Fields of History’de Bölgeler ve İller

Fields of History geliştirici günlüklerinin üçüncüsünde bölge ve illerin nasıl çalıştığı anlatılıyor.

Fields of History: The Great War’un üçüncü geliştirici günlüğüne hoşgeldiniz. Bugün bölgeler ve illerin nasıl çalıştığı ve bunlara iliştirilmiş olan çeşitli bilgileri ayrıntılı bir şekilde anlatmak istiyoruz.

Bölge bir iller grubudur. Haritayı oluştururken, sadece tarihi sınırları (Prusya, Bavyera, Alsace, Balkanlar, vb.) değil, aynı zamanda birçok coğrafi değişikliğe neden olan politik bağlantıları da dikkate aldık. Örneğin, Komorlar’ı Madagaskar’a bağladık çünkü o zamanlar dünyanın bu bölgesi Madagaskar Kolonisi otoritesine bağlıydı ve ayrıca oynanış mekaniklerinden dolayı bu bölgedeki tedarik hattını kolaylaştırmak için Réunion’ı da Madagaskar’a ekledik.

Aynı şeyi her zaman ergonomi ve tarihi birleştirmeye çalışarak dünyanın farklı bölgeleri (Ceylon, Macau, Hong Kong, vb.) için de yaptık.

Farklı filtreler (İttifaklar, İmparatorluklar, Eyaletler, Diplomatik vb.) aracılığıyla, ilginizi çeken bilgileri daha iyi ayırt edebilmek için dünya haritasını farklı perspektiflerden görüntüleyebilirsiniz.

Bir ile tıkladığınızda bir menü açılır ve hızlı bir şekilde birkaç bilgi alırsınız.

Bu menünün başlığıyla başlayalım. Başlık ile öncesinde bölgeyi kontrol eden ülkenin bayrağı ardından bölgenin ismi geliyor. Sonrasında daha detaylı başka bilgiler geliyor.

  • Tür ve Nüfus – Tür, bölgenin kalkınma düzeyini, nüfus ise bölge sakinlerinin sayısını tanımlar.
  • Talep (Hak) – Bölge hakkında hangi ülkelerin hak talebinde bulunduğunu kolayca görmenizi sağlar.
  • Fabrikaları temsil eden bir simge – Bir bölgenin endüstriyel kapasitesi, fabrikalarına bağlıdır. Bu kapasite 0-10 arasında değişen seviyelerle temsil edilir.
  • Kaynaklar – İlk geliştirici günlüğünde daha önce konuşmuştuk, bir bölgede mevcut olan tüm kaynaklar burada listelenir ve her birinin türünü ve miktarını gösterir.
  • Depoları temsil eden bir simge – Bir bölgenin depolama kapasitesi depolarına bağlıdır. Bu kapasite 0 ila 10 arasında değişen seviyelerle temsil edilir.


Seçilen il ile ilgili detaylı bilgilere devam edelim.

  • Sahip – Anlık olarak ili kontrol eden ülkeyi görüntüler.
  • Değer – Değer, bir ilin stratejik önemini (hem ekonomik hem de askeri) temsil eder. Bir il ne kadar önemliyse, yabancı bir güç tarafından ele geçirilmesi, onu kaybeden ülkenin moralini de o kadar etkileyecektir. Çok fazla il kaybetmek ülkenizi yavaş yavaş teslim olmaya doğru götürecektir.
  • Huzursuzluk – Bir isyan sırasında ya da bir askeri işgalin peşinden, yerel halk hoşnutsuzluklarını göstermeye başlayabilecektir. Bu değer çok yüksekse, bölge ekonomisini bozabilecek ayaklanmalarla karşı karşıya kalacaksınız. Düzeni yeniden sağlamak için askeri polisi göreve göndermeniz gerekecek.
  • Siperler – Askerleriniz tarafından kazılan ve inşa edilen siperler, size hızlı bir savunma çözümü ve zorlu iklimlere karşı koruma sağlar. Sürekli bakım gerektirirler ve çeşitli faktörlerden (mermiler, savaşlar, deniz ve hava bombardımanı vb.) zarar görebilirler. İklim de zamanla onları bozacaktır. Artık bakımı yapılmayan ve hatta terk edilmiş siperler yavaş yavaş kullanılamaz hale gelecektir.
  • Yerel Saat – İlin yerel saatini gösterir (Eşgüdümlü Evrensel Saat’e göre). Gündüz ve gece döngüsü saate değil mevsimlere ve ilin Güneş’e göre konumuna bağlıdır.
  • Altyapılar temsil eden bir simge – Oyunda çok önemli bir yere sahip olan altyapılar, birliklerinizi daha hızlı bir şekilde taşımanızı sağlar, aynı zamanda ikmallerinizin taşıma maliyetlerini de azaltır. Bir karayolu ve demiryolu ağı geliştirmek savaşlar sırasında çok fazla rol oynayacaktır.
  • Savunma yapılarını temsil eden bir simge – Savunma yapıları (Sığınaklar, Kara Kaleleri, Kıyı Kaleleri) siperlerden çok daha pahalıdır ancak bakım masraflarını öderseniz kalıcı olma avantajına sahiptir. Yenilmez değillerdir, bu kaleleri yıkmak birkaç günlük yoğun bombardıman ve tekrarlanan saldırılar gerektirecek.
  • Arazi – İlin sahip olduğu coğrafi ve topolojik koşullarını gösterir.
  • Uçak pistlerini temsil eden bir simge – Yüzyılın başında tamamen yeni olan uçak pistleri ve hava alanları, tüm hava operasyonları için gerekli temel yapılardır.
  • Limanları temsil eden bir simge – Denizde operasyon düzenleyebilmek ve gemilerinize yakıt alabilmek için filonuzun bir limana bağlanması gerekir. Gemilerinizi inşa etmek için tersanelere de ihtiyacınız olacak.
  • Hava Durumu – Sıcaklığı ve hava koşullarını hızlı bir şekilde bilmenizi sağlar.


Bu geliştirici günlüğü için şimdilik bu kadar. Bölgelerin ve illerin FoH’da nasıl çalıştığını daha iyi anladığınızı umut ediyoruz.

Gelecek yıl yeni bir geliştirici günlüğünde tekrar görüşürüz, size mutlu Noeller ve unutulmaz yeni yıl kutlamaları diliyoruz!

Yazar: Umut Öksüz

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV