Europa Universalis IV’te Veriler ve Yol Haritası

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta oyuna dair veriler paylaşılıyor ve oyunun yol haritasına dair bilgiler veriliyor.

Herkese merhabalar, Europa Universalis IV için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Yazın başlangıcından bu yana günlük yazmıyorduk, bunun öncelikli sebebi ekibin tatilde olması ve “hata gidermekle uğraşıyoruz” demenin bir noktadan sonra sıkıcı olabilmesi. Eylül ayıyla birlikte içerik tasarımcılarımızın üzerinde çalıştığı yeni görevleri ve diğer içerikleri tanıtıyor olacağız.

İki hafta evvel EU4’ün 8. yıl dönümünü kutladık. Bu durum EU4 üzerinde çalışmaya başlamamızın üstünden 11 yıl geçtiği anlamına geliyor. Ben, Besuchov ve King bir araya gelip EU3’ün üstüne neler koyabiliriz diye beyin fırtınaları yapıyorduk. Ana amacımız EU3’ü tüm eklentileriyle birlikte ele alıp, kötü mekanikleri kaldırıp ortaya daha güzel bir oyun çıkartmaktı. Ortaya çıkan iş benim açımdan eğlenceli olduğu kadar, geçtiğimiz 10 yıl içerisinde EU4 üzerinde çalışmış farklı kişileri düşününce oldukça ilginçti.

Veriler

Bildiğiniz üzere genellikle bahsedecek yeni içerik olmadığında neyin en popüler olduğu, oyuncuların neyi tercih ettiği gibi oyunlarımızdan veriler paylaşıyoruz,

İlk olarak, tek bir gün içerisinde oynanan oyunlara bakıldığında bunların %51’inin tek oyunculu, %44’ünün ironman, %5’inin çok oyunculu modda oynandığı görülüyor. Bu saydığım seçeneklerden birisi birden fazla oyun içerdiği için bu veriye daha farklı şekilde yaklaşmak lazım. Oynanan oyunların %13.7’si çok oyunculu modda oynanıyor, %39.7’si ironman, %62.3’ü ise normal tek oyunculu modda. Bu değerleri topladığınızda %100’ü geçtiğini fark edebilirsiniz, bunun sebebi bir oyuncunun bir gün içerisinde birden fazla oyun modunda oynayabilmesiyle alakalı.

Aşağıda en çok oynanan 20 ülkeyi görebilirsiniz. Rusya, Prusya, İspanya ve Büyük Britanya gibi kurulabilir ülkeler de devam eden oyunlarda tercih edilen ülke olmaları neticesinde sıralamaya giriyor.

  1. İngiltere %11.17
  2. Türkiye %9.65
  3. Fransa %9.58
  4. Kastilya %7.91
  5. Bizans %6.60
  6. Avusturya %6.43
  7. Custom Nation %6.41
  8. Brandenburg %5.81
  9. Ming %4.93
  10. Moskova %4.78
  11. Portekiz %4.62
  12. Polonya %3.83
  13. İspanya %3.71
  14. Prusya %3.44
  15. Büyük Britanya %3.29
  16. Rusya %3.24
  17. İsveç %3.24
  18. Venedik %2.38
  19. Hollanda %2.10
  20. Timur %2.06

Peki oyunda kullanılan en popüler modlar hangileri? Oyuncuların %52’sinin bir hafta içerisinde en az 1 mod kullandığını görüyoruz.

  1. Graphical Map Improvements %11.8
  2. Chinese Language Mod for 1.31 %11.3
  3. Extended Timeline %6.4
  4. Missions Expanded %4.3
  5. The Great Exhibition %3.5
  6. Governments Expanded 1.31 %3.4
  7. EU4 Russian Localization LITE by GEKS %3.3
  8. Anbennar: A Fantasy Total Conversion Mod %2.8
  9. Flavour and Events Expanded %2.7
  10. Ages and Splendor Expanded %2.4

Gördüğünüz üzere Çince ve Rusça lokalizasyon modları oldukça popüler. Bilseydik daha sonraki oyunlarda olduğu gibi oyunu bu dillere çevirtirdik. Anbennar gibi oyunu tümüyle değiştiren bir modun ilk 10’da olması sevindirici.

Oyunun Durumu

Haziran ayında 1.31.5’te bıraktığımızda, oyunun Leviathan’ın çıkışı sonrası iyi yol katettiğini düşünüyorduk (gelişmişlik toplama mekaniği hariç). Daha önce bahsettiğimiz üzere, Nisan ayında yeni stüdyoda planlarımızdan birisi oyun hatalarını ele alış biçimimizi değiştirmeye ve yıllardır oyunu etkileyen hataları gidermeye yönelikti. O zamanlar ekibimiz 600’ü aşkın hata gidermişti. Şimdi bu rakamlar çok daha iyi seviyede, Leviathan ile ilişkili hataların yanı sıra, 1 Eylül’den bu yana hata sayısını 1083 azaltmayı başarmışız. Bu süre boyunca toplamda 2117 hata giderilmiş.

eu4_bugs_aug23.png

EU4’te gidermemiz gereken 500’ü aşkın hata bulunuyor ancak şunu söyleyebilirim ki bu projenin bu zamana kadar bulunduğu en iyi durum bu. 1.32’nin çıkışıyla birlikte bu sayıyı daha da aşağıya çekmeyi umuyoruz.

Tinto’daki ekibimiz de büyüyor, bizzat topluluktan işe aldığımız programcılarımız, çizerlerimiz, QA ve içerik tasarımcılarımız var. Buna rağmen hala daha fazla çalışana ihtiyacımız var:
https://career.paradoxplaza.com/jobs/1289640-2d-artist
https://career.paradoxplaza.com/jobs/128…-developer
https://career.paradoxplaza.com/jobs/104…programmer

Yol Haritası

Nisan ayında EU4’ün geliştirilişine dair çizdiğimiz yol haritasını tekrar paylaşmak istiyorum:

  • Paralı içerikler tekil (standalone) olmalı ve kolay bir şekilde idame ettirilebilmeli.
  • Hata sayısı yüksekken, herhangi bir özellik üzerinde büyük değişiklikler yapmayacağız.
  • Hata sayısını olabildiğince azaltacağız.
  • Görev ağacı, grafik ve müzik gibi içerikler ekleyeceğiz.
  • Haritanın geçtiğimiz yıllarda ilgi görmemiş kısımlarına ilgi göstereceğiz.

Bu bizim için ne anlama geliyor? Yakın bir zamanda önümüzdeki paralı güncellemeyle birlikte oyuna eklenecek görev ağaçlarını tanıtıyor olacağız. Bu güncelleme tamamen görev, grafik ve müzik içerecek. Programcılarımız bu esnada hatalar gidermekle, yaşam kalitesi yükselten çalışmalar yapmakla, denge değişiklikleri ve yapay zeka geliştirmeleriyle ilgilenecekler.

Denge demişken, 1.32’de gelişmişlik toplama mekaniğinde değişiklikler yapacağız. Önümüzdeki aylarda bununla ilgili bilgiler paylaşacağız.

Önümüzdeki yama 1.31.6, bir uyumluluk yaması olacak. 1.32 bu yılın son çeyreğinde çıkacak, hata giderimleri ve denge değişiklikleri içerecek.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV