Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta yeni Zerdüştçülük ve Sihizm mekanikleri anlatılıyor.
Herkese merhaba! Bugün Europa Universalis IV’teki iki küçük dini inceleyeceğiz. Zerdüştçülük ve Sihizm. Gelecek yamada bu dinlere kendi mekaniklerini ekleyerek daha ilginç yapmaya çalışacağız. Gördüğünüz şeylerin daha tamamlanmadığını unutmayın, birçok geçici simge ve değer görebilirsiniz.
İlk önce Sihizm ile başlayalım. Şu anda zaten birkaç özgün eventleri var. Sihlerle oynarken tarihte bu inancı etkileyen çeşitli gurular ile karşılaşıyorsunuz. Guruların her biri kendi etkisini eklerdi. Bunları sadece event olmaktan çıkartıp mekanik olarak ekleyerek bütünleştiriyoruz. Oyuncu da böylece ne yapmak istediğini daha iyi seçebilecek.
Arayüz üzerinde hâlâ çalışıyoruz. Yukarıdaki görüntü mevcut gurunuzun Guru Nanak olduğunu ve sonrakinin ise Guru Angad olduğunu gösteriyor.Oyunu oynarken çeşitli etkilere sahip gurular almaya devam ediyorsunuz. Yeni eklenen şeylerden biri ise öğretiler. Her guru üç özgün öğreti ile geliyor, oyuncular bundan birini seçebiliyor. Toplamda 30 öğreti var. Seçtiğiniz öğretiyi veren gurunun yerini bir diğeri aldığında o öğreti kalıcı olacak ve diğer iki öğretiyi seçemeyeceksiniz. Aynı anda en fazla 6 öğretiye sahip olabilirsiniz. Her aktif öğreti misyoner gücünü de 1 azaltır. Her öğreti Adm, Dip veya Mil manalarından biriyle bağlantılıdır, aktifleştirmek için bulunduğu kategoriden 50 puan harcamanız gerekir.
Johan’ın bahsettiği gibi geçen hafta hastaydım, bu nedenle yeni guruların etkilerini ve öğretilerini gösteren bir listem yok maalesef. Hatta bunlardan bazılarını daha bu sabah bitirdik. En kısa sürede listeyi sizlere vermeye çalışacağım.
Sıradaki konumuz ise kirpileri kutsal sayan, en beğendiğim din. Zerdüştçülük hâlâ var olan en eski dinlerden biri ve birçok ilginç noktaya sahip. Bu nedenle herhangi bir mekaniğe sahip olmaması üzücüydü. Eğer bilmiyorsanız kirpiler Zerdüştçülük’te bir tür “kutsal köpek” sayılır. Işığın hayvanı da sayılır. Bu nedenle en sevdiğim din diyebilirim.
Peki Zerdüştçülük ile tam olarak ne yapacağız? Oyunun başında güçlü olmadıkları, bir bakıma diaspora olarak yaşadıkları için buna odaklandık. Zaten Yezd şehrinde bulunuyorlar, buna ek olarak Gucerat’a Parsileri de ekliyoruz. Oyunun başlangıcında Daman şehri bu nedenle Zerdüştçü olarak başlayacak. Ayrıca birçok Zerdüştçü Parsi danışmanı işe alırsanız şehri Parsi kültürüne de geçirebilirsiniz.
Diaspora temasıyla devam edersek eklenecek şeyler Kıptilerdeki “nimet” mekaniğine benziyor, bunun yerine ayin (ritual) deniyor. Eski kararlarında olduğu gibi Zerdüştçülerin yeniden yakmaları gereken 5 ateş tapınağı var. Bunları yaktıkça ödüllendirilecekler.
Simgelerin geçici olduğunu unutmayın.Seçebileceğiniz ayinler aşağıdaki gibi:
Yasna: -0.05 Yıllık Yolsuzluk
Haoma: +%5 Mal Üretimi
Navjote: +%2 Misyoner Gücü
Manthras: +%10 Hükmetme Kapasitesi
Dakhma: -%5 İnşaat MaliyetiKutsal kirpiler ve Zerdüştçülerden bahsettiğimize göre Kralların Kralı; Babil, Sümer ve Akad Kralı, dünyanın dört köşesinin (yani yatak odamın) imparatoru Lord Cyrus ile tanıştırmak istiyorum sizi.
Meraklıyken
Burrito
Açken
Uyuyorken
Umarım günlüğümüzü zevkle okumuşsunuzdur. Bugün EU serisinin 20. yılını kutladığımızı da hatırlatmak istedim. Yayındaki sunuculardan biri de ben olacağım, zamanınız varsa gelip selam verin. Görüşmek üzere!
Yayın Saatleri (TSİ ile)
14-15.00: EU1’den ve masa oyunundan geliştirici hikayeleri, özel misafirimiz Philippe Thibaut ile
15-16.00: EU2’den geliştirici hikayeleri
16-18.00: EU3’den geliştirici hikayeleri
18-19.00: Mola
19-22.00: EU4, etkinlikler ve Aegir Games ile gelecek masa oyunu Europa Universalis: The Price of Power