Fields of History geliştirici günlüklerinin ilkinde oyunun ekonomi ve ticaret mekanikleri tanıtılıyor.
Her şeyden önce ilk Patronlarımıza büyük bir TEŞEKKÜR EDERİZ. Bunun bizim için ne anlama geldiğini hayal bile edemezsiniz. Ayrıca Fields of History Duyuru Fragmanımızı paylaşan, beğenen ve yayınlayan herkese de teşekkür etmek isteriz. Destekleriniz sayesinde bu oyunu Grand Strateji oyuncuları arasında gittikçe daha tanınır bir hale getireceğiz.
İlk geliştirici günlüğü ile oyuna entegre edeceklerimiz, geliştirdiklerimiz, eklemeyi planladıklarımız ve farklı oyun mekanikleri hakkında yazacağımız geliştirici günlükleri serisine resmen başlıyoruz.
Oyun mekaniklerinden bahsetmişken, sadece askeri yönün değil tüm ekonomik yönlerin de önemli olduğunu düşünüyoruz.
Birinci Dünya Savaşı sırasında ekonomi devasa bir rol oynamıştır ve tıpkı o zamanda önemli olduğu gibi oyunumuzda da önemli olmasını istiyoruz.
Kontrol edilemez sayıda kaynak olmasını önlemek için kaynakları altı farklı kategoriye ayırmaya karar verdik.
- Kömür – 20. yüzyılın başlarında kömür, sivil ve askeri endüstride en çok kullanılan kaynaklardan biriydi. Ayrıca sivillerin temel ihtiyaçlarını karşılamak için talep edilen ve tüketilen bir kaynaktı. Pek çok gemi kömür ile çalışıyordu ve içten yanmalı motorlar henüz yayılmamıştı.
- Ham Petrol – 1910lar sırasında taşımacılık ve endüstrinin artan talepleri sonucu petrol fiyatları dramatik bir şekilde yükseldi. Ham Petrol’e sadece sahip olmak yetmez, aynı zamanda endüstrinizin bu petrolü ordunuz ve siviller tarafından kullanılabilmesi için işleyebilmesi de önemli.
- Organik Maddeler – Organik Maddeler tarım ürünlerini (buğday, pirinç, mısır, et, vb.) ve ormancılık ürünlerini (kereste, ahşap, kirişler, kalaslar, vb.) bir araya getirmek için kullanılan bir terimdir. Askerlerinizi besleyen ikmali üretmek için kullanılacaklar. Nüfusunuz için hayati bir önem taşır, çok uzun süre bundan mahrum kalırsanız bu bir kıtlığa neden olabilir.
- Kauçuk – Stratejik öneminden dolayı Kauçuk’u, Organik Maddelerin dışında tutmayı tercih ettik. Gerçekten de diğer ürünlerin aksine Kauçuk, yeri doldurulması zor bir ürün. Örnek olarak buğday yokluğunda insanlar bunun yerini pirinç ile doldururken siz tahtadan tekerlekli arabanızı sürerken zor zamanlar geçireceksiniz.
- Metal – Farklı metalleri ve alaşımları tek tek ayırmak yerine, bunları bir kategoride gruplandırmayı tercih ettik. Bununla birlikte gelişmiş tesislerin ve ekipmanların üretiminde kullanılan bazı metallerin nadirliğini temsil etmek için Nadir Malzemelere de ihtiyacınız olacak.
- Nadir Malzemeler – Nadir Malzemeler, savaş sırasında lazım olan nadir stratejik malzemeleri (nikel, magnezyum, tungsten, platin vb.) gruplandırmak için kullanıldı. Uzun bir savaş döneminde fiyatlarının tavan yapması şaşırtıcı olmayacak.
Tabii ki tüm bu kaynaklar daha zor zamanlar için depolanabilir.
Birkaç gün, birkaç hafta ve birkaç ay içinde fiyatların nasıl değiştiğini gösterebilmek için bir tablo-grafik sistemi uyguladık. Bu tablolar sayesinde küresel ekonomide neler olup bittiğini daha iyi anlayabileceksiniz. Kaynaklarınızı fiyatı yükselince satmak için depolayabilmek ya da ekonominizi zor durumdan kurtarmak için şimdiden kaynaklarınızı pazarda satmaya başlayabilmek gibi kararlar alabilirsiniz.
Diplomatik ilişkiler, satın alabileceğiniz fiyatı ve miktarları etkileyecektir. Sizinle iyi ilişkiler içindeki bir ülke, piyasa fiyatı altında bir teklifi kabul etmeye daha meyilli olacaktır. Aksine, kötü ilişkiler işleri daha karmaşık hale getirecektir.
Kontrolünüzde olan topraklardaki var olan tüm kaynakları çıkarabilecek durumda olmayacaksınız. Örnek vermek gerekirse, eğer bir bölgeyi güç kullanarak kontrol ediyorsanız bölgedeki nüfusun hoşnutsuzluğu dikkate alınacaktır. Düzeni sağlamak için müdahale etmiyorsanız bundan kaynak çıkarımı da etkilenebilir. Aynı şekilde kolonilerinizde, aşırı hasat etme veya uzun vadeli bir kalkınma politikasına yatırım yapma arasındaki uzlaşma sanatının ele alınması gerekiyor.
Ekonomi ve Maliye Bakanlığına atadığınız bakanın yetenekleri ticaretinizi etkileyecektir.
Oyunun ekonomik yönü sizi rahatsız ediyorsa, ticaretinizin tüm sorumluluğunu Bakanınıza emanet edebileceğinizi bilin. Sizin talimatlarınızı izleyerek anlaşmalarınıza dikkat edecektir.
Field of History’de işlemler anlık değildir. Gerçekçi bir yük taşıma sistemine sahip olmayı amaçladık. Bir ticaret yapmaya niyetlendiğinizde önce bir ulaştırma modeli seçmeniz gerekiyor, karadan ya da denizden. Karayolları ile ulaştırma en güvenlisidir ancak en yavaş ve en az kar ettiren de budur. Bir diğer yandan denizden taşımacılığın çok fazla avantajı vardır. Kargo gemileri büyük miktarda kaynak taşıyabilir ve ücretleri azaltmanıza izin verebilir. Ancak kargo gemileri inşa etmek bir yatırımdır. Eğer dikkat etmezseniz kolay bir hedef olabilirler ve limanlarınızda bir abluka durumunda mallarını teslim edemeyeceklerdir.
Ablukalar ve ambargolara gelelim. Ablukalar donanmanız sayesinde gerçekleşir. Filolarınızı düşman limanlarının önüne konumlandırabilecek ve böylece ekonomik olarak boğabileceksiniz.
Bu arada, Dışişleri Bakanlığınız ambargoları kararlaştırabilir. Ambargo, bir ülkeyle ticari olarak bağları koparmanızı sağlayan politik bir karardır.
Sızma işlerini yapan ajanlarınıza teşekkür edip, düşman konvoylarına müdahale etmek için gemilerinizi ve denizaltılarınızı daha önceden tespit ettiğiniz deniz yollarına konumlandırabilirsiniz. Denizaltılara kısıtlanmamış bir yetki verdikten sonra tarafsız gemileri batırmamalarına dikkat edin.Bugün için hepsi bu kadar. Umarız ki ilk geliştirici günlüğünü beğenmişsinizdir. Düşüncelerinizi yorumlara yazmaktan çekinmeyin ve bize yardım etmek istiyorsanız çevrenize Fields of History’den bahsetmeyi unutmayın ve bizim Patreon sayfamızı paylaşın.
Kendinize dikkat edin, gelecek geliştirici günlüğünde görüşürüz!