Hearts of Iron IV – Patent Üretimi ve Harita Değişiklikleri


Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta patent üretimi mekaniği ve harita değişiklikleri tanıtılıyor.

Herkese merhaba, bugün sizlere henüz duyurmadığımız eklentiye ve onla birlikte çıkacak olan 1.4 Oak güncellemesine dair bilgi vermeye devam edeceğiz. Eğer bu zamana kadar bazı günlükleri kaçırdıysanız tekrarlayalım, Oak güncellemesinin ana odak noktası yapayzeka için yapılması oldukça zorlu bazı değişiklikleri yapabilmek olacak. Bu değişikliklerle hem oyunda uzun zamandır görülen bazı problemleri çözüme kavuşturmuş olacağız, hem de hava muharebelerini daha güzel hale getireceğiz. Hava muharebelerindeki değişiklikleri önümüzdeki geliştirici günlüklerinde daha detaylı bir şekilde anlatacağız. Bu hafta eğileceğimiz konular patent üretimi ve harita değişiklikleri.

Patent Üretimi

Daha önceki geliştirici günlüklerinde de bahsettiğimiz üzere, ülkeler artık ihtiyaç duydukları ekipmanlara ulaşma konusunda yeni yollara sahipler. Eğer bir ülke üretimini yapmak istediği ekipmanı henüz araştırmamışsa, artık yabancı bir ülkeden bu ekipmanın patentini alabilecek. Tarihte bu duruma birbirinden farklı yapılarda olmak üzere sıkça rastlandı. Meşhur 40 mm İsveç Bofors uçaksavarları tamamen patentleri için üretilmiş silahlardı, öte yandan Kanada’nın Grizzly tankları Sherman M4 tasarımı üzerinde yapılan değişikliklerle üretildi.

Oyun içerisinde, herhangi bir ülkeyle iyi ilişkilere sahip olan bir diğer ülke bu ülkeden patent talep edebilecek. Bu ülkenin neyin patentini vermeyi uygun görüp neyin patentini vermekte çekingen olacağı tamamen bu iki ülke arasındaki ilişkiyle belirlenecek. Örneğin Almanya son seviye tank patentlerini yabancı ülkelere vermezken, örneğin Panzer II patentini tarafsız veya dost ülkelere vermeyi değerlendirebilecek.

request-license-production-png.258365

Oyunda ulusal odaklar aracılığıyla da patent elde edilebilecek veya mevcut patente çeşitli bonuslar sağlanabilecek. Son geliştirici günlüğünde sizlere Romanya odak ağacını göstermiştik, bu odak ağacında bulunan bazı odaklar patent üretimine atıfta bulunuyor, örneğin aşağıdaki görselde gördüğünüz Acquire Fighters odağı Fighter Competition eventinin tetiklenmesine sebep oluyor.

romania-license-production-png.258366

Patentli bir birimi üretmek, kendi tasarımınızı oluşturduğunuz bir birimi üretmeye oranla biraz daha etkisiz bir biçimde üretiliyor. Aynı zamanda tasarımı yapan ülkeyle aynı paktta bulunmuyorsanız, bu ülkeden alacağınız teknik destek ve üretim yardımı daha düşük seviyede oluyor.

hungaria-license-production-png.258367

Patentli ekipmanlar aynı zamanda o ekipmanın araştırılmasına da bonus sağlıyor. Bu mekanik henüz adını duyurmadığımız eklentiyle oyuna ekleniyor.

Harita Değişiklikleri

Oyunda arazi türleri büyük önem taşıyor, ancak harita üzerinde farklı arazileri ayırt etmek çoğu zaman mümkün olamayabiliyor. Oak güncellemesiyle birlikte haritada farklı arazi türlerinin daha belirgin olmasına yönelik bir çalışma yaptık. Özellikle tepeler ve dağlar artık çok daha net olarak gözüküyor.

dd2_diff5-jpg.258356

Geçilemez Bölgeler

dd2_impass2-jpg.258354

Çözmek uğruna ne kadar çok uğraşsak da sürekli olarak karşılaştığımız problem, yapayzekanın Afrika’ya kafayı takma problemi. Bu husus üzerinde oyuncular yoğun bir şekilde taleplerini dile getirdiler ve açıkçası bazı modların yaptığı gibi Afrika’yı komple kapatmak da istemedik, öte yandan bir şeylerin yapılması gerektiği aşikardı dolayısıyla biraz daha hafif bir çözüm üretip geçilemez bölgeler oluşturduk. Birimlerin HoI4’ün zaman diliminde Sahra’ya geçmekten kaçınmaları gayet tarihsel bir durum. Bu şekilde testler yaptığımızda özellikle Mihver yapayzekasının daha iyi iş ortaya çıkartmaya başladığını gördük. Şu anda bu bölgeleri geçilebilir kılmanın herhangi bir yolu bulunmuyor.

dd2_impass1-jpg.258355

Aynı zamanda Himalayalar ve Afganistan gibi bölgelerde de sıradağları geçilemez bölgeler olarak belirledik. Artık Afganistan’ı ele geçirmek daha da zorlaştı.

dd2_impass3-jpg.258353

dd2_impass4-jpg.258352

Haftaya SteelVolt sizlere yapayzekada yaptığımız değişikliklerden bahsedecek.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV