Hearts of Iron IV: Modlama Yenilikleri

Bu haftanın HoI4 geliştirici günlüğünde Havebeard modlama alanında yapılan yeniliklerden bahsediyor.

Merhabalar,

Geçen hafta da bahsettiğim üzere bu hafta 1.3.3 yamasıyla birlikte modlama alanında yapılan değişikliklerden bahsedeceğim.

Teknoloji Ağaçları

Hearts of Iron IV için yapılmış modların önemli bir kısmı spesifik bir ülke için oluşturulmuş özel teknoloji ağacı içeriyor. Bunu yapabilmek için oyuncular akıllıca bir taktik uygulayıp teknoloji ağacındaki ilk adımı sadece belli bir ülke tarafından kullanılabilir hale getiriyorlardı, bu her ne kadar ‘çalışan bir yöntem’ olsa da oyuncu araştıramadığı diğer teknolojileri de görüyordu ve ortaya kötü bir görüntü çıkabiliyordu. 1.3.3 ile birlikte oyuna dinamik teknoloji klasörleri ekledik, bu sistemle birlikte gerekli koşulları yerine getirmeyen ülkeler için teknolojiler klasör içerisinde kilitlenebilecek ve gizlenebilecek. Biraz zaman harcayıp BICE modundaki teknoloji ağacında bu değişikliği uyguladım, aşağıda değişikik öncesi ve sonrası olmak üzere ekranı inceleyebilir ve farkı görebilirsiniz.

before-png.234650

after-png.234651

Tabi ki isterlerse tüm orijinal klasörleri silip ülkelere has klasörlerle de değiştirebilirler, bu tamamen BICE’e kalmış durumda.
Bu yeni mekanik tüm triggerlarla çalışıyor ancak öncelikli olarak taglar için kullanmanızıı öneririm, bu mekaniği oyun esnasında aktif hale getirip oyunun geri kalanında herhangi bir sorun olmadan çalıştırabilirsiniz.

Endüstri

1.3.3’teki odak noktalarımızdan bir tanesi de endüstri alanında dengelemelerde bulunmak. Bu konu hakkında ilerideki geliştirici günlüklerinde -bu dengelemeyi yaptığımız vakit- daha detaylı bir şekilde size bilgi verebileceğiz ancak ilk adımı nasıl atarız diye düşünürken modcuların da uzun zamandır talep ettiği bazı şeyleri hayata geçirmiş olduk. Artık fabrikalar ve limanlar için farklı bonuslar ayarlayabiliyorsunuz, üretim hattında görevlendirilebilecek maksimum fabrika sayısını ayarlayabiliyorsunuz, örneğin bazı modlar donanmaya ayrılan üretimi kısıtlamak isteyebiliyordu ancak bu zamana kadar bu sadece arayüzde değişiklikler yaparak mümkün olabiliyordu. Artık askeri, sivil ve donanma hatlarını ayrı ayrı belirleyebiliyorsunuz.

Değiştirilebilir Eyalet İsimleri

state_before-png.234658

state_after-png.234657

Değiştirilebilir Zafer Puanı İsimleri

Tabi ki modcularımız şehirlerin de isimlerini değiştirmek istiyordu, artık değiştirilebilir.

untitled-jpg.234669

Ve daha fazlası…

Forumda yorumlayın.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV