HoI4 günlüklerinde bu hafta Man the Guns ve 1.6 yamasıyla gelecek 3 küçük özellikten bahsediliyor.
Umarım gününüz iyi geçiyordur. Bugün Man the Guns ve 1.6 Ironclad yamasıyla gelecek birkaç küçük özellikten bahsedeceğiz. Denizdeki değişiklikler ekibin çoğunu meşgul ediyor bu yüzden bu konu hakkında detaylar vermeye daha sonra başlayacağım. Bu sırada da küçük ama güzel değişikliklere bakalım.
Pakt Liderliği
Bir paktın lideri olmak büyük derecede kontrolü beraberinde getiriyor. İçinde bulunduğunuz paktı birisi kontrol ettiğinde bu kontrolü almanın yolu yok, pakttan çıkıp kendi paktınızı kurmak dışında tabi.
Man the Guns ile birlikte gerekli koşulları yerine getiriyorsanız kontrolü ele alabileceğiniz bir sistem getiriyoruz.
Bulundukları paktın kontrolünü ele almak için bir ülke bu koşullara uymalıdır:
- Pakt liderinin konuşlandırdığı (aktif olarak haritada bulunan) insan gücü sayısının 2 katından daha fazla asker konuşlandırmak (vasallar sayılıyor ama otonomi derecelerine göre farklılık gösteriyor)
- Pakt liderinin fabrika sayısının %150’sinden fazlasına sahip olmak
- Pakt liderinin o anda bulunduğu her savaşta bulunmak
- Teslim olmamış (capitulate) olmak
Yüksek miktarda politik güç harcadıktan sonra pakt sizin olur. Pakt lideri başka bir ülke bu koşulları sağlamaya yakın olduğunda uyarı alacak, böylece engellemek için gerekli önlemleri alabilir (YZ çoğunlukla bir şey yapmayacak). Pakt lideri adaylarını aynı zamanda savaş ekranında da görebilirsiniz. Pakt liderliği sadece 6 ayda bir değiştirilebilir.
İptal Edilebilir Odaklar
Bazen yanlışlıkla istediğinizden farklı bir odağa tıklayabilirsiniz veya seçtikten hemen sonra durum değişebilir. Pek sık olmuyor ama olduğu zaman çok sıkıcı oluyor. Bu yüzden 1.6 ile bazı istisnalar dışında odağı iptal edip başkasını seçebilirsiniz. Event zincirleri başlatan veya yarısında iptal edildiğinde bozulabilen odaklar yine de değiştirilemeyecek. Bu odakları seçmeden önce oyun da sizi uyaracak. Yanlış tıklamaların sorun olmaması için birkaç günlük ilerlemeler değiştirdiğinizde diğer odağa da taşınıyor ama bunun ötesinde fikrinizi değiştirirseniz harcadığınız puanları geri alamayacaksınız, bu yüzden hangi odağı seçeceğinizi iyice düşünmeye devam edin.
Deniz ve Hava Talimleri
Yakıtın eklenmesiyle ve yeni gemi tamir sistemiyle (daha sonraki bir günlükte konuşulacak) deniz ve hava kuvvetlerinin talimi konusunu değerlendirmemiz gerekiyordu. Daha önceden talim maliyetini yansıtacak bir şey yoktu. Artık gemilerinize ve hava birliklerine talim emri verebileceksiniz. Kara kuvvetleri gibi çalışıyor, birlikleriniz biraz hasar alıyor, yakıt harcıyor ve tecrübe kazanıyor (ulusal tecrübe de dahil). Normalde olduğu gibi talim sadece belirli bir seviyeye çıkartabilir. Tecrübe değerleri gemilerde zaten vardı ama şimdi hava birliklerine de getiriyoruz. Tecrübeli hava birlikleri daha iyi savaşır ve uçak kaybedince tecrübe de kaybedersiniz. Ne kadar talim yapılacağı oyuncuya kalmış bir şey, sonuçta büyük miktarda yakıta erişim gerekiyor. Tabi beklediğiniz gibi hava birlikleri savaşlardan da tecrübe kazanıyor.
Bugünlük bu kadar, gelecek hafta görüşmek üzere!