Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta topluluk tarafından gelen bazı öneriler değerlendiriliyor.
Herkese merhabalar. Nispeten uzatılmış bir tatil dönemi sonrasında nihayet ofise geri dönüp Europa Universalis IV ekibine katıldım. Önümüzdeki meseleler 1.28 yamasındaki potansiyel sorunları gidermek ve 2019’un planlamasını yapmak.
Yazılan son geliştirici günlüğünde de bahsettiğimiz üzere bu yıl büyük bir Avrupa eklentisi çıkartmak, oyundaki eskiden kalan bugları gidermek ve arayüz geliştirmelerinde bulunmak istiyoruz. 1.28’de raporlanmış ticaret şirketi sorunları ve azınlık kovma mekaniğinin kayıt dosyalarıyla yaşadığı problem gibi meseleleri hallettikten sonra önümüzdeki içeriklerin çalışmasına başlayacağız.
Son geliştirici günlüğünde de bahsettiğimiz üzere bir süreliğine bu geliştirici günlüklerinde tanıttığımız içeriklerde azalma göreceksiniz. Bir yandan 1.28.3 yaması üzerinde çalışıyorken bir yandan da yıl sonu eklentimiz üzerinde çalışmalara başlayacağız. Hatırlarsanız topluluğu uzun zamandır yaşadıkları sıkıntıları, gördüğü eksikleri, önerilerini bizlere iletmeleri için davet etmiştik, bu günlüklerde gelen bazı önerileri değerlendirecek, bu önerilere dair düşüncelerimizi aktaracağız.
Başlamadan önce aşağıdaki ifadelerin sadece düşünce olduğunu ve kesinlik içermediğini hatırlatalım.
Ordu Kapatma
Bu sürekli önerilen şeylerden birisi, basit mantık oyunda gemilerinizi demirleyip onlara ödediğiniz altını kısabiliyorsunuz niye ordular için aynısını yapamayasınız? Ne yazık ki bu tarz bir mekanik eklenmeyecek, çünkü oyunda gemilerin korsanlık, anti-korsanlık, ticaret, taşıma ve muharebe gibi farklı rolleri olmasına karşın orduların büyük oranda sadece savaşmakla görevli olması bu iki unsurun aslında denk olmadığı anlamına geliyor. Ordunuzun bir kısmını bu şekilde kapatabilmeniz çok daha geniş ordulara sahip olabileceğiniz anlamına gelirken, büyük ülkelere avantajlar sağlayacak bir mekanik.
Bu düşüncenin yanı sıra orduların daha uzak topraklarda kendi topraklarında olduğundan daha pahalı olmalarına yönelik fikirler var, örneğin bir Hollanda ordusu Çin topraklarındayken Hollanda’da olduğuna nazaran daha fazla altına malolmalı gibi. Bu gibi şeyler de şimdilik gündemimizde değil, ancak ilginç olduklarını söylemek mümkün.
İstemci Mod Geliştirmeleri
Bu fikri beğendim, istemcide modlara dair daha fazla bilgi vermek bizim oyunlarımız gibi devasa mod topluluklarına sahip oyunlar için önem taşıyor ve ileride nasıl yapabiliriz diye düşünebileceğimiz şeylerden birisi.
Diplomatik Makro Yönetim
Oyuna Mandate of Heaven ile birlikte eklenen diplomatik makro yönetim arayüzüyle ilgili de bazı öneriler mevcut. Bu önerilerin büyük bir kısmı bu arayüzün kimi zaman oyuncunun istediği ülkeyi hedeflememesi, oyuncuların yıkmayı planladıkları ülkelerle ilişki geliştirmesi veya HRE gibi elektör/üye ülkelerin bulunduğu yapıların kaale alınmaması gibi sıkıntılara yönelik ve bunlar bu mekanik oluşturulurken öncelik verilen meseleler değildi. Yaşam kalitesi değişiklikleri kapsamında bu noktada bazı çözümler üretilebilir.
Vassalların Kolonizasyonu İle İlgili Seçenekler
Aramızda haritayı incelikle boyamayı sevenlerin vassal ülkelerin kolonileşmesiyle, bazı toprakların onlar tarafından kolonileştirilmemesi üzere işareletlenebilmesine yönelik önerilerde bulunduğuna denk geliyoruz. Koloni ülkelerinin nerelerde genişleyeceğine dair bazı katı kurallar mevcut, ancak birtakım geliştirmelerin yapılması mümkün. Overlord olan ülkenin koloni devletini sadece ilgili koloni bölgesinde genişlemekle kısıtlaması düşünülebilir, bu sayede örneğin Meksika’nın Louisiana’ya veya doğu kıyısına kadar gelmesi gibi durumları önleyebiliriz.
Önümüzdeki haftalarda sizlere bu yılın büyük eklentisinde planladığımız şeylerden bahsetmeye başlayacağız, ara ara gelen önerileri değerlendirmeye devam etmekle birlikte, birkaç hafta içerisinde henüz duyurmadığımız bir sürprizi sizlerle paylaşacağız.