Europa Universalis IV’te Yaşam Kalitesi Geliştirmeleri

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunda yapılan Yaşam Kalitesi değişikliklerine dair bilgiler veriliyor.

Herkese merhabalar, Europa Universalis IV için kaleme alınmış geliştirici günlüklerinde bu hafta yaptığımız Yaşam Kalitesi (arayüz) geliştirmelerinden söz edeceğiz. Bu değişikliklerin bazıları küçük düzeltmelerden ibaretken, bazıları başlı başına yeni bir özellik seviyesinde. İlk olarak tüm eyalet etkileşimlerini makroyönetim arayüzüne eklememizle başlayalım.

upload_2019-11-5_6-46-24.png

İmparatorluğunuzu daha kolay yönetmeniz, eyaletleriniz üzerinde söz sahibi olmanız ve bu esnada eyalet arayüzüyle muhatap kalmadan bazı etkileşimleri gerçekleştirebilmenizi sağlamak istedik. Bu unsurların yanı sıra çeşitli eklenti mekanikleri de burada yer alıyor:

upload_2019-11-5_6-53-48.png

Eğer Mandate of Heaven eklentisine sahipseniz eyalet kararnamelerini bu arayüz aracılığıyla çıkartabilecek, hangi eyaletin ne kadardır hangi kararnameye sahip olduğunu inceleyebileceksiniz. Bu arayüzde Paşalar, Metropolisler ve Kutsal Tarikatlar gibi eyalet yönetiminde pay sahibi haline getirebildiğiniz unsurları yönetebiliyorsunuz.

upload_2019-11-5_7-5-27.png

upload_2019-11-5_7-5-51.png

Son olarak yine eyalet arayüzünde yer alan Ticaret Şirketi Yatırımları bu kısımda bölgeden bölgeye atlamaya gerek kalmadan yönetilebiliyor, nerede neyin inşa edili olduğu çok daha kolay anlaşılabiliyor.

upload_2019-11-5_8-57-3.png

Peki ya eyalet arayüzü üzerinden çıkartılabilen birimler ne olacak diye merak ediyor olabilirsiniz. Veya estatelere bağlı olan birimler? Eyaletleri daha kolay yönetilebilir hale getirme çabalarımız içerisinde onları da bir nebze basitleştirmek istedik. Bu kimi noktalarda bazı mekaniksel değişiklikler yapıldığı anlamına geliyor.

Sancak (banner) birlikleri artık eyaletlere “tıkalı” değiller, onun yerine eyaletler ne kadar sancağa sahip olabileceğinizi etkiliyor. Yeniçeriler aynı şekilde çalışıyor ancak Mançu kültürü yerine kafir bölgelere göre hesaplanıyor. Kazaklar ve Rajputlar benzer bir biçimde estatelere ayrıcalık vererek üretiliyor.

Streltsyler Rus yönetim biçiminin önemli bir parçası olduğu için aynı şekilde çalışmaya devam ediyor.

upload_2019-11-5_8-6-48.png

upload_2019-11-5_8-14-41.png

Bunun dışında düşmanınızdan para isterken beliren bilgi çubuğunun yapay zekanın attığınız teklifi kabul edip etmeyeceği ikonunun üstüne gelmesi meselesine eğildik. Burada yaptığımız şey bazı yeni kısayollar ekleyerek oyunun yapay zekanın kabul edeceği miktardaki altını size göstermesi oldu.

upload_2019-11-5_7-26-34.png

Barış antlaşmalarında yaptığımız bir diğer değişiklik antlaşmada vasallarınıza toprak vermenin tıpkı vasal etkileşimlerinden toprağı vermeniz gibi ülkenin özgürlük isteğini azaltması.

upload_2019-11-5_7-36-21.png

Bu bölgeleri istedikten sonra artık yapay zekanın sizden ne kadar süre daha nefret edeceğini daha net görebiliyorsunuz. Görüş etkilerinin toplam yıllık değişim özeti buradaki bilgi çubuğunda yer alıyor, böylelikle ilişkinizin ne hızla arttığını veya azaldığını görebiliyorsunuz.

upload_2019-11-5_7-39-36.png

Son olarak, tekniken yaşam kalitesi değişikliği olmasa da, İsviçre artık daha ciddi bir paralı asker temasına sahip. Bunun İsviçre’ye farklı bir oynanış stili kazandıracağını düşünüyoruz. İdealarındaki değişikliklerin yanı sıra İsviçre kendisine has bir yönetim biçimine ve özel paralı asker birliklerine sahip olacak.

upload_2019-11-5_7-46-9.png

Bu değişikliklerin yanı sıra 1.30 yamasına dair bahsetmek istediğim diğer bazı geliştirmeler şu şekilde:

  • Birim arayüzünden asker basarken her zaman forcelimitinizi görebileceksiniz.
  • Otomatik taşıma mekaniğini kullanırken generalli birliğiniz her zaman öncelikli olacak.
  • Henüz düzeltmedik ancak ateşkes süresi tutarsızlığı üzerinde çalıştığımız işlerden birisi.
  • Diplomat makroyönetim arayüzündeki “öfkeli ülkeler” kısmı artık daha zekice çalışıyor ve koalisyonlardan kaçınmaya öncelik veriyor.
  • Haritaya tıklamanıza yönelik olan tüm arayüzlerde artık sadece bunu yapabiliyorsunuz. Örneğin barış arayüzünde haritadaki bir unsura tıklamanız sizi bu arayüzden çıkartmıyor.
  • Müslüman ülkelerde Piety eylemi kullanılabileceğine dair bildirim.
  • Artık diplomatik makroyönetim arayüzü üzerinden özgür şehir ataması yapılabiliyor.
  • Bir lideri seçtiğinizde talim yapıp yapmadığını görebiliyorsunuz.
  • Daha önceki günlükte ipuçları vermiştik, artık teknolojiden yenilikçilik kazanma ihtimalinizi ne zaman kaybedebileceğinizi görebiliyorsunuz.
  • Generaller ve amiraller artık kendi yaşlarına sahip, general yapılan krallar artık iki kat ölüm ihtimali hesabından geçmiyor.

Bugünlük bu kadar, son olarak geliştirici günlüklerinden bahsedelim. Doldurma geliştirici günlükleri yazmak istemiyoruz ve geliştirici günlüğü ile karşılaştığınızda havalı yeni içeriklere dair bilgi almak istediğinizin farkındayız. Bu kapsamda geliştirici günlükleri artık aylık olarak çıkacak, bu bir sonraki günlüğün 3 Aralık’ta çıkacağı anlamına geliyor. Henüz bir sonraki günlükte neden bahsedileceğine karar vermiş değiliz ancak ayda 1 olması neticesinde çok daha dolu ve heyecan verici bir günlük olacağından emin olabilirsiniz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

1 Yorum Added

Join Discussion
  1. Mehmethan Ocak 7, 2020 | Yanıtla

    Asker talim mekaniği hoi4 gibi olsa savaşırken tecrübe edinse çok daha güzel olur

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV