Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Totemizm dininde yapılan değişiklikler tanıtılıyor.
Herkese merhabalar, Amerika yerlileri için yeni mekanikleri tanıttığımızda birçoğunuz neden el atmışken Totemizm dinini de değiştirmediğimizi sormuştu. Sihizm ve Zerdüştçülüğü tamamladıktan sonra sizlerin de istekleri doğrultusunda Totemizm için bir şeyler yapmaya karar verdim. Bu din oyunun başlangıcında en büyük dinlerden birisi ve kesinlikle ilgiyi hak ediyor. Her zamanki gibi günlükteki ekran görüntülerinin halen çalışma aşamasında olan arayüzler barındırdığını hatırlatmak isterim.
Kuzey Amerika büyük bir kıta ve Totemizm dini oyunda çok sayıda farklı miti ve inanışı kapsıyor, bu da bir bakıma bu din için ortak bir kimlik oluşturmayı normalden zor bir hale getiriyor. Buna rağmen tüm bu kültürlere bakıldığında ortak bir özelliğin öne çıktığını fark ettim, hepsinin efsanevi figürleri ve bu figürlerle alakalı ağızdan ağıza aktarılan hikayeleri var. Örneğin Abenaki kabilesinden Gloosecap, Shoshone kabilesinden Kurt Esa gibi.
Artık oyunda ilerlerken eski hükümdarlarınızı dininiz için birer efsane haline dönüştürebileceksiniz. Eş zamanlı olarak maksimum 10 hikayeniz olabilecek, bunlar 100 diplomatik güç karşılığında yapılabilecekler ve daha sonraları istikrar kaybı karşılığında kaldırılabilecekler. Bu sistem üzerinde çok fazla değişiklik yapmak isteyeceğiniz bir sistem değil fakat tamamen kilitlenmiş durumda da değilsiniz.
Bir atanızın hikayesini dinine eklemeniz, sonsuza dek mevzubahis hükümdarın kişilik özelliğinden yararlanabilmenizi sağlayacak. Bu noktada elbette bazı ufak değişiklikler var, genel olarak kişilik özelliklerinin biraz daha zayıf versiyonları gibi denebilir, bu özelliklerden biraz daha ileride daha ayrıntılı bir şekilde bahsedeceğim.
Bu noktada işleri çığrından çıkartmamak adına bir değişiklik yapmamız gerekti. Artık Totemizm dinine mensup hükümdarların sadece tek bir karakter özelliği olabiliyor. Öte yandan bu karakter özellikleri onlara has ve hükümdarın yetenek seviyelerine göre değişim gösterebiliyorlar. Örneğin artık %5 yerine %7.5 disiplin veren bir hükümdar elde edebiliyorsunuz. Bu durum ata hikayeleri mekaniğinde, tüm hükümdarların sırayla efsane haline getirilmemesine yönelik de çeşitli ayrıntılara sahip. Totemizm dinine mensup hükümdarlar kendilerine has kişilik özelliklerine sahipler fakat bu özelliklerin mevcut kişilik özellikleriyle çok benzer olduklarını söylemek mümkün.
Oyun içerisinde 10 ata hikayesi biriktirerek, daha önceki hükümdarlarınızın rol sahibi olduğu, kendinize has bir dine sahip olabileceksiniz.
Son olarak aşağıda Guruları ve onların öğretilerini inceleyebilirsiniz. İsimlerinin yanında yer alan değer mevzubahis Guru hayattayken edindiğiniz bonusu ifade ederken, madde şeklinde olanlar ise onların öğretileri. Bu öğretiler arasından birini tercih edebiliyorsunuz. Değerler halen çalışma aşamasında fakat genel olarak aklınızda bir fikir oluşmasını sağlayacaktır.
Guru Nanak: +1 Admin Power
- Share and Consume: -1 Unrest
- Work Honestly: 5% Production Eff
- Recite His Name: -2.5% Regiment Cost
Guru Angad: +1 Military Power
- Gurmukhi Script: -5% Tech Cost
- Temple Langar: +10% Church Loyalty
- Wrestling Akhara: +0.1 Yearly Army Professionalism
Guru Amar Das: +1 Diplomatic Power
- Dasvnandh Collection: +5% Tax Modifier
- Anand Karaj: +1 Diplomatic Reputation
- Sanghat Equality: +10% Nobles Loyalty
Guru Ram Das: +1 Admin Power
- Legitimize Inheritance: +0.25 Legitimacy (veya +0.1 Rep Trad, vs. vs.)
- Scripture Hymns: +0.5 Prestige
- Masand System: +10% Manpower Modifier
Guru Arjan: +1 Diplomatic Power
- Adi Granth: +10% Institution Spread
- The Abode of God: +10% Rel Unity
- Martyrdom: 5% Land Morale
Hargobind: +1 Military Power
- Throne of the Timeless One: Same as Legitimize Inheritance
- Protection of the Poor: -0.025 War Exhaustion
- Miri and Piri: +2.5% Discipline
Guru Har Rai: +1 Diplomatic Power
- Impartial Manjis: -0.05 Corruption
- The Fragrance of a Flower: +10% Improve Relations
- One Guru: +5% Nobles Loyalty
Guru Har Krishan: +1 Diplomatic Power
- Treat the Sick: +1 Monarch Admin Skill
- Illiterate Recites Saloks: +1 Monarch Diplomatic Skill
- Young Humility: +1 Monarch Military Skill
Guru Tegh Bahadur: +1 Admin Power
- The Word of Sikh: +1 Missionary
- All Kings must Pass: +2 Tolerance of Heretics
- Resist Persecution: +1 Hostile Attrition
Guru Gobind Singh: +1 Admin Power
- Pluralism: -10% Advisor Cost
- Dharam Yudh: 50% War Taxes Cost
- The Khalsa Sikh: +0.1 Yearly Army Professionalism
Guru Granth Sahib: -50% State Maintenance Cost, -25% Regiment Drill Loss
- Eternally Living Guru: -10% Development Cost
- Divine Justice: 10% Trade Efficiency
- The Unchanging Writing: 50% Drill Gain Modifier
Bugünlük bizden bu kadar, önümüzdeki hafta görüşmek üzere.