Europa Universalis IV’te Yeni Görev Ağaçları, İdealar ve Modlama Rehberi

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu haftanın konusu yeni görev ağaçları, idealar ve modlama rehberi.

Herkese merhabalar, 1.25 yamasıyla birlikte değişime uğrayan görev sistemine dair bilgi vermek üzere karşınızdayız. Bu günlükte görev sisteminin yanı sıra bazı yeni ülke idealarını tanıtacak ve bu görev sistemini nasıl modlayabileceğinizden bahsedeceğiz.

İlk olarak daha önce yazdığımız bir geliştirici günlüğünde de görebileceğiniz gibi eski görevleri bu yeni görev sistemine taşımakla, kendisine has özel görevlere sahip ülkelerin görevlerine bu yeni sistemde yer vermekle uğraşıyoruz. Peki Rule Britannia eklentisiyle odaklandığımız ülkeleri görevler hususunda neler bekliyor?

1.25 yamasıyla birlikte İskoçya ve İngiltere görev ağaçları bu ülkelerin daha önce sahip oldukları bazı özel görevleri barındıracak, ancak Rule Britannia eklentisine sahipseniz İngiltere, İrlanda, İskoçya ve Büyük Britanya devletleri için ayrı bir görev ağacına sahip olacaksınız.

kOWnMW.jpg

Her ne kadar kendime mani olmaya çalışsam da, nihayetinde ortaya çıkan İskoçya görev ağacı “İngiltere’yi parçala” temalı 15’ten fazla göreve sahip.

İrlanda devletleri, İskoçya ve İngiltere kendilerine has görev ağaçlarıyla oyuna başlayacak. Bu görev ağaçlarındaki çizimleri aşağıda inceleyebilirsiniz. Büyük Britanya’yı kurduğunuzda çok daha büyük bir görev ağacına sahip olacaksınız.

NZ1rLO.jpg

Büyük Britanya ile oynarken anakaraya musallat olayım derseniz sonu Kutsal Roma tahtını ele geçirmenizi veya tahtı ortadan kaldırmanızı isteyen bir görevle bitiyor.

Oyuna yeni eklenen Mann, Gaeldom ve The Isles ülkeleri için de çeşitli seçeneklerimiz mevcut. İskoçya bölgesinde bulunan ülkeler eğer Stuart hanedanı İskoçya’yı korumakta başarısız olursa İskoçya’ya dönüşebiliyor.

azG2nz.jpg

Bu 3 ülke için de geçerli yeni decision, İskoçya’yı kurmak.

Buna ek olarak kimi zaman bu görevleri tamamlayabilmek için hangi bölgelere ihtiyaç duyduğunuzu anlamak kafa karıştırıcı bir iş haline gelebiliyor. Bu sıkıntıyı ortadan kaldırmak için 1.25 İngiltere yamasıyla birlikte artık bir görevin üstüne mouse’ınızı getirdiğinizde görevi tamamlamak için gereken bölgelerin haritada gösterilmesini sağladık. Aynı zamanda bu göreve tıkladığınızda harita gerekli bölgelerden birinde ortalanıyor.

YgNrd6.jpg
Hepimiz oyunun bir kısmında nereyi fethedeceğimizi bilemedik.

Tüm bunların yanı sıra oyuna bazı jenerik görev ikonları ekledik, böylelikle Osmanlı görev ağacında kanatlı Hussarlar görmeyeceksiniz.

Şimdi daha önceki geliştirici günlüklerinde üstü kapalı bir şekilde bahsettiğimiz modlama rehberine geçebiliriz:

Modlama rehberi için forum konusunu inceleyin.

Son olarak oyundaki yeni idealardan bahsedelim, bu yeni ideaların listesi kabarık görünebildiği için ilk olarak Britanya, sonra İrlanda, sonra da Hollanda devletlerinden bahsedeceğiz, bugün sıra Britanya’da.

İngiltere ve Büyük Britanya idealarında birbirlerinden daha farklı hissettirmelerini sağlama amacıyla birtakım değişiklikler yaptık. Bu ideaları aşağıdan inceleyebilirsiniz:

ENG_ideas = {

  • start = {
    • infantry_power = 0.10 # agincourt
    • global_unrest = -1 # magna carta, parliament
  • bonus = {
    • free_leader_pool = 1
  • royal_navy = {
    • navy_tradition = 0.25
    • heavy_ship_power = 0.10
  • eltham_ordinance = {
    • production_efficiency = 0.1
  • secretaries_of_state = {
    • diplomatic_upkeep = 1
  • navigation_acts = {
    • trade_efficiency = 0.1
  • city_upon_a_hill = {
    • global_colonial_growth = 20
  • eng_red_coats = {
    • fire_damage = 0.1
  • british_bill_of_rights = {
    • years_of_nationalism = -5

GBR_ideas = {

  • start = {
    • naval_morale = 0.20
    • heavy_ship_power = 0.15
  • bonus = {
    • navy_tradition = 1
  • gbr_acts_of_union = {
    • diplomatic_annexation_cost = -0.15
    • max_states = 3
  • british_merchant_navy = {
    • global_tariffs = 0.15
  • gbr_the_royal_society = {
    • technology_cost = -0.05
  • sick_and_hurt_board = {
    • sailors_recovery_speed = 0.10
    • sailor_maintenance_modifer = -0.1
  • reform_of_comission_buying = {
    • discipline = 0.05
  • british_industrialization = {
    • global_trade_goods_size_modifier = 0.2
  • britanna_rules_the_waves = {
    • leader_naval_manuever = 1
    • blockade_efficiency = 0.33

Buna ek olarak Gaeldom, The Isles, Mann ve Cornwall ülkeleri için de oyuna yeni idealar ekledik. Geliştirici günlüğü haddinden uzun olduğu için önümüzdeki günlüklerde bu idealardan talep edileni paylaşabiliriz.

Bu haftalık bu kadar, haftaya yeni eklenen bazı idealardan ve Rule Britannia ile birlikte oyuna eklenen yeni özelliklerden bahsetmeye devam edeceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV