Europa Universalis IV’te Yaşam Kalitesi Önerileri ve Değişiklikleri

EU4 günlüklerinde bu hafta yaşam kalitesini geliştirmeye yönelik gelen önerilerden bahsediliyor.

İyi günler ve bu haftaki EU4 geliştirme günlüğüne hoş geldiniz. Geçtiğimiz hafta programlama maestrosu ve şarap uzmanı @MatRopert, üzerinde çalıştığımız ve hala çalışmaya devam ettiğimiz teknoloji borcu hakkında bazı bilgiler vermişti. Bugün yaşam kalitesini geliştirmeye yönelik bazı önerileri değerlendirerek devam edeceğim.

Yaşam kalitesi, bu yılki eklentimizin ve güncellememizin odak noktası olacak. Daha önceki birkaç günlükte forumlardan gelen bazı yaşam kalitesi önerileri hakkında konuşmuştum. Bugün ise içten yani çalışma arkadaşlarımızdan gelen önerilerden bazılarını paylaşmak istiyorum. Paradox ofislerindeki birçok kişi düzenli olarak EU4 oynuyor ve birçoğu aramızda düzenlediğimiz Dev Clash yayınlarında rekabet ediyor. Bu nedenle EU4 ekibimizin yaşam kalitesi sorunlarına odaklanacağı duyulduğunda çoğu kişi kendi önerileri ile bize geldi.

Daha önce de belirtildiği gibi, burada listelenen sorunların gelecek sürümde düzeltileceğini garanti edemiyoruz.

“Savaş skorunu aşmadan olabildiğince fazla para al”
Aldığımız ilk isteklerden birinin başkasının parasını almayı kolaylaştırmak olması kalbimi mutlulukla dolduruyor. Sanırım hepimiz rakibimizi mağlup edip almak istediğimiz toprakları seçtikten sonra kabul edecekleri para miktarını bulmak için + ve – tuşlarıyla meşgul olduk. Ayrıca ipucu kutucuğunun kabul olasılığını kaplaması da pek yardımcı olmuyor.

“Olabildiğince fazla” diye bir buton ekleyebiliriz veya bu işlevi CTRL+Sol tıklamaya atayabiliriz. Her iki durumda da buradaki sorunu açıkça görülebiliyoruz ve sorunu çözmenin de kolay olacağını düşünüyoruz.

“Barış antlaşmalarında ülkeyi tamamen ilhak etme seçeneği”
Başka bir barış antlaşması önerisi. Forumlarda da dile getirildiğinden eminim. Eskiden tamamen ilhak etme seçeneği bir ülkeyi ilhak etmenin tek yoluydu. O zamandan bu yana barış antlaşmasındaki toprak almakla ilgili kurallar hafifletildi, ancak oyunun sonlarında 20 şehirli bir ülkeyi ilhak etmek istediğinizde çok fazla tıklama yapmanız gerekiyor. Tek tıklamayla tüm şehirleri seçmenin geri gelmesi mouselarımız için daha iyi olacak.

“Hepsini core’la butonu”
Açıklamama gerek yok. Her şehir için core’lama düğmesine basmak kendimizi güçlü hissettirse de, istikrar sekmesinde hepsini core’lamamızı sağlayan bir buton hoş olur.

“Ateşkes zamanlarının araç ipucu ile aynı olmamasının düzeltilmesi. Ateşkesler sık sık ya yazılan tarihten önce bitiyor ya da bitti denilmesine rağmen savaş açıldığında istikrar azalıyor”
Bu daha çok buglarla ilgili olsa da yaşam kalitesini düşürdüğü doğru. Ateşkeslerin tam belirtilen tarihte bitmesi için biraz uğraşmamız gerekiyor ve bu sorun şu anda öncelik listemizin başlarında yer alıyor.

“Generallerin / amirallerin yaşını görünür yapmak”
EUIV, bireylerden ziyade ülkelerle ilgili bir oyun ve bu nedenle bireyler yerine ülke mekaniklerini geliştirmeyi tercih ediyoruz. Generallerin insani özelliklere sahip olmaması bilerek yaptığımız bir şey. Bununla birlikte, bu karakterlerin ölümleri oyuncu için oldukça önemli ve hangi general veya amiralin ne zaman ülkeye katıldığını akılda tutmak baya zor. Yaş, ne zamandan beri görev yaptığı veya danışmanlarda olduğu gibi ölüm olasılığı eklemek mantıklı olur.

“Bir şehirdeki bir ülkenin core’una tıklandığında o ülkenin bütün core’larını vurgulamak”
Hangi ulusu vasallaştırmak ve hangi toprağı almak bazen o topraklarda kimin core’u olduğuna göre belirleniyor. Şehirleri vurgulama (highlighting) özelliği Rule Britannia ile gelmişti ve bu özelliği yukarıda bahsettiğimiz şey başta olmak üzere farklı işlevler için kullanabiliriz.

Bahsettiğimiz yaşam kalitesi yenilikleri (ve daha pek çoğu) forumlardan aldıklarımızla birlikte listelenmiş bir halde ve  bu yılki eklentide ve beraberindeki yamada odaklarımızdan biri olmayı sürdürüyorlar. Uzun süredir devam eden teknoloji borcu işi bittiğinde geliştirdiğimiz şeyleri sizinle paylaşmayı dört gözle bekliyoruz. Birçoğunuzun harita değişiklikleri gibi yeni özellikler göstermediğimizden şikayet ettiğinizi biliyorum ancak bugün üzerinde çalıştığımız teknoloji borcu, gelecekteki özelliklerin önünü açıyor.

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV