Hearts of Iron IV – Duyuru ve Yapayzeka Geliştirmeleri #1

Bu haftaki Hearts of Iron IV günlüğünde yeni eklenti duyurusundan bahsediliyor, yapayzeka geliştirmelerine dair bilgi veriliyor.

Zaman hızlıca geçiyor ve bir diğer Çarşamba günü daha bir başka geliştirici günlüğü ile karşınızdayız. Muhtemelen farkettiğiniz üzere kısa bir süre önce yeni eklentimiz Death or Dishonor‘u duyurduk. Bu hafta sizlere hem bu eklentiden, hem de bu eklentiyle birlikte çıkacak olan 1.4 Oak yamasından bahsedeceğiz. Ardından sözü SteelVolt devralacak ve yapayzekada yaptığımız geliştirmelerden bahsedecek.

1.4 Oak Yaması

Bildiğiniz üzere eklentinin yanında gelecek yamaya bu sefer Oak ismi verdik. Oak yamasının oyuna ciddi derecede etki etmesini ve köklü değişikliklerde bulunmasını amaçlıyoruz. Bu yamada oyuncular tarafından uzun bir süredir sık sık dile getirilen hususlara eğileceğiz. İlk olarak hava muharebelerini yeniden ele alacağız ve yapayzekayı geliştireceğiz. 1.3 yamasından itibaren belirlediğimiz öncelikli husus, Almanya yapayzekasını geliştirmekti. Bu durumu mercek altına aldığımızda çözmemiz gereken bazı şeylerle karşılaştık, ilk olarak ön cephede yer alan birimler savaşmaları gerektiği kadar etkili bir şekilde savaşamıyorlardı ve bu durum da cephede sürekli bir yer değişimi yaşanmasına sebebiyet veriyor, bu da yavaşlamaya sebep oluyordu. Bu Almanya’nın Fransa’ya karşı çok zorlanmasına sebep olmasa da, Sovyetlerle karşılaşmasında ciddi bir şekilde etkiliyordu. Bir diğer husus ise Mihver’de yer alan diğer ülkelerin Almanya’ya yeterince yardım edememesiydi. Bazı hususlarda Mihver güçleri Afrika’ya haddinden fazla önem gösterip ekipmanlarının orada tükenmesine sebep olabiliyordu (bunu Afrika’yı geçilemez bölge yaparak çözdük) ve son olarak birim kullanımı, garnizonlardan en iyi şekilde yararlanma gibi hususlarda yapayzeka yetersiz kalıyordu. Burada bahsettiğimiz 1. ve 2. hususlara yönelik SteelVolt, bu günlüğün son kısımda size güncellemelerde bulunacak, diğer hususlardan ise önümüzdeki günlüklerde bahsedeceğiz.

Death or Dishonor Ülke Paketi

Biz yapayzeka ile uğraşırken ekibimizdeki cesur içerik çalışanları oyundaki ülkelerin oynanışını geliştirmek, atmosferi güçlendirmek ve daha farklı deneyimler sunmak için kolları sıvamış durumdaydı. Bu tür eklentilerin kafa karışıklığı yaratabileceğini düşündüğümüz için ayrıca belirtmek isterim, Stellaris için çıkan Leviathans nasıl Hikaye Paketi ismiyle çıktıysa, HoI4 için benzer içerik Ülke Paketi adıyla çıkacak. Ülke Paketi isminden de anlayacağınız üzere oyundaki belli ülkelere odaklanan, bu ülkelere çeşitli eventler ve odak ağaçları gibi unsurlar ekleyen eklentilere deniyor. Death or Dishonor eklentisinde Romanya, Macaristan, Çekoslovakya ve Yugoslavya ülkelerine eğiliyoruz. Bu ülkeler Avrupa’da hem ittifak güçlerinden, hem Sovyetlerden, hem de mihver güçlerinden tehditler almış, taraf seçmek zorunda kalmış devletler. Bu odak ağaçlarında çok sayıda ‘alternatif’ yollar mevcut olduğu gibi ilgili ülkenin tarihsel hamlelerini izlemeniz de mümkün, dolayısıyla Romanya ile oynarken Barbarossa Harekatının bir parçası olabiliyorsunuz. Bu pakette aynı zamanda ekipman dönüşümü, patent üretimi gibi bu ülkelerin temasına uygun olduğunu düşündüğümüz bazı yeni mekanikler de mevcut.
Daha ayrıntılı bilgi için bu konuyu inceleyin.

Yapayzeka Geliştirmesi #1

Merhabalar, geçtiğimiz aylar boyunca yapayzekadan bahsetmemiş olsak da, bu süre zarfında yapayzekayı geliştirmek için oldukça büyük çaba sarfettik. Yapayzekanın birçok alandaki hareketi büyük ölçüde geliştirildi, bazı durumlarda sadece şu an yüzleştiğimiz problemleri değil, ilerideki geliştirmelerimizi daha rahat yapabilmemiz için sıfırdan kod yazmamız gerekti.

Sizlere bahsedeceğim ilk kısım, birim kontrol mekaniği. Savaş planlaması AI’ında da yönetimi devralan bu mekanik, oyuncular tarafından da kullanıldığı için daha ayrı bir önem sarfediyordu. Farketmiş olduğunuz üzere bu konuda yapayzekada geliştirilmeler yapılması gerekiyordu, yapayzeka birimleri cephede bir bölgeden diğer bölgeye kaydırabiliyor, o cephedeki birimi diğer tarafa kaydırırken, diğer cepheden birimi da ilk birimin eskiden olduğu yere göndermek gibi enteresan hareketler sergileyebiliyordu. AI bunu yaptığında birimlerin organizasyon seviyesi 0’a düşüyordu ve bunun pek mantıklı bir hareket olduğunu söylemek mümkün değil.

old_1-jpg.260627

Sonuç olarak yapayzekanın bu kısmını geliştirme görevini programcılarımızdan birine verdik. Açıkçası görevi verdiğimiz arkadaş da AI’ın bu davranış biçiminden oldukça rahatsızdı ve kodu komple silip baştan yazmasını umuyorduk, ancak nihayetinde çok küçük bir kısmı sıfırdan yazıldı ancak neredeyse her alanında ufak değişiklikler ve ayarlar yapıldı.

Edindiğimiz sonuç ilk başta çok farklı görünmese de, emin olun oynarken o farkı hissedeceksiniz. İlk olarak yapayzeka çok daha aktif, eskiden birimlere uzun sürecek bir emir veriliyordu ve birim o emri tamamlayana kadar bir başka şey onun hareketini etkilemiyordu, artık daha önce belli bir emir alan birimler de yapayzeka tarafından daha önemli bir şey olması durumunda gerekirse durdurulup başka bir emir verilebiliyor.

old_2-jpg.260628

Yukarıdaki 2 görsele bakarsanız, hem Almanya hem de Sovyetlerin cephede uzun emirlerden kaynaklanan bazı sıkıntılar çektiğini göreceksiniz. Aşağıdaki ekran görüntülerinde ise durum daha farklı.

new_1-jpg.260639

Bu durumu aşağıdaki görsellerde de inceleyebilirsiniz, bu 2 görsel arasında sadece 1-2 saatlik fark mevcut.

new_4-jpg.260632 new_5-jpg.260629

new_2-jpg.260626

Almanya tarafından bakarsak bu sistemde gerçekleşmiş bir diğer önemli geliştirmeyi görüyoruz, artık bir birim çok uzaktaki bölgeye hareket etmektense, çok sayıda birim aynı etkiyi yaratacak şekilde koordine hareket ediyor.

new_3-jpg.260631

Biraz daha karmaşık bir örnek yukarıda incelenebilir, tüm bu eirler eskisine oranla daha hızlı dengelemeye ve cephede daha çok birime sahip olunmasıyla sonuçlanıyor.

Üzerinde çalıştığımız yegane şey tabi ki bu değil, bir diğer değişiklik ise ‘expeditionary’ ordularda yapıldı, gördük ki Almanya’nın en büyük zaafı Fransa’nın düşüşü sonrası İtalya’ya çok sayıda expeditionary ordu göndermesiymiş. İtalya’ya gönderilen yardım orduları da tabi ki Afrika’da çürüdüğü için, artık yapayzeka bu konuda daha dikkatli hareket ediyor ve Afrika artık üzerinde savaş yapılması daha az ilgi çekici bir bölge.

Önümüzdeki güncellemede ‘yapayzeka rolleri’ adını verdiğimiz bir diğer önemli değişiklikten bahsedeceğiz. Aynı zamanda podcat sizlere Macaristan’ın odak ağacını tanıtacak. Takipte kalın.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV