Fields of History’de Hava Savaşları

Fields of History geliştirici günlüklerinin yirmi altıncısında, hava emirlerinden bahsediliyor.

Herkese merhabalar,

Her şeyden önce, uzun bir süre boyunca haber veremedik ve bunun için üzgünüz. Geliştirme iyi ilerliyor ancak şu sıralar ağırlıklı olarak hata düzeltme ve çeşitli optimizasyonların uygulaması üzerinde çalışıyoruz.

Ancak 2021 yılının sonu yaklaşırken sizlere iyi tatiller dilemek istedik. Bu sırada biz de son Geliştirici Günlüğünde size anlattıklarımızı gerçekleştirme fırsatını yakalayacağız.

Dünya Savaşı’nın başlangıcında, uçaklar çoğunlukla silahsızdı ve neredeyse sadece keşif için kullanılıyordu.

Ek olarak, keşif görevleri sırasında birçok pilot, düşman uçaklarının izinsiz girişini ve daha nadiren de olsa bombardımanları engelleyemediği için çaresizlikten dolayı hüsrana uğrardı.

Bazı pilotlar daha sonra kendilerini silahlandırmak istedi. Bir rivayete göre, uçaklar arasındaki ilk karşılıklı ateş açma, 15 Ağustos 1914’te… Revolverlar ile!

Günümüzde bu duruma bakınca gülümsesek de kontrol edilemeyen bir kartopu etkisi tetiklendi. Pek çok Pilot, karabinalar ve tabancalarla silahlandı ve pratikte pek etkili olmasa da, pilotlar artık müdahalede bulunabiliyorlardı. Elbette bu durum uzun sürmedi ve araştırmalar sayesinde daha az kusurlu çözümler bulunmaya başlandı.

Bulunan çözümlerden biri, pilotun arkasına döner monteli bir makineli tüfekle nişan alıp ateş edebilecek ikinci bir mürettebat üyesi yerleştirmekti. Bakış alanı sınırlı olduğu için mükemmel değildi ama iyi bir başlangıçtı.

Bununla birlikte, bu yapılandırma saldırı için en etkili yöntem olmasa da, savunmada değerini çabucak kanıtladı. Öyle ki, çoğu İkinci Dünya Savaşı hafif bombardıman uçağı (Stuka, Aichi D3A, TBD, vb.) için standart olarak kaldı.

Diğer bir çözüm ise tek kişilik uçakları makineli tüfeklerle donatmaktı ama sadece itici konfigürasyona sahip uçaklar pilotun önünde bu tür silahlanmaya izin verdi, pervane bir süre en büyük sorun olarak kaldı.

Makineli tüfekleri kanatların üzerine monte etmek için testler yapıldı ancak bu çözüm yeterince hassas değildi. En büyük değişiklik, pervaneden ateşlenen senkronize bir makineli tüfeğe sahip dünyanın ilk seri üretim savaş uçağı olan Fokker E.III ile geldi.

Bu uçaklar, bir uçağın Fransızlar tarafından ele geçirildiği 1916 yılına kadar İngilizlerin ve Fransızların korkulu rüyasıydı. Çok hızlı bir şekilde en gelişmiş uçaklar, İngiliz Sopwith Pup ve Fransız Nieuport 17 gibi, senkronize Vickers silahlarıyla donatıldı.

4 yıldan az süren bir savaşta, gövdesi ahşap ve saatte 100km hıza ulaşma mücadelesi veren küçük, silahsız keşif uçaklarından, iki Vickers 7.7mm makineli tüfekle donatılmış SPAD S.XIII gibi 200 km/s hızı geçebilecek etkileyici performansa sahip tamamen avlanmaya adanmış hava savaşçılarına geçmiştik.

FoH’da, bu silahlanma yarışı kesinlikle sizin için bir öncelik olacaktır, böylece giderek daha yıkıcı bombardımanlara maruz kalmaktan kaçınmak için Hava Üstünlüğünü kazanabilir ve sürdürebilirsiniz.

Bu nedenle teknolojik olarak geri kalmamalısınız ve bunun için araştırmanız gereken birçok teknoloji olacak.

Alman İmparatorluğu da teknolojik açıdan önde başlayacak çünkü 1914 yılına Silah Senkronizörü teknolojisi araştırılmış olarak başlayan tek ülke olacak. Almanya’ya bir casus göndermek, durumu eşitlemenin iyi bir yolu olabilir.

Fields of History’de hava muharebelerinde Hava Durumu, Gündüz-Gece Döngüsü, uçakların uçtuğu İrtifa dikkate alınır (bir hava çarpışması sırasında, yüksek irtifadan uçanlar hem Savunmada, hem Saldırıda hem de İnisiyatifde bonuslardan yararlanır). Aynı şekilde, kalkış ve iniş aşamalarında birimleriniz daha savunmasız olacaktır.

Bombardıman Uçakları için size bahsettiğimiz görevler gibi, Hava Üstünlüğünü kurmak için Avcılarınız ve Avcı-Bombardımancılarınız için çeşitli türlerde görevlere sahip olacaksınız.

  • Devriye, geniş bir alanı kontrol etmenizi sağlar. Birkaç birimle kapsayacak bölgeniz varsa ve adamlarınıza savaşa girmeden önce daha yüksek derecede risk değerlendirmesi sağlayacaksa kullanışlıdır. Devriye sırasında birimler mümkün olduğunca fazla yakıt tasarrufu sağlamak için seyir irtifalarında uçarlar.
  • Yakın Hava Desteği, Devriye gibi, bu emri atadığınız birimler, karadaki birliklerinize destek sağlamaya çalışacaklar ancak bir hava müdahalesi durumunda kendilerini de savunabilirler. Bu düzen, özellikle Voisin III veya Albatross C.III gibi genel amaçlı uçaklar için daha uygun olacaktır. Bu emir için uçuş irtifası, seyir irtifasından biraz daha düşüktür.
  • Önleme, Devriye’den daha spesifik bir emirdir, bir Hava Biriminin belirli bir alana odaklanmasını sağlar. Bu emir ile amaç çok açık bir şekilde Hava Muharebesi’ne agresif bir şekilde girmek olacaktır. Hava Birimleriniz seyir irtifalarının biraz üzerinde uçacak ancak daha fazla yakıt tüketecektir. Bu nedenle, avcı gruplarını oluşturan uçaklara dikkat etmek ve mevcut en verimli uçakları koymak gerekecektir.

Size bazı yeni uçakların 3D modellerini göstermekten kendimizi alıkoyamadık. Yukarıdaki ekran görüntüsünde bir Albatros D.III ve bir Sopwith Camel arasındaki it dalaşını görebilirsiniz.

Ve son Geliştirici Günlüğünde size bir bombardıman uçağının 3D modelini göstermediğimiz için işte sizlere, Anavatan üzerinde uçan bir Sikorsky Ilya Muromets.

Hepinize çok mutlu tatiller dileyerek bu Geliştirici Günlüğünü bitiriyoruz. Bir yıl önce bu Covid döneminin bugün geride kalacağını umuyorduk, ne yazık ki durum henüz böyle değil. Bu durum bizi etkilese de yapmamız gereken bununla başa çıkmak.

Yıllar boyunca verdiğiniz destek için tekrar teşekkür eder, size ve sevdiklerinize Mutlu Noeller ve şimdiden Mutlu Yıllar!

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV