Hearts of Iron IV : Taraflar ve Savaş Hedefleri

Merhabalar, Hearts of Iron IV için bir başka geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. Bugün sizlerle taraflardan ve savaş hedeflerinden bahsedeceğiz.

Serinin farklı oyunlarında oyundaki taraflar farklı şekilde oyunda yansıtıldı, ancak ortak olan tek bir şey vardı ki bunlar da oyunda 3 taraf bulunması: Axis, Allies ve Comintern. Hearts of Iron IV’de biz bunu da değiştirdik. Artık oyunda sayısız miktarda taraf bulunabilecek. Oyunun başlangıcında Almanya, Büyük Britanya ve Sovyetler kendi taraflarının liderleri olarak bulunacaklar ve diğer ülkeler de kendi ulusal odak ağaçlarında ilerleyerek kendi taraflarını oluşturup diğer ülkeleri yanlarına çekmek için çaba sarfedebilecekler.

Peki oyundaki taraflar neyi ifade ediyor? Taraflar, bir savaş esnasında birbirini savaşa çağırabilecek ülkeler topluluğu. Eğer bir ülke bir tarafa mensupsa o tarafın lideri barış konferansı çağrısı yapmadıkça o devlet asla yıkılamıyor.

Hearts of Iron 4’te savaş başlatmanın tabi ki limitleri var, faşist bir savaş çığırtkanı dahi olsanız bir savaş başlatabilmeniz için önce savaş hedefinizin bulunması gerekiyor. Savaş hedefleri genelde istenen ülkenin işgali şeklinde oluyor, oyunda ülkelere çeşitli savaş hedefleri verecek çok sayıda ulusal odak bulunuyor. Ancak istemeniz durumunda tüm bunlardan bağımsız bir şekilde de hareket edip, İsveç’i tarihteki sınırlarına ulaştırmak için çaba sarfedebiliyorsunuz.

Öncelikle, şunu belirtmekte fayda var: demokrasiler birbirine savaş ilan edemez. Eğer demokratik bir ülkeye savaş açmak istiyorsanız öncelikle komunizmi veya faşizmi benimsemelisiniz. Demokrasiler aynı zamanda World Tension mekaniğine etkide bulunmamış herhangi bir ülkeye de savaş açma yetisine sahip değil.

Savaş hedefleriyle ilgili aynı zamanda şu kurallar mevcut :

  • Core olmayan toprakları ilhak etmek veya almak demokrasiler için daha pahalı.
  • Komunist ülkeler kukla yönetimini daha ucuza yapabiliyor.
  • Mihver ülkeleri hali hazırda bir savaştaysa bir diğer savaşı sebep belirtmeden açabiliyor.
  • Bir savaş için sebep çıkartmak 6 ay ila 12 ay arası zaman alabiliyor ve bir hayli politik güce mal oluyor. Bir savaş hedefi elde ettikten sonra o ülkeye savaş açma özgürlüğüne sahipsiniz.

Savaş hedefleri barış konferanslarında da etkili oluyor, bundan ileriki geliştirici günlüklerinde daha ayrıntılı bir biçimde bahsedeceğiz.

Bir sonraki geliştirici günlüğünde konumuz : Fransa.

Forumda Tartışın

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV