Hearts of Iron IV – Romanya Krallığı

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Romanya’da yapılan değişiklikler tanıtılıyor.

Herkese merhabalar. Birkaç haftalık bir ara sonrasında 1.4 “Oak” yaması ve bunla birlikte çıkacak olan eklentiye dair sizlere bilgi sunmak için tekrar karşınızdayız. Bu eklentiyi duyurmamıza henüz hala zaman var ancak zannediyorum henüz duyurmadığımız eklentinin ne içerdiğine dair bilgi sunmak bir Paradox geleneği haline gelmiş durumda.

Neden günlüklere ara veriliyor?

Günlük yayımlamadığımız süre zarfınca oyuncular neden ara verdiğimizi, neden yeni günlük çıkmadığını soruyordu, bu kısımda bu sorulara yanıt vermek isterim.

  • Oyuncular ‘geçiştirme’ günlüklerini sevmiyorlar. Eğer bahsedebileceğimiz, bilgi vereceğimiz, elimizde heyecan verici şeyler yoksa bahsettiğimiz diğer şeyler insanların ilgisini çekmiyor. Bu sebeple elimizde ciddi bir şey olmadan günlük yazmak istemiyoruz.
  • Günlükte bahsedeceğiniz şeyin kodlamasını bir gün önce tamamlamanızın gerekmesi oldukça stresli bir şey. Sonuç olarak anlattığınız şeyin gerçekten öyle olup olmadığını test etmeden, bilmeden anlatıyor oluyorsunuz dolayısıyla bunu yapmayı bıraktık.
  • Yapmak istediğimiz şeyler oldukça büyük çaplı ve bazılarının tamamlanması için haftalar sürmesi gerekiyor. Bu yapmak istediğimiz şeylerden bazıları yapayzekaya odaklanıyor ve bir işin tamamını bitirmeden o işin küçük parçalarına dair bilgiler vermek doğru değil.

Umuyoruz ki bu bazı kafa karışıklıklarını gidermiştir. Eğer bir hafta günlük yazmıyorsak bilin ki o çalışmadığımız için değil, tam tersi, daha çok çalıştığımız için.

Neler öğrendik?

Together for Victory eklentisinin çıkışında odak ağaçlarının aldığı tepkiler oldukça farklıydı. Bir yanda çok sayıda oyuncu bu odak ağaçlarını beğenmişti çünkü çok farklı oynanışlara müsaade ediyordu, öte yandan bu yönleri ilgi çekici bulmayan bir oyuncu kesimi bu odak ağaçlarını da ilgi çekici bulmadı. Bu bizim için hayalkırıklığıydı çünkü o odak ağaçları üzerinde çok çalıştık, onlara has yüzlerce event yaptık. Bu hayalkırıklığı sonrasında oyuncuların neden böyle düşündüğünü incelemeye başladık.

İlk olarak Together for Victory çıkışı sonrasında oyuncuların hangi ülkelerle oynadığını inceledik. Oyuncuların %40’ı Almanya ile oynuyor ve listenin geri kalanı Almanya’ya yaklaşamıyor bile. Öte yandan Together for Victory Hindistan, Avustralya gibi Britanya İmparatorluğuna bağlı ülkelerle oynanışı geliştiren bir eklenti dolayısıyla bu ülkelere odaklandığınızda Almanya ile oynayan oyuncu için oyuna hiçbir şey katmamış oluyorsunuz. Tarihsel odakları kapatırsanız bir ihtimal eklentinin bir sonucu olarak bir başka yapayzeka ülkesinin faşist olduğunu görebiliyorsunuz ki bu da yeterli değil.

Buradan çıkarttığımız sonuç, oluşturduğumuz içeriklerin başta Almanya olmak üzere ana ülkelerle oynanışta kendisini hissettirmesinin gerektiği. Neyse ki bir sonraki eklentimizin Mihver ülkelerine odaklanacağına çoktan karar vermiştik, dolayısıyla zoraki bir şekilde Almanya’ya bağlamamız gerekecek bir şey üzerinde çalışmıyoruz.

Farkettiğimiz bir diğer sorun ise Britanya İmparatorluğu dahilindeki ülkelerin birbiriyle etkileşimlerinin çok az olması. Bu ülkelerin hepsi dünyanın başka bir köşesinde bulunuyor ve kendi yapayzeka komşularıyla kendi işleriyle ilgileniyorlar. Dolayısıyla bu ülkelerden biriyle oynasanız dahi, etrafınızda yine jenerik ülkeler görüyorsunuz ve coğrafyanızdaki tüm ilgi çekici olaylar sizin tarafınızdan gerçekleştiriliyor. Bunu da değiştirmek istiyoruz ve bunun için diğer ülkelerin odak ağaçlarını da ele alacağız.

Bu da lafı önümüzdeki DLC ile oyuna eklenecek olan ilk odak ağacına getiriyor:

Romanya Krallığı

Romanya 2. Dünya Savaşının oldukça enteresan ülkelerinden birisi çünkü incelerseniz Romanya’nın savaşın 3 tarafında da yer alırcasına hareketlerde bulunduğunu görürsünüz. Savaş biraz daha uzun sürseydi muhtemelen Çin Birleşik Cephesi’yle işbirliği dahi yapabilirlerdi. Birinci Dünya Savaşı sonrası dönemde Romanya Polonya ile müttefikti ve tarihsel olarak Fransa’nın yanındaydı. Polonya savaş ilanı aldığında Romanya’dan yardım istemeyip, Romanya’nın tarafsız bir devlet kalarak kendisine gelebilecek mühimmatlarda güvenli bir liman olmasını istedi.

Ancak bu fikir tam olarak Polonya’nın tahmin ettiği gibi sonuçlanmadı.

Romanyalıların her zaman kendi ülkeleri için model ülke gördüğü Fransa’nın 6 hafta içerisinde düşmesiyle (artık tarihçilere sorarsınız Fransız yapayzekasında bug mu varmış) Romanya da Avrupa anakıtasındaki Alman üstünlüğünü kabul etmek zorunda kaldı. Kral 2. Karol Almanya ile müttefiklik imzalayıp Romanya’yı Mihver üyesi haline getirdi. Ancak Sovyetlerin, Macaristan’ın ve Bulgaristan’ın Romanya’dan toprak talep etmesi işleri değiştirdi.

Romanyalılar Almanya’nın ordularını modernize etmeleri karşılığında Almanya’nın petrol ihtiyacının büyük bir kısmını karşılıyordu. Aynı zamanda Sovyetlere karşı girişilen taarruzda da yer aldılar ve meşhur bir şekilde Stalingrad muharebesinde Alman 6. Kolordusunun kanatlarını korumakta başarısız oldular. Öte yandan Romanyalılar bu hareketin kötü bir fikir olduğunu söylemişti dolayısıyla üstlerine gitmek doğru olmayabilir.

Savaşın Romanya topraklarına sıçrama tehditi ortaya çıktığında Romanya tekrardan taraf değiştirip Sovyetlerin yanına geçti. Almanları ülkelerinden defedip savaşın Macaristan’a sıçramasına sebep oldu.

Oyunda Romanya nispeten güçlü bir pozisyonda başlıyor, güçlü yegane komşusu Sovyetler ancak orduları kötü durumda, endüstrisi yeterli değil ve etrafındaki güçsüz devletlerin her birinin gözü Romanya topraklarında.

Romanya odak ağacı bu toprakları koruyabilmeye odaklanıyor. Tarihte Romanya oldukça esnek bir politikaya sahipti, aynı anda hem Almanlarla hem de İttifak devletleriyle müzakereler ediyor ve en iyi teklifi kabul ediyorlardı. Bu durum odak ağacında erkenden bir pakta girmemeniz şeklinde yansıtılmış durumda. Bir pakta dahil olmadığınız için çeşitli antlaşmalarla ordunuz için ekipmanlar ve yeni teknolojiler elde edebilirsiniz. Bunu nasıl yapacağınızdan önümüzdeki geliştirici günlüğünde bahsedeceğiz.

Alternatif olarak daha aktif bir rol üstlenip Balkanlardaki en güçlü devlet olmaya çalışabilirsiniz. Bu durumda eski ittifaklarınızı bozmanız gerekecek.

rom_diary_pol-png.256020

Romanya aynı zamanda ordusunu, hava ve deniz kuvvetlerini güçlendirmek için çok sayıda yola sahip.

rom_diary_pol-png.256020

Romanya iç siyasette de çalkantılı bir zaman geçiriyordu. Hedonist ve karısına pek bağlı olmasıyla tanınmayan Kral Karol sürekli çeşitli skandalların patlak vermesine sebebiyet oluyordu. Oyunda eğer ülkenizin lideri oysa onla başa çıkmanız gerekecek. Öte yandan Karol daha ucuz maliyetli bakan alımını sağlayan bir özelliğe sahip. Ülkeyi kimin yöneteceği size kalmış durumda.

rom_diary_event-jpg.256017

Büyük resimleri sevenler için odak ağacının göründüğü tek görsel linki

Atmosferi Güçlendirme

rom_diary_portraits-jpg.256018

Bir ülkeyle oynadığınızda o oyunun atmosferini daha iyi hissedebilmenizin yegane yolu eventler ve odak ağaçları değil, aynı zamanda çeşitli portreler, sesler ve müzikler de bu atmosferin bir parçası olmanız konusunda önemli faktörlerden. Bu eklentiyle birlikte oyuna çok sayıda yeni portre, ses ve meşhur uçak/tanklar için 3 boyutlu modellemeler ekleniyor.

hoi4_render_romania-jpg.256029

Bir sonraki günlükte bir ülke tanıtımı yapmayacağız, onun yerine daha farklı şeylerden bahsedeceğiz. Haftaya görüşmek üzere!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV