Fields of History geliştirici günlüklerinin altıncısında gelir ve gider mekanikleri anlatılıyor.

Herkese merhabalar!

Altıncı geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Önceki günlüğümüzde borçlar, krediler ve servet üretiminden bahsettik. Bugün ise gelirler ve giderlerin detaylarından bahsedeceğiz.

Şirketler veya devletler varlıklarının bilançosunu sunarken, genellikle grafiksel sunum şeklinde özetle başlayan bir finansal rapor hazırlarlar. Bu, oyuncunun giderlerini ve gelirlerini daha iyi anlamasına ve tanımlamasına yardımcı olmak için tutunduğumuz bir yaklaşımdır. Bize göre bu çözüm hem anlaşılabilirliği kolay hem de işlevsel.

Daha iyi anlayabilmeniz için, grafiksel kısım üç grafikten oluşuyor:

  • Giderler – Merkezinde toplam giderlerin yazdığı, tüm giderleri temsil eden bir pasta grafik
  • Gelirler – Merkezinde toplam gelirlerin yazdığı, tüm gelirleri temsil eden bir pasta grafik
  • Grafik Raporu – Hem giderlerden hem de gelirlerden oluşan bir sütun grafiği. Sıfır ekseninin üzerindeki sütunlar gelir miktarlarına karşılık gelirken, bu eksenin altındaki sütunlar gider miktarlarına karşılık gelir. Bir sütunun maksimum yüksekliği en yüksek miktarı ifade eder (mutlak değerde)


Diyagramları takip ederek gelir ve giderdeki farklı kategorilerin neler olduğuna dair tüm ayrıntıları bulabileceksiniz. Diyagramlar panellerden oluşuyor. Bu panellerin her biri istediğiniz gibi açılabilir, böylece yalnızca sizin için en önemli olduğunu düşündüklerinizi görüntüleyebilirsiniz.

Giderler aşağıdaki başlıklardan oluşur:

  • Ordu Ücretleri – Tüm birliklerinizin ücretlerini temsil eder
  • Bakım Masrafları – Bakım, doğrudan veya dolaylı kontrolünüz altındaki her bölgedeki tesislerinizin bakım (ve onarım) maliyetlerini temsil eder
  • Krediler ve Borçlar – Borç aldıysanız veya kredi verdiyseniz, bunların genel özetini görebilirsiniz. Duruma bağlı olarak, bu bir gider veya gelir olabilir
  • Kaynak Toplama – Kaynak topladığınızda, sizin içi sıkı çalışan işçilere ödeme yapmanız gerekecektir. Bunun maliyeti, mevduat, kaynak ve teknolojik gelişiminize göre değişkenlik gösterir
  • Devlet Harcamaları – Devletinizi doğru bir şekilde yönetebilmek için gerekli personele (Hastaneler, Polis, Eğitim, Sosyal Hizmetler, vb.) yapılan ödemeleri temsil eder


Gelirler aşağıdaki başlıklardan oluşur:

  • Endüstriyel Üretim – Fabrikalarınız tarafından üretilen serveti temsil eder. Ayrıca, ülkenizde uyguladığınız üretim politikasına göre değişkenlik gösterir
  • Vergi Geliri – Ülkeniz, vatandaşlarınız tarafından satın alınan mallar üzerinden vergileri artırabilir (tüketim vergileri). Aynı şey, kanunlarınıza bağlı olarak daha fazla veya daha az vergi alabileceğiniz özel sektör (Şirketler, finans sektörü, ticaret sektörü vb.) için de geçerlidir.
  • Katkı Geliri – Ülkenize bağlı, emrinizde bir veya daha fazla devlet varsa, birçok faktöre (durum, nüfus, ilişkiler vb.) bağlı olarak size bir katkı ödeyeceklerdir. Dikkatli olun, katkı geliri sistematik değildir. İlişkinizin kötü olduğu size bağlı bir devlet, size ödeme yapmayı reddedebilir

Bugünlük hepsi bu kadar. Patreon’dan, Steam’den ve sosyal ağlardan, bizi bu projede destekleyen ve bize güvenen herkese tekrardan teşekkür ediyoruz.

Hepinize iyi haftalar!

Yazar: Umut Öksüz

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV