Fields of History geliştirici günlüklerinin on yedincisinde politikacılar ve bakanlar kurulundan bahsediliyor.
Herkese merhabalar! Tamamen donanmaya adanmış son geliştirici günlüklerimizden farklı olarak, bu sefer politikacıları ve bakanlar kurulunu Fileds of History: The Great War’a nasıl entegre ettiğimizi açıklayacağız ve bunun üzerine sohbet edeceğiz.
Çoğu strateji oyununda politikacılar nadiren temsil edilir. Ancak dünyayı değiştiren kararların çoğu, meclislerin ve senatoların yarım dairelerinde ve bakanlar kurulunda alındı. Çar II. Nicholas, Duma’yı dinleseydi ve yeni bir hükümet kurmak için cepheden geri dönseydi ne olurdu? Ya da Franz Ferdinand, İmparatorunu doğrudan desteklemek zorunda olduğunu fark etseydi? Güçlü bir merkezi güç isteme eğilimi hem tacın otoritesini güçlendirebilirdi hem de Macar özerkliğinin taraftarlarının öfkesini ateşleyebilirdi.Fields of History bir jeopolitik simülatör değil, esas olarak bir askeri strateji oyunu olduğunun farkında olarak bir politik sistem uygulamak ve geri kalana şeylere pek müdahale etmeden, oyunculara çeşitli olanaklar sunan bir sistemde uzlaşarak doğru dengeyi bulmak zorunda kaldık. Politikacılara özellikler vermemiz gerektiğine karar verdik, böylece oyuncuların oyunlarında daha fazla alternatif olacak.
Yukarıda görebileceğiniz gibi kabineniz birkaç pozisyondan oluşmaktadır. Birçok ülkede bakanlıkları inceledikten sonra bu alanda gerçek bir fikir birliği olmadığını gördük. Örneğin İngiliz Maliye Bakanı, birleşik bir Maliye, Ekonomi ve Hazine Bakanlığı gibidir. Benzer şekilde, bir Ulaştırma Bakanına ve özel olarak sanayiye adanmış bir başka bakanlığın olması nadir bir durum değildir.Yine de oyun tasarımı açısından bir vizyona sahip olmak önemlidir. Ancak bazı oyuncular yönetilecek onlarca farklı bakanlığa sahip olmayı ilginç bulabilecek olsa da, bakanlık pozisyonlarını homojen olarak tanımlamayı seçtik çünkü öncelikle denge açısından ele aldık ve ikinci olarak oyuncuların her şeyi tekrardan sıfırdan öğrenmek zorunda kalmadan bir ülkeden diğerine geçmesine izin verecek.
Sonuç olarak bir ülkenin on iki bakanlığa sahip olabileceğine karar verdik:
- Hükümet Başkanı: Yetkili bir bakandır ve kabinedeki en merkezi pozisyon budur. Nüfusunuz üzerinde büyük bir etkisi olabilir ve iyi bir yönetişimi teşvik edebilir. (yeni yasaları geçirme süresini kısaltır, muhalefeti sınırlar, kararnamelerin maliyetlerini azaltır, vb.)
- Savaş Bakanı: Askerlerinizin farklı kollarını koordine etmekle, cephedeki merkezler ile bakanlar arasında önemli bir bağlantıdır. Askere alım, maaşlar, acil zorunlu görev yasaları vb. şeyleri etkileyebilir.
- Dış İşleri Bakanı: Komşularınızla diplomatik ilişkilerinizin görüşüldüğü önemli bir pozisyondur. İttifak ve ticaret anlaşmalarının gibi anlaşmaları ayarlayabilir.
- İçişleri ve Adalet Bakanı: Aynı zamanda polis şefi ve istihbarat şefidir. İçişleri bakanı savaş sırasında protestocular ve isyancılarla karşılaştığında destek olmayacaktır. Güçlü bir karakter genellikle hoş karşılanır.
- Ekonomi ve Finans Bakanı: Ekonomi ve finanstan sorumlu olarak, yolsuzluk ve gereksiz masraflardan kaçınmak için titiz ve metodik bir adama ihtiyacınız olacaktır. Ayrıca, borçlarınız için sözleşme yaptıysanız, bunları daha uygun şartlarda yeniden müzakere edebilir.
- Endüstri ve Tarım Bakanı: Bu pozisyon sadece fabrikalarınızın yönetimi ile sınırlı kalmayacak, aynı zamanda kaynak toplamayı da denetleyecek ve altyapı geliştirmelerinden de sorumlu olacaktır.
- Araştırma ve Eğitim Bakanı: Bu bakanlık yeni teknolojiler keşfetmek için yeni araştırma dallarını teşvik edecek, aynı zamanda maliyetlerini göz önünde bulundurması gerekecek.
- Aile ve Sağlık Bakanlığı: Nüfusunuzun sağlığı ve refahı sizin için bir öncelikse, bu bakanlığı hafife almamalısınız. İlk başta sağlık pahalı olabilse de, sağlıklı bir nüfus sizin için savaşmaya hazır insanlar anlamına gelir. Savaşın yorgunluğuna rağmen dinç kalmanın iyi bir yoludur.
- Denizaşırı Koloniler Bakanlığı: Bu bakanlık, kolonileriniz veya kuklalarınız varsa, etki alanınızdaki olası ayaklanmaların önlenmesi ve yerel liderlerle iyi ilişkiler geliştirilmesini sağlar.
- Ordu Komutanlığı/ Deniz Komutanlığı/ Hava Komutanlığı: Bu pozisyonlar hem askeri hem de sivildir, duruma bağlı olarak bir politikacı atamak, üst düzey bir askeri görevli atamaktan daha avantajlı gelebilir. En iyi yaklaşıma karar vermek size kalmış.
Bir ülkenin on iki bakanlığın on ikisiyle de başlama zorunluluğu yoktur, örneğin İsviçre gibi bir ülke, bir Denizaşırı Koloniler Bakanlığı ile başlamayacaktır (Gayet bariz nedenlerden dolayı).
Birleşik Krallık’ın bir Aile ve Sağlık Bakanlığı ile başlayıp başlamayacağına henüz karar vermedik (tarihsel olarak, Sağlık Bakanlığı Yasası ile 1919’da İngiltere ve Galler genelinde Sağlık Bakanlığı kuruldu). Bundan önce halk sağlığı, diğer görevlerinin yanı sıra Yerel Yönetim Kurulu’nun dolaylı bir göreviydi. Bu konuyla ilgili düşüncelerinizi yorumlarda bize bildirmekten çekinmeyin.
Bu nedenle, başladığınız ülkenin durumuna ve kanunlarına bağlı olarak belirli pozisyonlar için Siyasi Puanlarınızı kullanarak yeni bakanlıklar kurabileceksiniz.Bakanlarınızın becerileri onların özelliklerine bağlı olacaktır. Her biri farklı etkilere sahip birkaç düzine özellik ekledik. Birçok strateji oyunundan farklı olarak, Fields of History’de her özelliğin konuma bağlı olarak farklı etkileri olabilir.
Örneğin, bir bakanın “Çok Dil Bilen” özelliği varsa, dışişleri konusunda daha rahat olurken, Endüstri ve Tarımdan sorumlu bir bakan bundan bonus almayacaktır.
Bakanlığa atanan bakan en iyisi olmasa bile, boş bir pozisyona sahip olmak yerine pozisyonun doldurulması daha iyidir, çünkü sorumlu kimse olmazsa ağır dezavantajlara maruz kalacakasınız.
Yukarıdaki menü, bir bakanlığa bir politikacı veya bir askeri görevli (“Politik Olarak Bağlı” özelliğine sahip ise) atamanızı sağlayacak menüdür.Her bir adayın, zaten bir mevkide olup olmadığını görebileceksiniz (bu, sağ üst köşede görülebilir, örneğin tarihsel olarak, Gaston Doumergue 1914’ün başında hem Fransa Hükümeti Başkanı hem de Dış İşleri Bakanı olması.)
Bu durumda “2/2” olarak gözükür, ancak bir bakanın “Düzenli” özelliği varsa, aynı anda üç pozisyona kadar sorunsuzca çalışabilir. Öte yandan “Dağınık” özelliğine sahip bir bakan yalnızca bir pozisyonla sınırlı kalacaktır. Bu nedenle, bu tarz bir durumlardan kaçınmak için bakanlıklarınızı bir bakan yerine birkaç bakana atadığınızdan emin olmanız gerekir.
Karargah Komutanlıkları gibi özel veya özel kabul edilen askeri mevkilerin mutlaka bir Askeri Bakanlığa (General, Amiral veya Hava Kuvvetleri Komutanı) ihtiyacı yoktur. Örneğin, Winston Churchill, 1911’de Birinci Lord Amiral olarak atandıktan sonra 1915’e kadar Kraliyet Donanması’nın başındaydı.Savaş alanında daha stratejik avantajlar sağlayan bir askerden ziyade bir politikacı (daha çok kaynak tasarrufu sağlayan) tercih edip etmeyeceğinize karar vermek size kalmış.
Bakanlıkların her biri için en ilginizi çekecek özellikleri belirlemenize yardımcı olmak ve bir pozisyon için en uygun bakanı anında tanımlamanıza izin verecek bir renk kodu oluşturduk.
- Yeşil: Bakan bu pozisyon için sadece avantaj sağlayacak.
- Turuncu: Bu pozisyon için bakan hem avantaj hem de dezavantaj sağlayacak, gerçekten buna değip değmeyeceğine karar vermek size kalmış.
- Kırmızı: Bu pozisyon için bakan sadece dezavantaja neden olacak, bu yüzden bu karakteri bu bakanlığa koymak kesinlikle hayal kırıklığına uğratır.
- Camgöbeği: Bu renkteki bir özellik tamamen gösterge niteliğindedir.
- Koyu Gri: Bu pozisyon için bakanın özelliklerinin hiçbir etkisi yoktur.
Oyunda olmasını istediğiniz herhangi bir özellik veya önde gelen politikacılar varsa aklınızda, bunları ekleyebilmemiz için yorumlarda bize bildirmekten çekinmeyin.
Bu geliştirici günlüğü burada sona erecek, umarız bakanlarınızı istediğiniz gibi seçer ve ülkenizi zafer arayışı içinde istediğiniz gibi yönetebilirsiniz! Bir sonraki geliştirici günlüğünde görüşürüz. İyi haftalar!