyun içi daha doğru ve gerçekçi görünüm oluşmasını sağlayacak yeni 3 boyutlu modellemeler ve 2 boyutlu çizimler ekledik.
Bu yeni birim modelleri aynı zamanda ilgili teknoloji ağaçlarında da görünüyor.
Savaş Skoru Değişiklikleri
Yeni otonomi mekaniği ile birlikte oyun içerisindeki savaş skorunun önemi de arttı. 1.3’ten önce sadece toprak işgallerinizden savaş skoru elde ediyordunuz, bu mekanik sayesinde Hindistan ile oynamanın en iyi yolu Britanya’nın yardım talebini görmezden gelip boş Sibirya topraklarına saldırmak şeklinde oluyordu. Bu problemi çözmek için artık warscore’un savaşlardan kazanılmasını kararlaştırdık. Bu savaşların nerede yapıldığı, saldırıyor musunuz yoksa savunma mı yapıyorsunuz bunların hepsi önem teşkil ediyor. En çok savaş skorunu taarruza geçip toprak aldığınızda kazanıyorsunuz, eğer bir cephede birden fazla devlet savaşıyorsa bu devletlerin ordularının muharebeye ne kadar katkı yaptığına göre savaş skorları belirleniyor.
Uçaksavar Değişiklikleri
Oyunlarda support olarak ve şablonlarda uçaksavarların çok az kullanıldığını farkettik ve onları biraz daha ilgi çekici kılmak için kurallarda bazı değişiklikler yaptık. Artık karadaki birimlerinizin uçaklara karşı olan istatistiği, uçakların karaya olan etkisini negatif etkileyecek. Bu eğer düşman uçaklarını yenemiyorsanız dahi birimlerinize uçaksavar ekipleri ekleyerek onlarla başedebileceğiniz anlamına geliyor.Bir sonraki geliştirici günlüğünde oyuna Together for Victory ile eklenen başarımlardan, bazı arayüz geliştirmelerinden bahsedeceğiz ve sizlerle yama notlarını paylaşacağız.