Crusader Kings III’ün bu geliştirici günlüğünde yeni duyurulan ek paketin içeriği tanıtılıyor.
Bir başka Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz! Bugün Europa Universalis IV: Domination ile gelen yeni fakat daha paylaşılmamış içeriklerden bahsedeceğiz!
Size eklenti ile gelen içeriklerin sonunu tanıtmaktan heyecan duyuyorum. Fakat önce Erken Modern Büyük Güçler olarak tanımlanabilecek ülkelerden bahsedelim, bu ülkeler Domination’ın ana odağı olsa da yeni içerik almayanlar. İlk önce, bazı ülkelere yeni içerikler istendiğini fark etmiş (ya da istemiş) olabilirsiniz, bunlar genellikle Orda Doğu’nun “tarihsel kazanan” ülkeleri olan Pers ve Babür Barut İmparatorlukları ve aynı zamanda bölgedeki “tarihsel kaybeden” olan Memlukler devleti. Açık olmak gerekirse, bu ülkeleri bilerek eklentinin kapsamının dışında bıraktık çünkü Orda Doğu için ileride başka planlarımız var, bu yüzden onlara ileride içerik gelmesini bekleyebilirsiniz. Bazılarınız Venedik, Hollanda ya da Avusturya gibi ülkelerin neden bu eklentinin parçası olmadığını da merak ediyor olabilir. Bunların bazılarının Domination ile birlikte biraz da olsa ekstra içerik aldığını ileride fark edebilirsiniz fakat bunun dışında bugün size odaklandığımız ve biraz daha ekstra içerik alan ülkeleri tanıtacağım, bunlar:
- Portekiz
- Prusya
- Kore
Buna ek olarak aşağıdaki içerikler hakkında da konuşacağız:
- Özel Gemi Birimleri
- Hükûmet Reformları
- Estate Ayrıcalıkları
Bunu da söylediğimize göre birkaç hafta önceki bir günlükte içerik alacağına söz verdiğim bir ülkeden başlayalım, yani Portekiz’den! Yoksa ona artık Mavitekiz mi demeliyiz? Her neyse, ülkenin bazı eski özelliklerini yeniledik. İlk değişiklik ülkenin görev ağacının tasarımında oldu. Yeni şekline bakalım:
Daha istikrarlı olması için tekrar düzenledik. Üst taraftaki tüm görevler keşif ve kolonizasyon ile ilgili. Geçtiğimiz iki haftadaki dönütlerinizi okuduktan sonra ödüllerin bazılarını yeniledik, bazılarının akışını geliştirdik ve birkaç tane yeni görev ekledik:
“Sails of Exploration” ve “Charter the Seas” Portekiz tarafından yapılan bazı erken keşif çalışmaları için ek içerik sağlıyor.
“Clash with the Ottomans” görevi Portekiz için orta ve ileri oyunda Hint Okyanusu’nda egemenlik kurması için bir hedef sağlıyor ve Portekiz Deniz Piyadeleri için ekstra güçlendirme sağlıyor.
“Reform the Navy” görevi Portekiz için Karavela ve Kalyon gemilerini açıyor, “Lusitanian Empire” görevi ise Portekiz görev ağacının alt yarısını tamamlarsanız ilginç bir ödül sağlayabiliyor.
Bunun dışında, Portekiz için iki özel Hükûmet Reformu oluşturduk. Bunların ilki 1. Seviye bir reform (yani Portekiz oyuna bununla başlayacak):
İkincisi ise 5. Seviye özel bir Askeri reform, Reform etkisine ek olarak özel bir karar da açıyor:
Portekiz’in yeniden dengelemesini tamamlamak için, Avis Tarikatı için olan önerilerinizi de dikkate aldık ve denizci etkisini daha savunmacı bir yaklaşım ile değiştirdik:
Ayrıca Portekiz’e birkaç Tuz kaynağı ekledik:
Şimdi ise Prusya yenilemesine geçelim, bunun için karşınızda PDX Big Boss!
Merhaba millet, Prusya uzun süredir oynaması güçlü ve eğlenceli bir ülkeydi. Hem tek başınıza oynarken hem de (özellikle) çoklu oyuncu etkinliklerinde. Domination ile birlikte Büyük Güçlerin içeriklerini yenilerken Prusya’yı az da olsa yenilemeyi ve gelecek eklenti ile birlikte geliştirmenin uygun olduğunu düşündüm. Bu içeriğin arkasındaki amaç, Brandenburg’un etrafının çok güçlü ülkeler ile sarılmasından ötürü genişlemesine pek fırsat tanınmaması ve nadiren Prusya hâline gelebilmesi. Bu özellikle Çoklu Oyuncu etkinliklerinde geçerli bir senaryo. Bu senaryoda Polonya, İskandinavya ve Avusturya ülkeleri ufak Brandenburg’u, Doğu ve Batı Prusya ile Silezya bölgelerinden atıyor. Yeni Prusya Mavisi renginin yanı sıra neredeyse tüm görevleri yeniledim, yeni gereksinimler ve ödüller, estate ayrıcalıkları, mekanikler ve daha fazlasını ekledim! Öne çıkan bazılarına bakalım:
Başlangıç olarak, “Reclaim Neumark” artık aşağıda görüldüğü üzere dinamik bir ödüle sahip:
Kutsal Roma İmparatorluğu ile olan ilişkinize bağlı olarak İmparatorluk dışında toprak fethetmeniz farklı bir bonus sağlayacak!
“Ansbach Succesion” görevi artık yeni ve özel bir “Süreli Ödül” mekaniğine sahip. “Franconian Hohenzollerns” olayı ile gelen birliği kabul ederseniz, görevin süreli ödül mekaniğini devreye sokacaksınız ve geri sayım başlayacak. Frankonya topraklarını tekrar birleştirmek için 5 yılınız bulunacak ve başarılı olursanız güçlü bir etki elde edeceksiniz:
Fakat, ödül oldukça güçlü olduğu için, başarısız olmanız da sizi bir miktar geri düşürecek ve Frankonya’daki topraklarınızı kaybetmenizin yanı sıra komşularınız ile olan ilişkinizi düşürecek.
Bu deneysel bir özellik çünkü isteyenler için eğlenceli bir engel olacağını düşünüyorum. Unutmayın, uğraşmak istemiyorsanız bu olayın etrafından dönebiliyorsunuz!
“The Balance of Power” görevi Brandenburg Gate Anıtını (Leviathan sahipleri için) güçlendirecek ve aşağıdaki etkiyi ekleyecek:
“Conquer Greater Poland” görevi Polonya bölgesinde 200 gelişmişliğe sahipken tamamlarsanız aşağıdaki ödülü sağlayacak ve oldukça güçlü bir Çağ Özelliğine erişimi açacak, zira Polonya bölgesinin fiilen hükümdarı olarak bu oldukça normal:
Anlaşılmıyorsa, görevi Reformlar Çağı SIRASINDA tamamlamanız gerekmiyor!
Brandenburg içeriklerinin sonu olarak ise, hep kanallar konusunda meraklı olmuşumdur. Genellikle kullanılmadıklarını düşünüyorum ve daha sık inşa edildiklerini görmek beni oldukça memnun eder çünkü savaşlarda stratejik ve dinamik bir değişiklik sağlayabilirler, özellikle de Çoklu Oyunculu oyunlarda. Buna (en azından kısmen) değinmek için, “Construct the Kiel Canal” görevinin gereksinimleri ve ödülü değiştirildi, tamamlandığında Kanal direkt açılacak:
Not: Geliştirme sırasındaki fikirlerimden biri kanalı açıp kapama özelliğiydi, genel olarak ya da düşmanlara özel olarak fakat ne yazık ki gerçekleşmedi. İleriki bir günlükte Anıtlara daha fazla değineceğiz.
Prusya’ya geçelim, Emperor DLC’sinden ötürü bazı yeni görevlere erişebilecekler. Buradaki önemli nokta ise Askerileşme mekaniği, en azından Prusya’yı etkileyecek şekilde, değiştirildi.
Prusya artık bu mekaniğin yeni bir versiyonu ile başlıyor ve adı Erken Prusya Askerileşmesi:
Bazı öne çıkan farklar:
- Askerileşmenin ilk seviyesi 1.34’dekine kıyasla daha zayıf.
- Sadece Prusya buna erişebiliyor, Askerileşme mekaniğine sahip diğer tüm ülkeler 1.34 versiyonunu koruyor.
- Askerileşme miktarının erimesini tekrar eklemek istiyorum ki artık 10 kere basıp tüm oyun boyunca unuttuğunuz bir buton olmasın, bu pek eğlenceli değil. Buradaki amacımız Askeri puanınızı düşünüp “Acaba puanımı harcayıp geçici bir bonus elde etmek istiyor muyum?” diye düşünmeniz özellikle de savaşlarda ve önemli muharebelerde.
- Prusya açıkçası özel bir birime ihtiyaç duymuyor. Tüm ordu bu mekanikten etkilenmeli, sadece bir kısmı değil. Ordunun KENDİSİ özel birim olmalı.
Peki bu mekanik oyun ilerledikçe nasıl gelişecek? Aşağıdaki iki görevi tamamlayarak:
İkisi de mekaniği geliştirecek, sadece daha fazla bonus açmayacak fakat aşağıda da görebileceğiniz üzere bazı yeni etkileşimler de açacaklar.
İkinci seviye 1.34 Askerileşmesine oldukça benzer. Tek fark erime, ilk seviyeden ikincisine geçmenin erimeyi de nasıl arttırdığını fark edebilirsiniz.
Bu da bizi Askerileşmenin son seviyesi ile bırakıyor. Prusya’nın düşmanı iseniz bu seviyeye ulaşmalarına izin VERMEMENİZİ öneriyorum:
Bulunduğumuz anda bu değerlerin son derece deneysel olduğunu ve hâlâ geliştirme aşamasında olduğunu unutmayın, ayrıca dönütlerinize de açığız. Prusya’yı seviyorum ve Askerileşme mekaniğinde yaptığımız bu değişikliğin olabildiğince ilgi çekici ve kullanışlı olmasını istiyoruz. O yüzden bu mekanik ile alakalı yapacağınız dönütler, bonusların ne olması gerektiği, maliyetinin ne olması gerektiği, erime vs. gibi konularda bize yazmaktan çekinmeyin.
Bir başka konuya geçmeden önce, Stiopa’ya bana birkaç yeni olay ile alakalı yardımcı olduğu için teşekkür etmek istiyorum, bunları ana oyunun bir parçası olarak eklemeyi düşünüyorum! Şimd iise Ogele size yeni Kore içeriklerini tanıtacak!
Heya!
İki meslektaşım Avrupa’nın iki “ufak” büyük gücünden bahsetmişken, ben de Kore’yi Domination ile geliştirmenin uygun olacağını düşündüm, çünkü komşularının hepsi oldukça geniş değişikliklere uğradı. Genel olarak konuşmak gerekirse, görev ağacından aşağı yukarı her zaman memnun olmuştum, fakat bazı görev ödülleri ve gereksinimlerinin yenilenmesi gerekiyordu ki bunlar da önümüzdeki birkaç günde gerçekleşecek.
Bunu da söylediğimize göre Kore’nin asıl ihtiyacının olduğu şey Kuzeyindeki hordalardan, Batısındaki İmparatorluktan ve Doğusundaki Samuraylardan ayıracak bir şeydi. Bu yüzden özel 1. Seviye reformlarının olmasına karar verdim:
Başlangıç ayrıcalığı “Inward Perfectionism” Kore için üç butonlu bir hükûmet özelliğine dönüştürüldü, burada dünya ile nasıl etkileşime gireceklerine karar verebilecekler. Topluluk, Kore’nin genişlemesini pek beğenmediği için YZ her zaman İçsel Odak seçeneğini seçecek ve bu etkinken savaş açmasına izin verilmeyecek.
Fakat, EU4’ün doğasından ötürü, sadece İçsel Odak sahibi olmak pek çok oyuncu için eğlenceli olmayacaktır. Bu yüzden Kore aynı zamanda Dışsal Odak sahibi de olacak, bu dış ülkeler ile etkileşime girmenizi fakat savaşmamanızı amaçlayan seçenek, diğeri ise Genişleme Odağı yani EU4 oynanış döngüsünün temeli. Her 20 yılda bir ya da yeni bir hükümdar elde ettiğinize odağınızı değiştirebileceksiniz.
Buna ek olarak, Kore’nin fikirleri de tekrar düzenlendi. Bu konuda 1.33’de söz verilmişti ve sonunda geldi:
KOR_ideas = { start = { build_cost = -0.1 land_morale = 0.1 } bonus = { infantry_power = 0.1 } trigger = { tag = KOR } free = yes kor_uijeongbu = { advisor_cost = -0.1 all_estate_loyalty_equilibrium = 0.05 } metal_movable_type = { adm_tech_cost_modifier = -0.05 innovativeness_gain = 0.5 } choi_mu_seon_gunpower_engines = { fire_damage = 0.1 } korean_artisanery = { prestige = 1 development_cost = -0.05 } hyanyak_system = { production_efficiency = 0.10 } geobukseon = { ship_durability = 0.1 naval_morale = 0.05 has_geobukseon = yes } kyujanggak = { idea_cost = -0.1 } }Burada bahsetmemiz gereken iki şey var: Hangul Alfabesi Kore tarihinin ve teknolojisinin önemli bir parçası ve bu yüzden fikirlerden kaldırılsa da Kore’den tamamen kaldırılmadı.
Not: Artan huzursuzluktan kurtulmak istiyorsanız kaldırma kararı da bulunuyor.
Hopae Sistemi’nin kendisi de bir karar hâline getirildi:
Kore fikirleri aynı zamanda Kore için özel bir gemi birimi açıyor: Kaplumbağa Kalyonu:
İnşa edebildiğiniz Kaplumbağa Kalyonu sayısı Donanma Geleneğiniz ile artıyor. 100 Donanma Geleneğine sahipseniz Gemi Limitinizin %50’sini bu gemilerden oluşturabileceksiniz.
Kore için olan birkaç ufak ek ise “Tripitaka Koreana” ve “Righteous Army” askeri reformu. Tripitaka Koreana, Chiang Mai’deki Zümrüt Buda heykeli etkisi gibi bir kalıcı toprak etkisi. Jinju’da bulunan bu etki aşağıdaki özelliklere sahip:
Burada görünmeyen bir diğer etki ise Budist ülkeler için olan Karma erime etkisi.
Doğu Din Grubunda olan bir başka ülke için Tripitaka’yı işgal sırasında çalmak mümkün:
Bunu engellemek için Tripitaka Koreana sahibi ülke koleksiyonu korumak için iki karara sahip.
Not: İkinci karar sadece savunma savaşlarında kullanılabiliyor.
Son olarak ise Kore’nin özel askeri reformuna bakalım: “The Righteous Army”. Eskiden sadece görev ağaçlarında bir görevken, artık 5. Seviyede bir hükûmet reformu (bunun detaylarına daha sonra değineceğim) ve aşağıdaki etkilere sahip:
Seçildikten sonra bir savunma savaşındaysanız YA DA kültürünüze sahip 10 toprak işgal altındaysa aşağıdaki karara sahip olacaksınız:
“The Righteous Army” sadece zor zamanlarda kullanılacak ve %10 maliyete sahip olan bir paralı asker birliği:
Not: “The Righteous Army”nin aslında sadece ülkesini işgalcilere karşı korumaya çalışan basit bir köylü birliği olduğunun farkındayım. Ordu Profesyonelliği maliyetinin olmamasına karar verdim çünkü bu oynanış açısından bu kadar niş bir paralı asker birliği için uygun olmazdı.
Barış sağlandığında ise aşağıdaki olay ile karşılaşacaksınız:
Şimdilik Kore’den bu kadar. Estaloy’a Kore ve 1.35 ile gelen pek çok diğer şey ile alakalı ilham kaynağı olduğu için teşekkür etmek istiyorum. Onun desteği olmadan bu kadar başarılı bir iş çıkaramazdım.
Diğer ülkelerin aksine, Kore her yama ile biraz daha geliştirmek istediğim ülkelerden biri çünkü hâlâ değinilmesi gereken iç mihraklar arası savaş gibi şeyler var. Fakat, zamanımız önemli ve bu yüzden başka bir konuya geçmeliyiz.
Kore, İngiltere, Portekiz ve Kastilya yeni gemi birimlerine sahip olan yegane ülkeler değiller.
Venedikli ya da Liguryalı kültürler aşağıdaki 5. Seviye Hükûmet reformuna erişebilecek:
Üç Direkli Kalyonlar, Kaplumbağa gemilerine benzer bir şekilde Donanma Geleneğine göre daha fazla üretilebiliyor. Fakat, bunları sadece liman ya da tersane binalarına sahip topraklarda üretebileceksiniz.
Bir diğer özel gemi birimi ise Hollandalı ve Felemenk ülkeler için, bunlara üç Hollanda hükûmetinden birine sahip olarak erişebileceksiniz (daha sonra tekrar değineceğiz).
VOC Indiamen gemileri özel birimler için bile oldukça güçlü, zira taşıma gemisi olmayıp birim taşıyabilen yegane gemi olma özelliğine sahip. Ticaret koruma ve ekstra top özelliklerinin de birleşimi ile birlikte VOC Indiamen gemileri gerçekten kusursuz. Fakat onlardan sadece gemi limitinizin %20’si kadar üretebileceksiniz. Bu limiti arttırmanın tek yolu Ticari Verimlilik. %100 Verimlilikte toplam gemi limitinizin %25’i kadar artış gösterecek.
Şimdi ise yeni Hükûmet Reformlarına ve Estate Ayrıcalıklarına geçelim!
1.34’ün başarısının büyük bir kısmı eklediğimiz bolca yeni hükûmet reformundan ötürüydü, çünkü bir oyuncunun oyun sırasında alabileceği kararları bir hayli arttırıyordu. 1.35 ve Domination bu süreci devam ettirecek ve yeni bir hükûmet seviyesi eklemenin yanı sıra dünya genelindeki 1. Seviye reformları arttıracak.
Yeni seviye ile başlayalım!
Not: Bu reformlar ve reform seviyesi 1.35 ücretsiz yaması ile birlikte gelecek. Bu reform seviyesi Monarşiler, Cumhuriyetler, Teokrasiler ve Kabileler arasında paylaşılıyor.
Fark etmiş olabileceksiniz ki bu reformların hiçbiri “ağır” kara askeri güçlendirmeleri vermiyor. Bu askeri reformların arkasındaki genel amaç ordunuz için işlevsel reformlar olmalarıydı. Durumunuza göre farklı bir reform seçmek isteyebilirsiniz.
Bunun üç istisnası ise paralı asker ve donanma reformları. Paralı asker reformu paralı askerlerin muharebelerde aktif olarak kullanılması için paralı asker disiplini veriyor (bu özellikle benim gibi paralı askerleri kuşatmaya bırakıp onları kuşatma bitene kadar unutan oyuncular için), donanma reformları ise daha çok rol yapmak için.
Bunu da demişken, Domination’un kendisinin de 5. Seviye için özel reformlar getirdiğini unutmayalım. Bu reformlar, dünyanın farklı bölgelerindeki kültürlere çeşitlilik getirmek için kültür grupları ardında kitlenmiş durumdalar. Aşağıda bazı örnekleri görebilirsiniz:
Not: Her zamanki gibi ne değerler ne de etkiler son hâllerinde değiller.
Bazı reformlar hükûmet reformuna özgü özel mekanikleri açacak. Örneğin, paralı askerler fikirlerini tamamlayan birisi aşağıdaki reformu açabilecek:
Not: Asıl ücret yıllık gelirinizin %10’u şeklinde.
5. Seviye reformlardan bahsettiğimize göre tekrardan 1. Seviyeye dönelim. Bolca reformun eklenmiş olmasından memnun olsanız da hâlâ eksiklikler olduğunu düşündük. Domination halihazırda küresel bir odağa sahip olduğu için bazı bölgeleri daha ilgi çekici eklemek için çeşitli reformlar eklemeye karar verdik:
Oyununuzu oynayıp yeni ülkeler kurduğunuzda da yeni 1. Seviye reformlar açılacak:
Ek olarak, Domination başarması zor işleri başardığınızda bazı yeni “aşırı güçlü” hükûmet reformları elde etmenizi sağlayacak:
Son olarak ise Domination Monarşiler ve Cumhuriyetler için yeni iki jenerik 1. Seviye reform açacak:
Tahta yeni bir hükümdar çıktığında aşağıdaki olay ile karşılaşacaksınız:
Her zaman kendi soylu ailenizden birinin hükümdar olmasını seçebileceksiniz. Ek olarak, bağımsız olmayan, Soylu (ya da Hint karşılığı) estate sahibi olan, monarşi, sizinle savaşta olmayan ve halihazırda naiplik içerisinde olmayan bir ülke varsa o ülkenin hükümdarının akrabalarından birini de tahta geçirme şansınız olacak. Fakat, bu hükümdarın niteliklerini daha önceden bilemeyeceksiniz.
Olay yabancı soylu söz konusu olduğunda her zaman en gelişmiş ülkeyi tercih edecek. Tabii ki bunun değişikliğe tabi olduğunu da belirtmekte fayda var.
Diğer reform ise Cumhuriyetler için olan:
Diğer Cumhuriyetlerin aksine, bu reform işleri biraz değiştirip bir hükümdar için azami dönem sınırı koyuyor.
Tabii bu Cumhuriyetlerle sürekli aynı kişiyi tekrar seçmek üzerine olan optimal oynanışın antitezi. Bu yüzden reformun kendisi dönem sürelerini uzatan ve rastgele seçilen adayların özelliklerini geliştiren reformları tercih etmenizi amaçlıyor ve aynı zamanda yeni hükümdarlara hayatları boyu süren yeni etkiler ekliyor:
Toplamda 15 farklı etki bulunuyor, her kategori (İdari/Diplomatik/Askeri) için 5 tane. Aşağıda elde edebileceğiniz tüm etkileri görebilirsiniz:
civic_republicanism_focus_government = { reform_progress_growth = 0.1 } civic_republicanism_focus_expansion = { core_creation = -0.05 } civic_republicanism_focus_technology = { idea_cost = -0.05 } civic_republicanism_focus_stability = { stability_cost_modifier = -0.1 } civic_republicanism_focus_religion = { global_missionary_strength = 0.01 } civic_republicanism_focus_diplomacy = { diplomatic_reputation = 1 } civic_republicanism_focus_court = { all_estate_influence_modifier = -0.05 } civic_republicanism_focus_trade = { trade_efficiency = 0.1 } civic_republicanism_focus_subjects = { diplomatic_annexation_cost = -0.05 } civic_republicanism_focus_development = { development_cost = -0.05 } civic_republicanism_focus_defensive = { defensiveness = 0.2 } civic_republicanism_focus_sieges = { siege_ability = 0.1 } civic_republicanism_focus_leaders = { leader_land_shock = 1 leader_naval_shock = 1 } civic_republicanism_focus_quality = { land_morale = 0.1 } civic_republicanism_focus_naval = { naval_morale = 0.1 global_ship_trade_power = 0.1 }Hükûmet reformlarından bu kadar fakat işimiz daha bitmedi. Domination aynı zamanda 60’a yakın yeni Estate Ayrıcalığı açıyor, bunlar tüm estateler arasında dağıtılmış durumda (Yeniçeriler ve Hadımlar dahil değil). Her ayrıcalığa detaylı değinirsem biraz uzun sürebilir, bu yüzden ana estateler (Ruhban, Tüccar, Soylu) için birkaç seti gösterip, daha niş estateler için bazı öne çıkanları paylaşacağım.
Her estate bu ayrıcalığı verdiğiniz estate etkilenmeden topraklarınızın gelişmişliğini yükseltebilmenizi sağlayan bir ayrıcalığa sahip olacak. Bu bazı estateler için anlamsız görünse de, Soylular gibi “Increased Levies” ayrıcalığına sahip olan ya da Rajputlar gibi üretebildiğiniz özel birim miktarının sahip oldukları kraliyet toprağına göre artan estateler için harika bir fırsat.
Çoğu estate etkisi sahip oldukları nüfuza göre artan bir özelliğe sahip olacak.
Son olarak, doğrudan estate sadâkatine göre güçlenen bir ayrıcalık da bulunuyor. Yani %100 sadâkate sahip bir estate tam etkileri sağlayacaktır.
Şimdi, son ayrıcalığın bir “Estate Kararına” sahip olduğunu fark etmiş olabilirsiniz ya da buna “Estate Etkileşimi” de diyebiliriz. 1.30’dan önce EU4 oynamamış olanlar için söyleyeyim: estateler eskiden bir seferlik etki elde ettiğiniz butonlara sahiptiler. Bazıları hatta eski altın kural olan estate nüfuzunu %80’e yükseltip 20 yılda bir 200 puan almayı da hatırlayabilir.
Açıkçası, bunlar artık estateler aracılığıyla açılan kararlar ile geri döndü:
Diğer etkileşimler estate ajandalarınız ile etkileşime girecek etkiler olarak değiştirildi.
Son olarak daha az görülen estatelerden bazı ayrıcalıklar:
Bugünlük bu kadar! Karşınızda tekrar Pavia! Umarız ki Europa Universalis IV: Domination için oluşturduğumuz bu yeni içerikleri beğenirsiniz. Fakat buna ek olarak haftaya oluşturduğumuz daha fazla yeni içerikten bahsedeceğiz… Bu sefer, ücretsiz içerikler! Geçmiş DLC’lere ve ana oyuna bolca yeni içerik ekliyoruz çünkü oynanışa daha fazla derinlik eklemek ve onlarla eklenen özelliklerin bazılarını genişletmek istedik. Aynı zamanda Europa Universalis IV’ü neredeyse 10 yılı bulan geliştirme sürecinde hâlâ desteklemeye devam eden geniş oyuncu kitlesine de bir ödül sunmak istiyoruz. Haftaya görüşürüz!