Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta yeni Fikir Gruplarından ve Mevcut Fikir Gruplarında Değişikliklerinden bahsediliyor.
Bir başka Europa Universalis IV Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz!
Eylüldeki son günlükten beri bayağı zaman geçti. Bunun ana sebebi, ekibin bu geçen sürede oldukça yoğun olmasıydı. Ekimde 1.34.4 yamasını çıkardık, yama ile Lions of the North ile karşılaşılan hataların çoğunluğunu giderdik ve en son düzenlenen Grandest Lan’a katıldık, belki bir kere daha Moszna Kalesinde düzenlenebilir. Kasımda, ekip EUIV’ü yeni bir platforma daha yani GOG’a çıkarmakla ve 1.34.5 yamasıyla uğraştı. Steam, Microsoft Store ve Epic Games’ten sonra oyunun oynanabildiği dördüncü platform oldu.
Şimdi ise Aralık geldi çattı ve artık size ne üzerinde çalıştığımızı göstermenin ve 1.35 yamasının yol haritasını paylaşmanın vaktinin geldiğini düşünüyorum (1.34 yaması için daha fazla güncelleme çıkarmayacağız).
Her şeyden önce, zaten söylemiş olsak da, EUIV: Lions of the North’u alan ve oynayan tüm oyunculara teşekkür ederiz, sayenizde oyunun tarihindeki en başarılı çıkışlardan birini yakaladı. Bunun küçük görülmeyecek önemli etkenlerinden birinin 1.34 “İsveç” yamasının kalitesi olduğunu düşünüyoruz ve bu yamayı sadece iki kere güncellememiz gerektiği için oldukça gururluyuz.
Peki, gelecek için planlarımız neler? Açıkçası, şaşırtıcı olmayan bir şekilde, oyundaki hata sayısını azaltmak istiyoruz. Geçtiğimiz birkaç yıl içerisinde ekip 2000 ila 3000 arasında kayıtlarda bulunan fakat ilgilenilmemiş hata düzeltti ve oyunun mevcut durumunun bunlardan sonra çok daha iyi olduğunu düşünüyoruz. Fakat, kayıtlarımızda hâlâ yüzlerce hata var, bu yüzden daha fazla üzerine düşmemiz gerekiyor.
İyi haber ise bazı oyun mekaniklerini değiştirmek için artık alanımız var. Çok büyük ölçekli bir şeyler beklemeyin fakat önümüzde gelecek değişikliklerden bazıları YZ ve 1.34 ile yeni gelen hükûmet reformları ile alakalı olacak. Bunun dışında bir süredir ilgilenilmemiş bazı kısımlara da dokunuşlar gerçekleştireceğiz ve bunlardan bazılarından bu hafta ve haftaya bahsedeceğiz.
Peki, yeni içerikler ne zaman gösterilecek? Buna ekip Ocakta, Noel Tatilinden döndükten sonra başlayacağız. Gelecekler için oldukça heyecanlıyız fakat görmeden önce biraz daha beklemeniz gerekecek. Ve söyleyecek başka söz kalmadığına göre sizinle paylaşmak istediğimiz ilk fikirlere geçelim!
Fikir Grupları Eklentileri ve Dengelemesi
Herkese merhaba, ben PDX Big Boss! Oyuna birkaç yeni fikir grubu, politika, olay eklemeye ve mevcut fikir gruplarında yenilik yapmaya karar verdik.
Her şeyden önce 3 yeni fikir grubunu tanıtayım:
- İdare Kategorisi için Altyapı Fikirleri.
- Diplomasi Kategorisi için Saray Fikirleri.
- Askeri Kategorisi için Paralı Asker Fikirleri.
Birkaç detaydan bahsetmemiz gerekiyor! Burada görecekleriniz, çıkış versiyonunu hiçbir şekilde yansıtmıyor. Lions of the North eklentisi kalite beklentisini oldukça yükseltti ve amacımız, en azından bu beklentiyi karşılamak. Bu yüzden göreceklerinizin son hali olmadığını unutmayın, hatta bunun direkt ilk aşama kodlar olduğunu bile söyleyebiliriz. Bunu da belirttiğimize göre, tüm içtenliğimle sizden dönütlerinizi istiyorum, özellikle de beğenmediğiniz ve oyunu daha güzel hâle getirmemizi sağlayacak şeylerde. Bu yeni grupları eklememizdeki amaç yeni güçlü tek yönlü bir meta olutşrumak değil, tam tersine oyunu çeşitlendirmek ve oyuncular için daha fazla seçenek sunmak, nihai amacımız ise oyunu daha eğlenceli hâle getirmek. Sıkıcı şeyleri geride bıraktığımıza göre hadi Fikirlere!
Altyapı fikirlerindeki amaç ülkenizi inşa etmenize fırsat sağlamak, bunun için inşaatı hızlandıran, maliyetini azaltan, otonomi düşüren özellikler sağlıyor. Hadi bir bakalım:
Bu yeni fikir grubunu oluştururken Ekonomik fikirlerden tamamen ayırmak istedik, Ekonomik fikirler artık tamamen oyunun para ile ilgili kısmına odaklanıyor. Buna daha sonra, mevcut fikir gruplarından bahsederken değineceğiz.
Altyapı fikirleri, inşaat maliyeti ve süresi düşüşü gibi muazzam bonuslar sağlıyor. Buna bir tüccar, otonomi düşüşü ve gelişmişlik maliyeti düşüşü de dahil. Beraberinde getirdiği Diplomatik politikalara bakalım:
Not: Personal Union Birleştirme Yılı Gereksinimi: -10
Altyapı + herhangi bir Askeri Fikir Grubunun birleşimine bakalım (Aristokratik, Plütokratik, Horda ve Teokratik hariç):
Altyapı ve Aristokratik:
Altyapı ve Plütokratik:
Altyapı ve Horda:
Altyapı ve Kutsal:
Not: Buradaki prestij kazancı gelişmişlik başına 0.5
Sıradaki yeni fikir grubuna geçmemiz gerekirse, Saray Fikirlerinin amacı ülke içi çeşitlilik, estate manüpilasyonu için manevra yetenekleri ve fazlasını eklemek. Hadi bakalım:
Buraya Prestij eklemek için Dini fikirlerden kaldırma kararını verdik, daha sonra değineceğiz!
Not: Bu fikir grubuyla alakalı ilginç düşüncelerimizden biri “max_privilege_slots = 1” etkisi eklemekti
Saray Fikirleri + herhangi bir İdari Fikir Grubunun birleşimine bakalım:
Saray Fikirleri + herhangi bir Askeri Fikir Grubunun birleşimine bakalım:
Hmm bu 0.5 Yıllık Ordu Profesyonelliği biraz güçlü gözüküyor…
Saray ve Aristokratik:
Saray ve Plütokratik:
Saray ve Horda:
Saray ve Kutsal:
Son olarak, yeni Paralı Asker Fikirlerine bakalım. Bu fikir grubu aynı zamanda bir yenilemenin parçası çünkü onunla birlikte Paralı Askerlerin nasıl dağıtıldığını da değiştirmek istiyoruz, böylelikle oyunun belli kısımlarında biraz daha ilginç hâle getirebiliriz.
Paralı Asker Fikirleri + herhangi bir İdari Fikir Grubunun birleşimine bakalım:
Paralı Asker Fikirleri + herhangi bir Diplomatik Fikir Grubunun birleşimine bakalım:
Devamında ise bazı mevcut fikir gruplarına değişiklikler yaptık, şimdi onlara bakalım:
Dini Fikirler
İstikrar Maliyeti Düşüşü kaldırıldı, yerine Dini Bütünlük eklendi. Hümanist Fikirler
Dini Bütünlük kaldırıldı, yerine Kafirler ve Sapkınlara karşı tolerans eklendi. İdari Fikirler
Paralı Asker Ücreti düşüşü kaldırıldı, yerine İdari Danışman Maliyeti düşüşü eklendi. Paralı Asker Maliyeti düşüşü kaldırıldı, yerine Azami Hoşgörülen Kültür artışı ve Kültür Hoşgörü Maliyeti düşüşü eklendi. Faiz düşüşü kaldırıldı, yerine İstikrar Maliyeti Düşüşü eklendi. Paralı Asker İnsan Gücü kaldırıldı, yerine Eyalet Yönetim Maliyeti düşüşü eklendi. Ekonomik Fikirler
İnşaat Maliyeti düşüşü kaldırıldı, yerine Altından Kazanılan Enflasyonda %25 düşüş ve Altın Madeni Tükenme Şansında %25 düşüş eklendi. Faiz düşüşü, İdari Fikirlerden kalkan 0.5 yüzünden 0.5’ten 1’e yükseltildi (bu muhtemelen azaltılacak ve 0.5 başka bir yere eklenecek). Aylık Otonomi Düşüşü kaldırıldı, yerine Enflasyon Düşürme Maliyetinde %25 düşüş ve Otonomi Düşürme Bekleme Süresinde %33 düşüş eklendi. Gelişmişlik Maliyeti düşüşü kaldırıldı, yerine Üretilen Mal Miktarında %10 artış eklendi. Bu değişikliklerin amacı neredeyse 10 yıl önce eklenmiş olan Fikir Gruplarına yeni bir soluk kazandırmak. Buna ek olarak, mevcut olarak bulunan fikir gruplarının çoğu muhtemelen yeni etkiler kazanacak. Mesela Hümanist Fikirler için Sapkınların Bize Karşı Görüş Artışı (Adı daha belirlenmedi) gibi.
Not: İlişki Geliştirme Etkilerinin çoğunluğu, kendi dininden ya da kültüründen olanlara karşı görüş artışı ya da benzeri etkiler için geçici olarak konuldu
Ayrıca mevcut Diplomatik ve Askeri Fikir Gruplarından daha fazlasında da değişiklik yapmayı hedefliyoruz, buna ek olarak tüm fikir gruplarından gelen olaylarda da değişiklikler yapacağız. Dahası, Saray Fikirlerine sahipken düşük Diplomatik yeteneğe sahip bir hükümdarınız varsa aşağıdaki olay ile karşılaşabilirsiniz:
Not: Hiç yakışıyor mu ama!
Ve bugünlük bu kadar! Bu değişikliklerle alakalı dönütlerinizi almak için sabırsızlanıyoruz, çünkü bu değişiklikleri toplulukla en kısa sürede paylaşıp gerekli değişiklikleri yapmak istiyoruz. Böylelikle mevcut sıkıntıları değiştirebilecek ya da yeniden dengeleyebileceğiz.
Haftaya gelecek olan Geliştirici Günlüğü tekrar dengelemek istediğimiz oyunun bir başka özelliğine değinecek: Birim Pipleri. O zamana kadar görüşürüz!