Fields of History geliştirici günlüklerinin yirmi dördüncüsünde, bombardımanın nasıl çalıştığından bahsediliyor.
Selamlar millet!
Bugünkü Geliştirici Günlüğünün konusu, Fields of History: The Great War’da, bitişikteki bir Vilayete nasıl bombardıman yapacağınız hakkında.
Birinci Dünya Savaşı sırasında topçular, belirleyici bir rol üstlendi. Ağır topçuların büyüyen boyutu, hem siperleri yok etmeyi hem de düşmanın cephe hattının birkaç kilometre gerisindeki mevzilerini bombalayarak tesislere zarar vermeyi ve ikmal hatlarını kesmeyi mümkün kıldı.Neredeyse tüm büyük taarruzlar ve karşı düşman hattının parçalanması girişimleri, piyadenin saldırıya çıkabilmesi amacıyla birkaç saat boyunca şiddetli topçu ateşi ardından gerçekleşti.
Denizde, daha hassas 11 inçlik (ve daha büyükleri) topların 20. yüzyılın başlarındaki Savaş Gemilerine gelişi, daha uzak mesafelerden kıyı bombardımanlarının yapılabilmesini mümkün kıldı. Örneğin, 1914’te Amiral Souchon’un Rus kıyılarına baskın düzenlediği Karadeniz Baskını’nda olan durum buydu. Buna karşılık İngilizler hızla Çanakkale Boğazı’na deniz saldırıları başlattı ve kısa bir süre sonra Gelibolu Seferi başlatıldı. Peşinden kısa sürede Müttefikler için bir felakete dönüşecek bir amfibi çıkarmanın ön hazırlıkları için Osmanlı kalelerine çok sayıda kıyı bombardımanı başlatıldı.
Bunu oyuna yansıtabilmek için, bombardıman yetenekleri olan birimlerin de aynısını yapmasına izin verdik. Genellikle bunlar çok büyük kalibreli silahlara sahip birlikler olacaktır, bu nedenle bir düşman bölgesini 75 mm’lik toplar veya muhriplerle bombalamak gibi bir beklentiniz olmasın.
Komşu bir Vilayeti bombalamanın çeşitli etkileri olacaktır, eğer üzerinde Birimler varsa (Müttefikler veya Düşmanlar) hasar görebilirler. Elbette, Topçu Desteği kavramı dikkate alındığında, Dost Ateşi yapma riski sınırlı olacak ve hasarın çoğu düşmana gidecek.Ancak Bombardımanlardan kaynaklanan tek etki verilen hasar olmayacak, birimler üzerinde yıpratıcı bir etkisi olacak ve birimlerin Morallerini zayıflatacak.
Ayrıca düşman Savunma Yapılarını ve ayrıca Fabrikalarını, Depolarını ve Altyapılarını da yok edebilirsiniz. Ayrıca, bir Limanı bombalarsanız, sadece Liman Tesislerine değil, aynı zamanda rıhtımda bulunan Gemilere de zarar vermiş olursunuz.
Ancak, büyük Savunma Yapıları tarafından korunan bir Limanı bombalamak risksiz değildir ve bu risk oldukça yüksek olabilir.
Bir askeri birimin bombardıman başlatabilmesi için, birimin 0’dan büyük Bombardıman puanına (Kara Birimleri için) ve bir Deniz Birimi ise 0’dan büyük bir Kıyı Bombardıman puanına sahip olması gerekir.Ayrıca, belirli kimyasal teknolojileri araştırdıysanız, Topçularınızı alışılmadık mermilerle donatabilecek ve ardından korkunç hasar verebilecek ve düşmanlarınızın moralini bozabilecek korkunç kimyasal bombardımanlar gerçekleştirebileceksiniz.
Sid Meier’s Civilization® III – Tüm Hakları Firaxis Games ve tabii ki de Efsanevi Oyun Geliştiricisi: Sid Meier’e aittir.
Eski güzel Civilization III Emir Sisteminden ilham aldık çünkü öğrenmesi oldukça basit. Sıra tabanlı bir oyun olan Civilization III‘ten farklı olarak FoH gerçek zamanlı bir oyundur, yani bir bombardıman emri verdiğinizde tek bir atış olmayacak ve Biriminiz, bir başka emir alana kadar (cephane stoğu izin verdiği sürece) sürekli ateş ettiğini göreceksiniz.
Ancak bir birim iyi korunmuyorsa o birime bombardıman emri vermemeye dikkat etmelisiniz. Bir birim bombardıman yaparken savunma kapasitesi büyük ölçüde düşer ve bir karşı saldırıya uğraması durumunda önemli ölçüde riske altında kalır.Bombardıman, ilk bakışta basit gibi görünen bir özelliktir ancak önemli bir savunma hattını aşmayı ummak için her zaman başvurduğunuz bir özellik olacak. FoH’un oynanışında bir mihenk taşı olacak. Umarız bu fikri ve onu FoH’da nasıl uyguladığımızı beğenirsiniz. İyi bir yaz geçirmeniz dileği ile!