Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Metal King Waking the Tiger’ın çizimlerinden, müziklerinden ve ses efektlerinden bahsediyor.
Merhabalar, ben Metal King. Bir kez daha ses geliştirmelerine dair bilgi vermek üzere karşınızdayım.
Bu eklenti için yaptığımız ses geliştirmelerinin büyük bir kısmı muharebe efektleri üzerineydi. Bir süre önce – henüz bu eklenti üzerinde çalışmaya başlamamışken – Steam Workshopta acaba oyuncular sesle ilgili ne modlar yapıyor, ne tür modlar ilgi topluyor diye gezerken oyundaki tüm ses efektlerini değiştirip ekstradan yeni ses efektleri ekleyen bir mod gördüm. Bu durum oyundaki muharebe ses efektlerinin aslında nasıl eksiklikler içerdiğini ve daha fazla efektler ekleyebileceğimizi idrak etmemi sağladı.
Dolayısıyla bu çalışmaya başlayabilmek için ilk olarak ekipteki diğer kişileri eklentiye böyle bir şey eklememiz gerektiğine ikna etmeye başladım. Uzun süreli bir çalışma sonrasında ekibin diğer üyeleri argümanlarımın büyüsüne karşı koyamayıp eklentide bu hususa odaklanmaya razı oldu ve oyuna muharebeler için – animasyonları göremeseniz bile duyabileceğiniz – bazı ses efektleri oluşturmaya başladık. Eğer oyun içerisinde yeteri kadar birim eşzamanlı olarak bir muharebede çarpışıyorsa bu yeni ambiyans müziğini duymaya başlayacaksınız, bu ses efekti muharebedeki birim sayısının artmasıyla yükseliş gösterebildiği gibi, muharebedeki birimlere göre de farklı tonlar barındıracak. Örneğin piyade ve uçaksavar topçularından oluşan bir biriminiz olduğunda top atış sesleri duyacaksınız.
Burada her birimde nasıl ses efektinin çıktığını anlatabilirim ancak bunları okumanızdansa duymanızın daha faydalı olacağını düşünüyorum ve bu sebeple sizlere geliştirme aşamasında oluşturduğumuz bir demoyu paylaşacağım. Bu videoda aynı zamanda Andreas Waldetoft tarafından eklenti için Bükreş’te orkestra tarafından oluşturulmuş bir parça da yer alıyor. Eklentiye dahil diğer 2 parça ise bir başka besteci tarafından oluşturuldu.
Çizimler ve Görseller
Waking the Tiger’ın ana odak noktalarından birisi generaller. Komuta zinciri özelliği aynı zamanda daha fazla general kullanılmasıyla sonuçlanıyor, bu generalleri birbirinden daha farklı kılmak ve klon orduları oluşmasını engellemek adına oyuna çok sayıda yeni jenerik portre eklemiş durumdayız. Bunların yanı sıra meşhur Çin generalleri ve Almanya’nın alternatif tarih yolları için de bazı generalleri oyuna eklemiş durumdayız.
Yeni odak ağaçları için aynı zamanda yeni odak ikonları oluşturduk. Özellikle Japon Krakeni ve Kızıl Tehdit ikonları kalite olarak öne çıkıyor.
Ek olarak national spirit ikonlarına da çeşitlilik katmış durumdayız. Bu ikonlardan bazıları aynı spiritin farklı seviyelerinde kullanılabiliyor, örneğin Mançukuo’nun düşük meşruluğu ve Milliyetçi Çin’in dereceli enflasyon spiriti gibi.
Aynı zamanda Çin için yeni 3 boyutlu modellemeler oluşturduk. Çin ve savaş lordları için üzerinde çalışabileceğimiz pek tank modeli olmadığı için odak noktamızı piyadelere kaydırdık, kılıçlı süvariler ve topçu birlikleriyle ortaya güzel bir görüntü çıkmasını sağladık.
Kılıçlı süvariler oyun içerisinde taarruz yaparken şu şekilde görünüyor:
Son olarak sizler için Waking the Tiger’ın yükleme ekranı görüntüsünü duvarkağıdı olarak kullanılabilir olmak üzere paylaşmak istedik:
1920×1080 tam boyut için tıklayın.
1920×1200 tam boyut için tıklayın.Bu haftalık bu kadar, önümüzdeki günlükte 1.5 Cornflakes yamasına dair bilgi vermeye devam edeceğiz.