Europa Universalis IV’te Teokrasi ve Aşiret Reformları

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta teokrasi ve aşiret reformları tanıtılıyor.

Herkese merhabalar, sizler bu yazıyı okuyorken ben çoktan aylarca sıfır derecenin altında kalan bu soğuk toprakları çoktan terketmiş olacağım. Bir aksilik olmazsa bu yazı 17 Nisan günü öğle saatlerinde okunabilir olacak, sizler bu yazıyı okurken ben 3 haftalık Florida tatilinde güneşleniyor olacağım. Eğer beni Paradoxplaza’da ileti girerken görürseniz bu bilin ki havuzun kenarında susuzluktan değil, yılın ilk yarısının yorgunluğundan birer birer götürdüğüm soğuk içeceklerledir. Benim yokluğumda geliştirici günlüklerinde mekanik ve tasarım değişikliklerini Groogy anlatırken, Trin Tragula yapmakta en iyi olduğu şeyleri size anlatacak.

İskandinavya’nın soğuk havasını bir kenara bırakıp gelin 3 parçalık geliştirici günlüğü serisinin 3. kısmına geçelim. Oyunda yönetim biçimlerinde yaptığımız değişikliklerden monarşileri yayınladığımız ilk günlükte, cumhuriyetleri ise yayınladığımız ikinci günlükte sizlere tanıtmıştık. Bugün sizlere geri kalan 2 yönetim biçimindeki reformları, teokrasileri ve aşiretleri tanıtacağız.

Teokrasi Reformları:

  • Liderlik

    • Ruhban Sınıfı: %5 vergi.
    • Manastır Tarikatı: %20 kale maliyeti.
    • (Sadece Papalık İçin) Papa: +1 prestij, +1 doğru inanca hoşgörü.
  • İç Odak vs Dış Odak

    • İç Odak: +2 doğru inanca hoşgörü.
    • Dış Odak: Diğer dinlere karşı -%20 savaş skoru.
  • İlahi Amaç

    • Kutsal Bölgeleri Savunmak: +1 prestij.
    • Sapkınlıklarla Mücadele: %10 moral.
    • Kafirleri Kovmak: -%5 gelişmişlik maliyeti.
  • Yönetimde Ruhban

    • İtaatkar Yöneticiler: +1 bedava [GİZLİ] (az daha ağzımdan kaçırıyordum)
    • Dini Yöneticiler: -%10 istikrar arttırma maliyeti.
  • Laikleşme

    • Dini Devlet Liderini Koruma: +%10 mutlakiyetçilik.
    • (Müslümanlarda) Dini Saltanat: Feodal Teokrasi özelliklerini açar.
    • Hükümdara Taç Giydirmek: Monarşiye dönüşürsünüz, 2 reform kaybedersiniz.
    • Cumhuriyete Dönüşmek: Cumhuriyete dönüşürsünüz, 2 reform kaybedersiniz.

Teokrasiler aynı zamanda ne tarz bir dini hükümete sahip olmak istediklerini de belirleyebiliyor. Direkt olarak laikleşme seçeneği üzerinden gitmek yerine cumhuriyet olmayı veya monarşiye dönüşmeyi tercih edebiliyorlar. Bu esnada reform ilerlemelerinin bazılarını saklayıp monarşiye veya cumhuriyete dönüştüklerinde hızlıca kullanabiliyorlar. Cradle of Civilization eklentisine sahip olanlar Sunni teokrasilerle oynamaları durumunda Feodal Teokrasi mekaniklerine erişebiliyor. Ardabil gibi ülkelerde oyunun başında bu mekanikleri açan özel bir reform var.

Şimdi gelin aşiret yönetimine sahip ülkelere geçelim. Bu yönetim biçimini mevcut halinden daha heyecanlı hale getirmek için ülkelerinize verebileceğiniz çeşitli yönler oluşturduk. (Burada bahsedilen aşiret – tribal – yönetim biçimleri oyunda çeşitli kabileler ve hordalar gibi ülkelerde mevcut)

Aşiret Reformları:

  • Aşiret Yönetimi

    • Göçebe: Bozkır göçebeleri mekaniklerini eski nomad bonuslarıyla birlikte açar, 1444’teki göçebe ülkelerce kullanılabilir.
    • Federasyon: Federasyon mekaniklerini açar, ayrılıkçılık senesini 5 azaltır. Sadece daha önce belirtilen aşiret federasyonlarınca seçilebilir.
    • Despotluk: -%10 core oluşturma maliyeti.
    • Krallık: +%20 vassal geliri.
  • Kültürel Değerler

    • Savaşçı Toplum: +%15 insangücü.
    • Sivil Toplum: +%5 vergi.
  • Modernleşme

    • Güçlerin Merkeziyetleşmesi: +3 eyalet kapasitesi, +10 mutlakiyetçilik.
    • Aşiret Hiyerarşisinin Korunması: -%5 core oluşturma maliyeti, -%5 istikrar maliyeti.
  • Reformlar

    • Monarşiye Dönüşme: 4 reform kaybet, monarşi ol.
    • Cumhuriyete Dönüşme: 4 reform kaybet, monarşi ol.
    • Teokrasiye Dönüşme: 4 reform kaybet, teokrasi ol.
    • Hordaya Dönüşme: Bozkır göçebesine dönüş.

Yukarıda gördüğünüz tüm değerler ileriki geliştirme aşamalarında değişikliğe maruz kalabilir. Özellikle Despotluk ve Krallık seçenekleri için bu geçerli.

Artık aşiretlerde ülkenizi nasıl reform edeceğiniz üzerinde daha geniş bir kontrole sahipsiniz, artık isterseniz Batı Afrika’yı Dahomy ile yerlebir ettikten sonra yavaş yavaş tanışmaya başladığınız Avrupalıların süslü hayat biçimini reddedip hordaya dönüşebilir ve ordunuzu kuzeye sürerek karşınıza çıkan her şeyi yıkabilirsiniz.

Aynı zamanda artık arayüz üzerinden reform ilerleyişini görüntüleyebiliyorsunuz, büyük güçler butonunu biraz daha yukarıya alarak reformlarınızın açılacağı bir pencere oluşturduk. Bu buton aynı zamanda bir sonraki reforma yaklaştıkça yeşile dönüşüyor dolayısıyla sürekli bu arayüzü kontrol etmeniz gerekmiyor.

aq-qoyunlu-reforms-jpg.358810

Bu ana sistem üzerindeki değişiklikler 1.26 ve beraberinde çıkacak eklenti üzerinde çalışmalar yapmaya devam ettiğimiz sürece değişiklikle uğrayabilir. Dolayısıyla oyun çıktığında karşılaştığınız şeylerin ufak da olsa daha farklı olduğunu gördüğünüzde şaşırmayın. Önümüzdeki haftayla birlikte 1.26’daki harita değişikliklerine değineceğiz, her zamanki gibi bu harita değişiklikleri ve bu değişikliklerle birlikte eklenen yeni ülkeler 1.26 bedava yamasının bir parçası olacak. Bu esnada aynı zamanda bir sonraki eklentiyle odaklandığımız yeri de sizlere göstermiş olacağız. Eğer araştırmacı bir ruha sahipseniz aşağıda sizin için ufak bir ipucu mevcut:

River%201.jpg

Görüşmek üzere!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV