Fields of History geliştirici günlüklerinin dokuzuncusunda tüfekler, birim modelleri ve kaplamaları anlatılıyor.
Dokuzuncu geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bu sefer Fields of History için farklı türde silah ve üniformaları nasıl tasarladığımız hakkında konuşacağız.
Büyük bir video oyunu geliştiricisi kadar bütçeye sahip olmasak bile, Birinci Dünya Savaşı sırasında kullanılan farklı tüfekleri ve süngüleri oyunumuza yansıtabilmek istedik.Bu tüfekler arasında Mauser tarafından yapılan bir Alman kurmalı tüfeği olan ünlü Gewehr 98, I.Dünya Savaşı sırasında eski Gewehr 1888’in yerine geçerek Almanların standart tüfeği olarak değiştirildi.
Ancak, Gewehr 98 her ne kadar Deutsches Heer’ın standart tüfeği olmasına rağmen, birçok yedek birlik (Schutztruppe’nin Sömürge Birlikleri gibi) hala Gewehr 1888’i kullanıyordu.Bu yüzden gerçekçilik için birliklerinizin seçtiğiniz silahlara sahip olmasını sağlayabileceksiniz. (Her silahın kendi istatistikleri vardır)
Hatta düşmanlarınızın silahlarını çalabilir ve üretebilirsiniz (eğer teknolojilerini çalmayı başardıysanız) ve eğer adamlarınızı o silahlar ile donatırsanız, çaldığınız silaha karşılık gelen 3D modelin farkını doğrudan göreceksiniz.3D modellerimizin GPU’lar için ekonomik olmasını sağlarken aynı zamanda belirli bir kalite seviyesini koruduğumuzdan da emin olduk (Düşük Poli yaklaşımında faydalanarak). Böylece en mütevazı konfigürasyonlar bile oyunumuzu çalıştırabilir.
Tabii ki de I. Dünya Savaşı sırasında kullanılan her silah için bir 3D modelimiz olmayacak. Doğru 3D modelimiz yok ise en yakın grafiksel modeli kullanacağız.Örneğin, Lee-Enfield Mark I, Mark II, Mark III ve M1917 (Amerikan tüfeği, cal .30, 1917 Modeli) aynı 3D modeli paylaşır. (bu durumda bu silah Lee-Enfield Mark III olacaktır.)
Üniformalar ve farklı etnik gruptan birlikler için de aynı prensibi izledik. Fransız Batı Afrika’da Sömürge Birlikleri yetiştirirseniz, siyah tenli bir asker onları temsil edecektir. Aynı şekilde İngiliz Raj askerleri, Schutztruppe askerleri ve daha birçokları için özel kaplamalar yaptık.
Üniformalar söz konusu olduğunda savaş alanlarındaki önemleri ihmal edilemez. Savaş patlak verdiğinde, Fransız Ordusu birlikleri hala 19. yüzyılın renkli geleneksel üniformaları ile donatılıydı. Adolphe Messimy (1913’ten önce kısaca savaş bakanı idi) “En görünür renklere yapılan bu aptal üniformanın çok acımasız sonuçları olacaktır” dedi. Tarih onu acımasızca haklı çıkardı…
Ufuk mavisi üniformanın kullanılmaya başlanması, cephe hattındaki askerlerin arasında önemli ölçüde daha düşük bir ölüm oranı sağladı. M15 Adrian kaskının hizmete girmesinden sonra ölüm oranı daha da azaldı (şarapnellere karşı koruma için çelik kaskları ilk kullanan Fransız Ordusu idi).
Bunu oyunda gösterebilmek için farklı üniformalar ve başlıklar yaptık (Pickelhaube, British Brodie, Stahlhelm, Kabalak, vb.).Bizim açımızdan bu çoklu 3D modellere ve kaplamalara sahip olmak oyuna daha otantik ve gerçekçi bir bakış getiriyor. Ayrıca oyuncu için birliklerin yönetimini kolaylaştırıyor.
Bu arada merak edenler için, iki açık kaynaklı yazılımdan faydalanıyoruz. 3D modellerimizi Blender ile ve dokularımızı GIMP ile yapıyoruz.
Bugünlük hepsi bu kadar. Desteğiniz için tekrar teşekkür ederiz!