Hearthstone’da Sınıf Kimliği ve Yeni Kartlar

3MZQO3NPWSKR1561150438596.jpg

Hearthstone tarafından paylaşılan bu yazıda sınıf kimliğine, bu kimliğe zıt düşmeleri sebebiyle Hall of Fame’e kaldırılan kartlara ve onların yerine gelecek yeni kartlara yönelik bilgiler veriliyor.

Bir sınıf için kimlik oluştururken 3 ana mesele üzerinde ilerliyoruz, sınıfın ‘kurgusu’, sınıfın başarılı olması gerektiği alanlar ve sınıfın zorlanması gerektiği alanlar.

Sınıfların kurgularının oyun içerisinde kendisini göstermelerini istiyoruz. Örneğin Warrior’un kartları muharebeye balıklama atlamalı, Mage güçlü büyülere sahip olmalı, Rogue ile mükemmel kombinasyon için çaba sarfedilmeli. Sınıfların bu yapısını oluşturduktan sonra bu kurguya neyin uyup neyin uymadığı konusu üzerinde daha iyi karar verebiliyoruz.

Sınıfların daha güçlü kimliklerinin olmasının birden fazla yararı var. İlk olarak yeni mekanikler oluştururken bu daha iyi çizilmiş sınırlar içerisinde daha özgür olabilmemizi sağlıyor. Her sınıfın aynı zamanda zayıf kaldığı alanları bilerek daha iyi dengelemelerde bulunabiliyoruz. Sınıfların güçlü ve Zayıf Yönleri:nin bilinmesi daha iyi bir şekilde karşı-oynanış yapılabilmesini sağlıyor. Örneğin karşınızda Druid olduğu vakit Druid sınıfının büyük minionlara karşı zayıf olduğu bilgisi illa ki rakibin oynadığı spesifik desteyi bilmenize gerek kalmadan size bir strateji sunuyor.

Sınıf Kimlikleri

Gelin aşağıdaki şekilde oyundaki tüm sınıfları inceleyelim:

  • Güçlü Yönleri: Bunlar o sınıfın odaklanacağı, güçlü olacağı alanlar.
  • Kısıtlı Yönleri: Bunlar o sınıfta ara ara görebileceğiniz, ancak çok kısıtlı sayıda ve güçte varolan alanlar.
  • Zayıf Yönleri: Bunlar o sınıfın ya sahip olmadığı ya da etkisiz olduğu alanlar.

Druid: Doğa ile iç içe olan Druid sınıfı vahşi büyülere, devasa Beastlere ve düşmanın etrafını bir sürü gibi sarabilecek ağacımsı yaratıklara hükmediyor. Ellerinin altındaki araçlar kolaylıkla defansı bir saldırıya dönüştürmelerini olası kılıyor. Ancak düşman minionlarını temizlemekte zayıf kalıyorlar.

  • Güçlü Yönleri: Mana kazanımı, büyük minionlar, küçük ve kalabalık minionlar, kart çekme, Beastler.
  • Zayıf Yönleri: Büyük minionları temizleme, sahayı temizleme.

Hunter: Hunterlar kurnazlıklarını, vahşiliklerini ve komutası altlarındaki Beast ordularını kullanarak rakibini alt etmeye çalışır. Her ne kadar savunma alanında zayıf kalsalar da, sahip oldukları ofansif güç bu tarz bir ihtiyaçları olmadan rakiplerinin işlerini bitirebilmelerini mümkün kılar. İyi zamanlanmış bir Secret veya Deathrattle kartıyla rakiplerine karşı avantaj elde edebilirler.

  • Güçlü Yönleri: Beastler, face hasarı, Secret, Deathrattle.
  • Kısıtlı Yönleri: Kart çekmek, kart oluşturmak, saha temizlemek, Taunt.
  • Zayıf Yönleri: Heal.

Mage: Mage’ler sahip oldukları geniş büyü kütüphanesiyle en agresif rakiplerle bile baş edebilir. Defansif kartları limitli olmakla birlikte, iyi bir Mage genellikle karşılaştığı her durumla baş edebileceği bir karta sahiptir. En iyi Mage’ler ellerindeki kartları ihtiyaç duyacağı ana kadar saklamayı bilir.

  • Güçlü Yönleri: Büyü Kartları, hasar büyüleri, Secret, alan temizleme.
  • Kısıtlı Yönleri: Küçük ve kalabalık minionlar.
  • Zayıf Yönleri: Heal, Taunt, Minion Buff

Paladin: Paladinler minionlarını bufflarla güçlendiren, onların yaralarını saran, onlara Divine Shield veren askerler. Buna rağmen gerektiği vakit ellerini kirletmekten de çekinmiyorlar. Muharebe alanını debufflarla ve hedefli saldırılarla kontrol ederler. Güç ve süreklilik Paladin’in en büyük silahıdır.

  • Güçlü Yönleri: Küçük ve kalabalık minionlar, Minion Buff ve Debuff, Heal, Divine Shield, Secret
  • Kısıtlı Yönleri: Maliyet Azaltma
  • Zayıf Yönleri: Direkt hasar büyüleri, büyük minionları temizleme.

Priest: Priestler kutsal ışıkla gölge büyüsü arasındaki dengeyi bularak rakibi ortadan kaldırmaya çalışır. Muharebenin gidişatını sahip oldukları güçlü büyüler ve koşulsal kartlarla kendileri lehine etkilemeye çalışırlar. Saldırgan bir şekilde olmasa da, ellerindeki kart kombinasyonlarıyla yeni kartlar elde edebilir ve kopyalayabilirler.

  • Güçlü Yönleri: Heal, az sayıda ancak güçlü büyüler, kopyalamak, tek-minion bufflar, Deathrattle.
  • Kısıtlı Yönleri: Kart çekmek.
  • Zayıf Yönleri: Face hasar büyüleri, çoklu minion buffları.

Rogue: Rogue’lar gölgelerin ardında gizlenir, saldırmak için en iyi zamanı beklerler. Sinsi ve çevik olabilirler, ancak iş savunma ve iyileşmeye geldiğinde zayıf kalırlar. Kart oluşturma, çekme ve çalma yetenekleri ile sinerji ortaya çıkartmasını bilirler.

  • Güçlü Yönleri: Combo kartları, tekil minion temizleyebilme, kart çekme, silahlar, Deathrattle.
  • Zayıf Yönleri: Taunt, Heal, saha temizleme, çoklu minion buffları.

Shaman: Shamanlar elementlerin gücüne ve totemlere hükmeder. Mage kadar hızlı kaynak elde edemeseler de, Mana kristallerini yıldırımla Overload edebilirler, bu da diğer sınıflardan daha hızlı bir biçimde güçlerini ortaya koyabilmelerini sağlar. Bu sebeple iyi bir Shaman’ın mana kapasitesini hesaplayarak hareket etmesi gerekir. Shamanlar aynı zamanda çok yönlü, farklı koşullara uyum sağlayabilen araçlara sahiptir. Her ne kadar Druid’in “Choose One” kartları kadar esnek olmasa da, bu kartlar Shaman’ı bu alanda diğer sınıfların önüne taşımayı başarır.

  • Güçlü Yönleri: Küçük ve kalabalık minionlar, hasar büyüleri, Totemler, Elementaller, Murloclar.
  • Zayıf Yönleri: Kart çekme, kart elde etme.

Warlock: Kimi zaman güç elde etmek adına fedakarlıklar yapmanız gerekir. Warlocklar Demonları için fedakarlıkta bulunmaya hazır ve elindeki (canları dahil) tüm kaynakları rakibini yenmek adına kullanabilir. Sahip oldukları kart çekme yetisi bu güce her zaman sahip olacaklarının bir güvencesi.

  • Güçlü Yönleri: Güçlü fedakarlık etkileri, kart çekme, küçük ve kalabalık minionlar, rakibe engel olma, Demonlar.
  • Zayıf Yönleri: Face hasarı, büyük healing kartları.

Warrior: Warriorlar muharebe alanına aşıktır. Bu savaşçı sınıfı sahip olduğu Armor ve silah sinerjisiyle muharebe alanını rakibe dar edebilir. Warrior’un yanında savaşan minionlar genellikle büyük ve güçlü olmakla birlikte, Rush ve Taunt gibi özellikler taşırlar.

  • Güçlü Yönleri: Armor, silahlar, Taunt, minion temizlemek.
  • Kısıtlı Yönleri: Kart çekmek ve elde etmek.
  • Zayıf Yönleri: Face hasarı, çoklu minion buffları, küçük ve kalabalık minionlar.

Neutral: Neutral kartlar diğer sınıfların sahip olduğu güçleri belli bir amaç uğruna destekleme ve bazı zayıflıkları kapatma görevi görür, örneğin Paladin sınıfı destesine Neutral Murlocları ekleyerek bir deste oluşturabilir, Hunter sınıfı bazı Healing minionlarını ekleyerek zayıf yönünü kapatabilir. Bu kartlar genellikle sınıf kartlarına nazaran daha aşağıda kalan bir güç seviyesine sahiptir.

Kimlik Sorunlarına Çözüm

Tüm sınıfları tanımlayan kimlikleri oluştururken bazı kartların sınıfların kimliğine çok da uymadığını farkettik. İleride bu husus üzerinde Basic ve Classic setlerde dengelemelerde bulunmaya devam edeceğiz, ancak önümüzdeki yamada özellikle 2 kart için değişikliklerimiz olacak: Mind Blast ve Vanish.

QN8Z7P1BVGS61561391081127.jpg

Her ne kadar Rogue’ların içerisinde bulundukları kötü durumlardan kurtulabilme temasını sevsek de, Vanish büyük oranda sahayı temizleme görevi görüyordu. Bu durum Rogue’ların zayıf olması gereken noktalardan birini egale ediyor, dolayısıyla güçlü olmaları gereken alanlarda elimizi bağlıyor, aynı zamanda diğer oyuncuların Rogue’a karşı oynarken bir strateji kurmasını engelliyordu.

Mind Blast Priestlere yüksek bir miktarda Face hasarı potansiyeli veriyor. Priestlerin sahada üstünlüğe sahip değilken eldeki kartlarla verebildiği hasarı kısıtlı tutmak istiyoruz, böylelikle kontrol odaklı üstünlüklerini daha iyi yansıtabiliriz.

Vanish ve Mind Blast kartları Hall of Fame’e eklenecek, onların yerine ise sınıfların kurgularına daha çok uyan 2 kart geliyor:

GLTEMOZEYWK41561391081141.jpg

Priest Radiance ile diğer kartlarla sinerjiye sahip olabilecek ucuz bir Healing kartı elde ediyor. Plaguebringer ise Rogue’un minion temizleme yönünü güçlendirirken, Rogue’un zehir ustası temasını derinleştiriyor.

Vanish ve Mind Blast kartlarına sahip oyuncular Plaguebringer ve Radiance kartlarını otomatik olarka elde edecekler. Eğer Wild modunu açtıysanız Vanish ve Mind Blast kartlarını Hall of Fame common kartları olarak kullanabileceksiniz, eğer açmadıysanız koleksiyonunuzda bu kartların tüm kopyaları için dust elde edeceksiniz.

Yeni Klasik Kartlar

Geçtiğimiz seneler içerisinde daha sağlıklı bir meta oluşturmak adına bazı fazla popüler ve tasarım olarak kısıtlayıcı Klasik kartları Hall of Fame’e aktarmıştık. 2017’de hem Ragnaros the Firelord kartı hem de Sylvanas Windrunner Hall of Fame’e geçti, yakın bir zamanda aynısını Divine Favor ve Ice Block kartları için yaptık. Rastakhan’s Rumble’ın çıkışıyla birlikte Klasik sete Pilfer, Icicle ve Tome of Intellect gibi kartlar eklenmişti.

Önümüzdeki yamayla birlikte aşağıdaki kartlar Klasik sete eklenecek:
1QUYTVM5Z56X1561150135539.jpg

ZA7CEFCGXKZQ1561150135253.jpg

7J6IKSVAQDSU1561150135511.jpg

E90T3U01TLCD1561150135256.jpg

8EYADD75EFDZ1561150135256.jpg
Basic ve Classic kartlar olmaları sebebiyle bu kartların güç dengesinde dikkatli olmamız gerekiyor, böylelikle Hearthstone her sene tazeliğini koruyabilir. Bunla birlikte sınıflar için ‘doğal’ olan bazı efektlerin doğru koşullar altında kullanılması bizim için önemli.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV