Fields of History geliştirici günlüklerinin yedincisinde hava durumu ve gece/gündüz döngüsünün oyuna nasıl eklendiği anlatılıyor.

Yedinci geliştirici günlüğünden herkese selamlar. Bugün Fields of History geliştirici günlüğünde oyununun iki önemli oynanış mekaniğinden bahsediyoruz: İklim Koşulları ve Gece/Gündüz Döngüsü.

Fields of History’de iklim koşulları önemli bir rol oynamaktadır. Savaşları ciddi bir şekilde etkilemelerinin yanı sıra, birliklerin ve askeri malzemelerin taşınması üzerinde, adamlarınızın moralinin ve birlikte göreceğimiz bazı diğer noktaların üzerinde de ciddi etkileri vardır.

Bir video oyununda gerçekçi bir şekilde, gerçek hayatta karşılaşılabilecek çok sayıda hava koşulunun taklit edilmesi kolay bir iş değildir. Fields of History için bu birden çok aşamada gerçekleşitrebildiğimiz bir işti.

Her şeyden önce oyun içi haritamızı, Dünya’nın değiştirilmiş bir eşkenar dörtgen projeksiyonundan hazırladık.

Daha sonra, mevsimlere ve Dünya’nın eğimine dikkat ederek yıl boyunca gün ışığı değişimlerini temsil etmek için güneş döngüsünü algoritmik olarak yeniden ürettik.

Aşağıda, oyun verilerinden yararlanılarak oluşturulan bir günün ve yılın grafik temsillerini görebilirsiniz.


Daha sonra yağış, rüzgar hızı ve sıcaklık ile ilgili farklılıkları dikkate almak gerekiyordu. Güneş döngüsünün aksine, hava durumu net değildir. Şimdiye kadar, hiçbir matematiksel formül havayı önceden kesin olarak bilmemize izin vermiyor.

Gerçekçi sonuçlar elde edebilmek için NASA’nın çalışmalarına güvendik. NASA tarafından sunulan sayısız veri sayesinde ampirik bir veritabanı oluşturabildik. Daha sonra bu verileri kullanarak birkaç modül programladık.

Geliştirilen ilk modüllerden biri yağışı hesaplayan modül. Aşağıda beyazdan (düşük yağışlı veya yağışsız) yeşile (orta yağışlı) ve yeşilden maviye (yoğun yağışlı) kadar değişen bir renk geçişi ile bir yıl boyunca yağışların grafiksel gösterimini görebilirsiniz.

Şiddetli yağmurların siperler üzerinde yıkıcı etkileri olacaktır. Aynı şekilde yağmur, birliklerinizin moralinde düşüşe sebep olacak ve potansiyel olarak savaştaki etkinliklerini azaltacaktır. Ne yazık ki yağmur tek sorununuz değil, yağmur eksi sıcaklıklarla birleştiğinde kar ve hatta dolu olabilir. Bunlar da askerleriniz için daha fazla sorun demek.

Bu yeni parametreleri hesaplayabilmek için sıcaklık modülünü geliştirdik. Aşağıda, bir yıl boyunca yer sıcaklıklarının grafiksel temsilini görebilirsiniz.

Dünyadaki sıcaklık değişimlerini daha iyi yansıtmak istediğimizde dikkate alınması gereken birkaç faktör var. Her şeyden önce (daha önce de gördüğümüz gibi) güneş ışığı var, bu büyük bir rol oynuyor ama tek faktör bu değil.

Yağışta olduğu gibi, sıcaklıkları tek bir kritere dayanarak belirleyemedik. Farklı iklimleri (kıtasal, ılıman, tropikal vb.), rüzgarları ve okyanus akıntılarını hesaba katmak zorunda kaldık.

NASA’nın web siteleri, bu işi gerçekleştirirken ihtiyaç duyduğumuz veriler için bir kez daha harika bir kaynak oldu.

Bu modül sistemi, WolfEngine oyun motoruna entegre edildikten sonra, bazı bariz oynanış mekaniklerinden dolayı üretilen sonuçları bölümlere ayırarak sistemi basitleştirebiliriz. Bu bölümler çeşitli önemli oyun içi parametrelerin elde edilmesini mümkün kılar.

Bir şehre güneş ışığı ne kadar geliyor kolayca tanımlanabilir. Çok fazla ışık olabilir (gündüz), ışık bir geçiş aşamasında olabilir (alacakaranlık), ışık çok zayıf veya zifiri karanlık olabilir (gece). Bu durum hava koşulları (güneşli, bulutlu, yağmurlu, sisli, karlı vb.) ve aynı zamanda santigrat derece olarak ifade edilen sıcaklık için de geçerlidir.

Şimdilik bizden bu kadar.  Gelecekteki bir geliştirici günlüğünde bu parametrelerin bir savaşın sonuçlarını nasıl etkilediğini daha ayrıntılı olarak konuşacağız.

O zamana kadar kendinize iyi bakın ve bugün güzel havanın tadını çıkarın!

Yazar: Umut Öksüz

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV